Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film, který podle skutečných událostí natočil známý americký režisér Mike Nichols, vypráví o ženě, jež zemře za podivných okolností těsně předtím, než se jí podaří prozradit novinářům pravdu o nedostatečné ochraně zaměstnanců před radioaktivitou v jaderné továrně, kde pracovala. Byla to nehoda nebo vražda? Případ nebyl dodnes vyřešen, ale odvaha Karen Silkwoodové, která nepodlehla psychickému nátlaku, i po smrti inspiruje politické aktivisty a ochránce životního prostředí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (81)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Jako by si ani Mike Nichols nebyl jistý, o čem vlastně točí. Rozhodně si nemyslete, že by Silkwood byl thriller, jak se píše tady nahoře. Bohužel mi opět přijde, že přítomnost neměnné pravdy v podobě přídomku životopisný, svazuje ruce jak scénáři, tak i samotné režii. Než se opravdu něco stane, co by souviselo s hlavním tématem snímku, uběhne snad dobrá hodina a ani v té následující to není o moc lepší. Herci jsou samozřejmě fajn, Ondříčkova kamera je vynikající a má to i slušnou atmosféru, ale dějově je to natolik prkenné, že jsem se celým filmem tak nějak akorát pronudil. 5/10 ()

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

Nudné a nezáživné drama, které prostě po více jak dvou hodinách bez náznaku nějaké gradace skončí a vy začněte dumat nad tím, jestli stálo za to tomu věnovat čas. Žádný dopad to na mě nezanechalo a o nevyhovujícím fungování jedné jaderné elektrárny kdesi v Oklahomě jsem se rovněž moc nedověděl. Sledoval jsem kvalitní herecké výkony Meryl Streep a Kurta Russella ve filmu, kde jich bylo až škoda. Chápu, že případ Silkwoodové byl pro jadernou problematiku v USA klíčový, ale její život mimo tuto záležitost nebyl vůbec zajímavý a za natočení biopicu o její osobě rozhodně nestál. Zdaleka nejslabší film Mikea Nicholse, co jsem viděl. BTW: Film běžel v roce 1988 v československých kinech a to se stopáží dlouhou pouhých 91 minut. Z filmu byly totiž vystříhány takřka veškeré scény, ve kterých se objevovala Cher, která zde ztvárnila lesbickou spolubydlící hlavního páru, což bylo tehdy za komára kardinální tabu. Dobová československá kritika se tak údajně podivovala nad tím, že Cher za tento film obdržela Zlatý glóbus, když tam má až podivně málo prostoru. Já jsem sice viděl plnohodnotnou původní verzi, i tak ale nechápu, za co ten glóbus dostala. Ve filmu hraje druhé housle a když už se tam objevuje, tak rozhodně ničím výrazně nevybočuje. Meryl Streep ji strká do kapsy pokaždé, co jsou spolu na scéně, a proto mi zní tak nepochopitelně fakt, že jediné herecké ocenění za tento film obdržela právě Cher. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Odpudivý osmdesátkový look není tím nejhorším, co shazuje tento film. Je to předévším extrémně dlouhé a nudné seznomovaní s aktéry, které zabírá přes polovinu stopáže zbytečně dlouhého filmu. Všechny akce Silkwoodové vyznívají do ztracena, film si jen tak nevinně klouže po povrchu. Naprosto se nedaří vybudovat atmosféru, Meryl se snaží, ale její Silkwoodová se zoufale plácá mezi milostnými aférkami, touhou být důležitá, potřebou něco změnit a zůstat kamarádka se svými kolegy. ()

castor 

všechny recenze uživatele

V řadě průměrných látek Meryl Streep zachraňuje, co se dá. Tady má kolem sebe rovnocenný tým, ať jsou to vedlejší herci, režisér Mike Nichols, scénáristka Nora Ephron, náš Miroslav Ondříček, prostě tvůrci, kteří vědí, kam projekt posunout. A jak se neutopit v patetickém vyznění. Rozevlátá odborářka v podání herečky Streepové formátu sbírá důkazy proti zaměstnavateli, který v továrně na výrobu plutonia pro atomové reaktory ohrožuje dělníky. Za její smrtí zůstává několik znepokojivých otazníků, ona sama platila trochu za koketu, jindy za nezodpovědnou matku i neurotickou potvoru. Hlavně šlo ale o reálnou ženu z masa a kostí, která se toho nebála. Pomalé tempo vyprávění mi tentokráte nevadilo, rodinné soužití už trochu ano. Jakmile se totiž začnou víc řešit problémy v domě (lesbická přítelkyně, odchod Drewa) než uvnitř fabriky, zdá se být tohle drama roztahané. Čtyři hvězdy si ale zaslouží jednoznačně. Když zabzučel alarm, naskočila mi husí kůže. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Pôsobivý príbeh ženy, ktorá prekročila 'prípustnú hranicu'. Verne zachytené prostredie ľudí nižšej sociálnej vrstvy z amerického Juhu (dnes by to boli pravdepodobne typickí voliči Trumpa), ktorí si uvedomia riziká, až keď im čelia tvárou v tvár. A ešte takto skvelo obsadené - zaujímavé vidieť top herečky a speváčky ako Streepovú či Cher nenastajlované, vlastne také, ako vyzerajú, keď ráno vstanú z postele - bez make upu, bez účesu od profi kaderníčky a hollywoodskych stajlistok. K tomu rizikovému zamestaniu vo fabrike na plutóniové pelety - mňa dvakrát vydrhnú, aby ma dekontaminovali od rádioaktivity a tretíkrát už by som do továrne nevstúpil a viac neriskoval. To ale nie je prípad hl. hrdinky, ktorá ak by to nedostala od rádioaktivity, tak by to schytala skôr či neskôr od fajčenia - jedna za druhou v papuli, jedna za druhou. Príbeh je pôsobivý a varovný aj sám o sebe, že je navyše natočený podľa skutočnej udalosti a skutočnej ženy, je už len taká čerešnička na torte. Až sa divím, že to pri toľkých nomináciách neskončilo minimálne pri dvoch oscaroch. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (21)

  • Režisér Mike Nichols zakázal Cher nosit jakýkoli makeup. Někdy k ní při natáčení přišel v bílých rukavích a dotýkal se její tváře jen aby měl jistotu, jestli jeho nařízení opravdu dodržela. (jezurka42)
  • Karen Silkwood vyzařovala 40x více radiace, než je maximální bezpečná hranice. (D3VIL)
  • Kurt Russell byl za roli Drew Stephense nominován na Zlatý glóbus. (virus10)

Související novinky

Kuchařka na plátně

Kuchařka na plátně

04.05.2006

Jedna z mála žen za kamerou, které se povedlo získat si respekt v Hollywoodu, natočí životopisný film o famózní kuchařce Julii Powellové podle její autobiografie. Režisérka a scénáristka Nora Ephron,… (více)

Reklama

Reklama