poster

Osudový dotek

  • USA

    The Butterfly Effect

  • Slovensko

    Osudový dotyk

Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2004, 113 min (Director's cut: 120 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faidra
    **

    Jak ochránit lásku? Zabít ji. Jak zabít historii podle Raye Bradburyho? Zašlápnout motýla do bahna. Jak zabít divákovo kritické myšlení? Zabalit tisíckrát viděné do přiměřeně pohledného obalu a ovázat pentlí o lásce osudové jako pohled Medúzy a dotek... medúzy, ne motýla. Neobeznámena s filmografií Ashtona Kutchera (a bez potřeby zvedat si sebevědomí verbálními kopanci do lidí úspěšnějších než já) a hodnocením na ČSFD jsem se bez předsudků a a očekávání mrkla a po mrknutí na ČSFD přemýšlím, kolikadenní pracovní neschopnost mě bude stát spodní čelist, která mě po tom pádu až do sklepa mezi klíčící brambory docela bolí. Dávno jsem se smířila s tím, že moje inteligence neodpovídá rodovým dispozicím zmíněným v předchozím komentáři a dosahuje právě tak té sklepní úrovně, takže mě fakt, že můj intelekt při zadání úkolu: "Koukej přestat chrápat a odpověz, co dělá v čestné dvoustovce film, co se skládá z jakž takž slibné první půlhodinky a zbytku sestávajícího z pastelového pekla, zvratů tak předvídatelných, že by je předpověděl i cvrček v kómatu, časových paradoxů tak průhledných, že moje nejnemravnější blůzka proti nim vypadá jako oděv speciálně navržený pro řád feministických jeptišek, logiky tak postavená na hlavu, že z toho bolí oči i mě, kterou kdysi při hodině výrokové logiky chtěla profesorka matematiky zavraždit, protože i vězení na Ďábelských ostrovech bylo podle jejích slov příjemnější než snaha mě něco naučit, psychologie na úrovni někde mezi telenovelou a průměrnou fanfiction, splácanin, s kterými by si 12 opic hrálo vybíjenou a Donnie Darko by si s nimi otřel... krev z nosu, hrdiny tak necharismatického, že se slovo charisma při jeho spatření dalo na útěk a zastavilo se s prosíkem u Michala Davida, aby ho vzal pod svou ochranu, hrdinky s hloubkou rozšláplé banánové slupky, po které právě v temné uličce uklouzla něčím velmi ošklivým nakažená prostitutka, přitažlivostí panáka ze slámy a vnímavostí mého kocoura poté, co se v nestřežené chvíli dostal ke zdroji pivní pěny, konce, při kterém si už scénárista natolik nevěděl rady, že nám pokaždé nabízí úplně jiný," padl na kolena, sepjal ruce a začal prosit: "Nech mě, já jsem jen takový maličký a bezbranný a na tohle nestačím, kdyby šlo o to, do jaký hospody dneska půjdem a o to, že když usnem, tak se nesmíme zapomenout probudit a že po nádechu musí následovat výdech, to už bych nějak zvládnul, ale tohle ne, to je moc těžké, to je hrozné, mě z toho všechno bolí a bojím se a chci k mamince, búúúú, áááááá...," nijak nebolí. Stará moudrost totiž praví, že člověk si zvykne na všechno a tak jsem si na to, že hodnocení některých filmů jaksi nepoberu, na debilní české názvy nejen některých, ale asi už většiny zahraničních filmů, a na to, že z nejednoho zdánlivě osudového doteku se vyklube jen zašimrání motýlích křídel na tváři a zůstane z něj v nejlepším případě vzpomínka na jedinou píseň, už docela přivykla, protože co naděláme, all of the stars are fading away. Některé až moc rychle.(1.7.2008)

  • RHK
    ****

    Opravdu povedená sci-fi časovka s romantickou zápletkou, jejíž hrdina se snaží neúnosnou přítomnost změnit svým zásahem v minulosti. Pocitově i dějově něco mezi Šestým smyslem a Dvanácti opicemi, takže výborné. Nechápu jen český název, vždyť pouhý překlad originálního jména filmu Motýlí efekt by byl perfektní. Trailer: http://www.csfd.cz/film/45608-osudovy-dotek-butterfly-effect-the/videa/(17.2.2010)

  • Pethushka
    ****

    Když pominu psycho začátek, jedná se o hezký a smyslný film. V prvních minutách jsem ale byla dost zmatená a absolutně jsem netušila která bije. Pak se vyjasnilo a já nestíhala zírat. Ashton Kutcher hrál tak, jak ho ještě neznáme a Amy Smart mu byla skvělou parťačkou. Ubíjející pocit bezmoci jsem maximálně prožívala s nimi. A děsí mě jen pomyšlení, že by se za mě někdo takhle obětoval a já žila v nevědomosti. U konce mi dokonce ukápla slza. Pěkné, 4*.(7.2.2012)

  • B!shop
    *****

    Naprosto uzasnej film. Na to, ze reziseri nic jinyho nenatocily a Ashton je blbecek, co hraje jen v trapnejch komediich a to jeste spatne, se jim poved mistrovskej kousek. Ashton podava zivotni vykon a Amy Smart hraje taky slusne a jeste je to pekna holka a ani detsti predstavitele nejsou vubec spatny. Jednoznacne nejlepsi dite je Tommy. Pribeh je hodne promakanej, sviznej, tajemnej a napinavej a ma originalni konec. Ale nejake to drobne zaskobrtnuti v logice se tu najde, ale jde jen o drobnosti. Po tom, co jsem film skouknul, jsem si ho pustil jeste jednou, ne ze bych ho nepochopil, vse je srozumitelne, ale je to proste pecka.(21.7.2006)

  • Cival
    ***

    Efektní thriller postavený na originálním nápadu za milión. Hlavně v první polovině božská atmosféra a dobrá režie neznámých debutantů, ale přesto jen lepší tři hvězdičky. Nemůžu se zbavit pocitu, že Butterfly Effect je prvoplánová záležitost, v níž se za coolózním vizuálním kabátem nic zajímavého neskrývá a že kolovrátkovité posuny v čase jsou jen scenáristovým interním cvičením nápaditosti. Vypadá to sice zatraceně dobře, ale po chvíli jsem už pouze čekal, čím autor překvapí tentokrát, aniž bych z jeho hrátek s hlavním hrdinou bylo cítit opravdové zoufalství a zmar. Všechny ty posuny jdou až příliš easy a překážky, které autoři (mimochodem velmi dobrému) Kutcherovi házejí pod nohy nikdy nepůsobí dojmem, že teď už je to ale opravdu v řiti. Prostě chybí gilliamovská bezvýchodnost a tíživost, takový ten pocit znejistění známý z Dvanácti opic. V Butterfly effect jde všechno příliš hladce (a tytéž "hladké" emoce cítím i z filmu samotného), takže výsledek vypadá jako ideální efektní zábava pro generaci MTV, která film lehce stráví a stejně rychle jí vyšumí z hlavy. Dobrý film, ale za vším tím humbukem jsem nenašel nic opravdu zajímavého (škoda té nedotažené ústřední milostné linie - ta to mohla držet).(20.6.2004)

  • - Mimo státu Washington se natáčelo v Kanadě. (Varan)

  • - Po odjezdu z kina Kayleigh (Amy Smart) vystupuje z auta zadními dveřmi, Trebornovi však mají auto třídveřové. (StarPlate)

  • - Scéna ve které volá Thumper o pomoc, když najde krvácejícího Evana má na pozadí obraz Salvadora Dalího "Sleep". (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace