Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2027: nejmladší člověk planety právě zemřel ve věku 18 let a lidstvu hrozí naléhavé nebezpečí vlastního vyhynutí. Společnost je zmítána násilím a jednotlivé skupiny obyvatel mezi sebou válčí. V takových podmínkách žije i Theo (Clive Owen), ze kterého se má brzy stát ten nejméně pravděpodobný spasitel lidstva. Poslední nadějí lidí je totiž jediná žijící žena - a když je její bezpečí ohroženo, přichází právě Theo, aby ji ochránil. Zneklidňující akční thriller o budoucnosti, jakou byste nečekali, natočil s Julianne Moore a Michaelem Cainem na Oscara nominovaný režisér Alfonso Cuarón. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 548)

dobytek 

všechny recenze uživatele

No to byla zase blbost... Svět podléhá beznaději a anarchii. Já teda nevim, ale nějak si nedokážu představit, že někdo kvůli tomu, že je neplodnej, prostě začne vraždit, rabovat, dělat bordel, atd... Mně by to teda bylo úplně jedno a jelikož (možná naivně) věřim tomu, že lidi nejsou zvířata, jejichž jedinym cílem je rozmnožit se (teda až na některý etnika), tak předpokládám, že i kdyby taková situace nastala, tak by se celá společnost prostě takhle nezhroutila. Tento film měl zřejmě šokovat tzv. prolifery a breedery, což já rozhodně nejsem. Navíc ten fakt, že najednou jsou všichni neplodný a hotovo, nějak nejsem schopnej brát vážně. Mě teda příběh vůbec nezaujal a bylo mi naprosto ukradený, co se s postavama stane. A ten konec - OMG. V celym filmu jsou tak akorát 2 zajímavý a dobře natočený scény, který to pozvedávaj z úplnýho dna a občas nějakej náznak slušný atmosféry, částečně taky díky použití ruční kamery. Na druhou stranu mě to častý používání ruční kamery občas docela sralo. Nic by se nemělo zase přehánět. Nejvíc ze všeho mě ovšem dostalo, když se tam objevilo to krásně zachovalý CXko, který by v roce 2027 bylo starý asi tak 40-50 let. Vtipný mi pak přišlo, že ta černoška i v oblečení vypadala, že má pivas jak Ruda Pivrnec a nikoho ani nenapadlo, že by mohla bejt těhotná. A pak se svlíkne a Theo na to čumí jak tele na nový vrata. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Tak to bychom měli. Ty tři hvězdy rozhodně nejsou způsobeny nadměrným očekáváním, na to už jsem opatrný. Ani to neznamená, že je film špatný. Prostě jen není zas nijak excelentní, což je škoda. Výchozí myšlenka a precizní technické zpracování (ty dvě dlouhé scény bez střihu opravdu stojí zato) si přímo říkají o chirurgicky precizní scénář a propracovaný děj. A to je kámen úrazu. Zaprvé ta údajně silně totalitní společnost není až na pár detailů (všudypřítomná varování před zločiny, závory a ploty) nijak přesvědčivě zpodobněna. Přitom při vší té totalitě z lidí celkem nevyzařuje žádný pocit ohrožení, nadvláda i odboj se se vlastně točí jedině kolem imigrantů (a říkám si jestli by je spíš v takový situaci nepotřebovali), Ryby a jejich velitelka si po Londýně vykračujou jak na pikniku, žijou si vesele na statku u silnice a tak vůbec. A zadruhé. Motivy postav a jejich reakce byly někdy velmi, řekněme podivné a nelogické. Například když Kee jen tak Theodorovi uvěří, že jí chtejí Ryby zneužít a dítě jí sebrat. A celá ta cesta za nějakým Human Projectem, o kterém vlastně nikdo nic neví, byla jen takovou berličkou na to, jak protáhnout diváka zajímavými lokacemi. Navíc přestože se děj a akce snaží tvářit ultrarealisticky, stejně se zas našlo místečko si uprostřed hvízajících kulek vylévat své dojmy. A když bylo to dítě pro všechny tak důležité, jak to, že je ti vojáci při tom dojemném odchodu z bojiště nesebrali? Všechno to by se dalo ovšem přejít, kdyby následovala nějaká opravdu dobrá pointa nebo prostě působivý konec, což bohužel nenásleduje, naopak konec je nemastný neslaný, jak píše Gimp, tedy až na dětské hlasy v titulcích. Vzato kol a kolem, Potomci lidí jsou výbornou vizuálně technickou pastvou s velkým potenciálem, ale bohužel silně nedotaženým scénářem. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Film odehrávající se v blízké budoucnosti mě většinou vůbec ničím nenadchne . Potomci lidí mě přitáhli do kina především díky dvou jménům : Alfonso Cuarón a Clive Owen . Oba tito pánové přesvědčili, že umí. Clive Oven zahrál všechny své emoce, chování a skutky tak důvěryhodně, že jsme měl pocit, že přišel z té budoucnosti ukázat co si tam prožil . Alfonso Cuarón uděla další skvělou vizuální práci. Je něco mimořádného vytvořit tak depresivní amtsféru a nebo sledovat ,,jen,,uhyby před kulkami . Donutit lidi, aby během sledování filmu zasyčeli jak hadi když voják vlítně do autobsu k těhotné ženě a rozmachuje se, vyžaduje opravdu dobrého řežiséra . Když si do toho připočtu emoce z filmu stejně tak jako jeho obsah dostávám se jednoznačně k označení majstrštyk !! ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Duo Cuarón & Lubezki složilo obrazovou poemu, která i přes nepříliš bohatý obsah dokáže přinutit k zamyšlení (i s ohledem na křesťanský symbolismus) a zároveň si hlasitě žádá o minimálně jedno extra zhlédnutí, kdy tolik nevnímáte postavy a jen se zaměříte na dokonalou „anti-Blade Runner“ mizanscénu. Single-shot scény jako lesní přepadení, porod či zuřivá pouliční bitva jsou super, ale mě dostaly dva jiné momenty. Mesiáš, který pro lidstvo vždy přináší mír jen do dalšího výstřelu a Ruby Tuesday v podání Franca Battiata nesoucí kruté poselství, že svět už není jako dřív. Je trošku děsivé, jak se depresivní vize P.D.Jamesové a A.Cuaróna začínají zhmotňovat.. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Alfonso Cuarón, Timothy J. Sexton, David Arata, Hawk Ostby, Mark Fergus .. Majstrštyk Alfonso Cuaróna, to bezpochyby. Mexický umělec, stojící z valné části za tímto projektem, odvedl doposud svoji nejlepší práci. Přesto mám dojem, že jako režisér je stále o třídu lepší, než scénárista. Příběh má několik děravých míst a možná je až moc podřízen extatickému vizuálnímu dojmu. ___ Ostatně právě formální stránka místy až redefinuje pojmy jako filmový realismus a naturalismus. Vše zahaleno do chladného kamerového filtru, který jen umocňuje tu beznaděj a odevzdanost temnému osudu. Práce kamery je rozhodně jedním z vrcholů snímku, kdy nasnímání složitě komponovaných scén jednoduše bere dech. Ač jsem při scéně, kdy tichem prostupuje pouze dětský pláč za radostného pohledu stovek očí, měl co dělat se slzami na tváři, do úplné katarze bohužel něco chybělo. Přesto návštěvu kina určitě doporučuji, možná jednoho dne budete litovat, že jste dali přednost krčení se u monitoru před plátnem .. já o druhé návštěvě silně uvažuji! ___ Zaslouží si lidstvo naději? Dokáže využít svojí poslední šanci a udrží si své místo na této planetě? Posuďte sami… ()

Galerie (153)

Zajímavosti (60)

  • Kvůli 4minutové scéně, kdy bez jediného střihu sledujeme dramatickou jízdu z interiéru auta, filmaři vyvinuli zvláštní kamerový systém ovládaný z venkovní rampy. (Siriuss)
  • V novinách rozmístěných po celém filmu se lze například dočíst: Afrika je zdevastována nukleárním spadem. Rusko je v krizi - masivní migrace. Výbuchy bomb v Mnichově. 25% neplodnost (k 21. 12. 2008). Od narození posledního dítěte uběhly dva roky. Vědci přiznávají, že ztrácí naději. Válka a hlad vedou k migracím. (HellFire)
  • Marichka (Oana Pellea) má být Romka a je ztvárněná herečkou rumunského původu. Marichka je přitom ruské jméno a v domě si můžeme všimnout i medaile s podobiznou Lenina. Všechny její dialogy jsou v rumunštině. (Pavlínka9)

Související novinky

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

41. MFF Ekofilm 3. - 5. 12. 2015

41. MFF Ekofilm 3. - 5. 12. 2015

12.11.2015

41. ročník Mezinárodního festivalu filmů o životním prostředí se poprvé koná v Brně a nabídne i novou ambiciózní dramaturgii. Kromě významných zahraničních a domácích hostů představí i velmi kvalitní… (více)

Alfonso Cuarón ve vesmíru

Alfonso Cuarón ve vesmíru

01.03.2010

Potomky lidí udělal většině sci-fi fanoušků (ale nejen jim) radost, takže je rozhodně fajn, že se vrací k žánru. Se svým synem Jonásem napsal scénář sci-fi thrilleru Gravity, o který už projevilo… (více)

Reklama

Reklama