Režie:
Danny BoyleScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
John MurphyHrají:
Cillian Murphy, Naomie Harris, Megan Burns, Brendan Gleeson, Christopher Eccleston, Alex Palmer, Christopher Dunne, Luke Mably, Ricci Harnett, Noah Huntley (více)Obsahy(1)
Skupinka aktivistů, která bojuje za práva zvířat, vtrhne do laboratoře, kde vědci zkoumají opice infikované vzteklinou. Ochránci pustí opice z klecí ven, ty je okamžitě pokoušou a nakazí.
Pracovník kurýrní služby Jim (Cillian Murphy) se probudí v nemocnici z kómatu a zjistí, že budova zeje prázdnotou. Zděšený a osamělý mladý muž nemocnici opustí, aby objevil celou hrůzu. Londýn se naprosto vylidnil. Někde jsou vidět umírající. Pak potká Selenu (Naomie Harris) a Marka (Noah Huntley). Virus zlikvidoval téměř celé město. Selena pozná, že i Mark je infikován smrtelným virem, proti kterému není obrany, a v pudu sebezáchovy ho zabije. K malé výpravě se přidává Frank se svou dcerou Hannah. Zásoby pitné vody docházejí. Skupinka hledá východisko. Po vyslechnutí zpráv o počasí získají informaci o vojenské jednotce kdesi mimo město. To by mohla být záchrana. Ale deprimovaní trosečníci netuší, kde na ně číhá ještě větší hrozba.
Režisér Danny Boyle (např. Trainspotting, Pláž) předává prostřednictvím filmu divákům brutální vizi apokalypticky opuštěného Londýna a lidí, kteří se stávají tváří v tvář smrtelnému viru cyniky a ztrácejí emoce. Je to zároveň drsné poselství o tom, jak destruktivní je ztráta přirozené lidskosti.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (850)
Zdlouhavá vykrádačka jak Romera, tak začínajícího Cronenberga, která má akorát zajímavé výtvarné zpracování. Film opravdu přímo vykrádá co se dá, konkrétní nápady z filmů již od dob "Shivers" a "Night of the Living Dead". Navíc příliš zdlouhavé, nevýrazné. Netvrdím, že je to špatný film (viz moje hodnocení), ale podle mne se o nic převratného ani příliš zábavného nejedná. Boyle měl přijít s něčím novým, nejen s novým a nezvyklým zpracováním obrazu a střihu... ()
Syrový britský horor, který pomalé zombies nahradil rychlými nakaženými, čímž tento hororový subžánr ovlivnil na léta dopředu. Zajímavým tahem bylo obsadit do hlavní role Cilliana Murphyho, jehož tvář má chlapecké až holčičí rysy, zajímavě pak vynikne jeho proměna z "toho, kdo se veze" na "toho, kdo nakonec všechny zrube". Paráda. Horror movie of the year ()
"TAK JSEM JIM SLÍBIL ŽENSKÝ." Atmosférický a (nejen) díky použité digitální kameře nepříjemně realistický film se silnou režií a obsazením (Murphy, Gleeson, Eccleston), plus se scénářem plným silných scén, ale také obrovských logických lapsů. Pokoušet se jen tak z prdele projet zablokovaným tunelem okupovaným zombíky, který můžu klidně objet nebo vypustit zombii na vojáky, kteří drží mé přátele jako rukojmí, přičemž zombie by mohla zabít i je, to si mohl Garland odpustit. ()
Film, který rezignoval na stříkající Niagary tělesných tekutin ze všech přirozených i uměle vytvořených otvorů v lidských schránkách a víc se zaměřil na chování lidí v situaci, kdy podle nich padly veškeré brány morálních pravidel a přestala existovat budoucnost. Velmi nepříjemný pohled. A na rozdíl od těch přiznaných adaptací jde o velmi vydařenou inspiraci Dnem trifidů. Jen těch stromů je tam míň... ()
Rozhdoně lépe zpracovaný film na stejné téma než Doomsday (2008) a proto se stydím, že jsem tenhle snímek Dannyho Boyla neviděl dřív. Tohoto režiséra si budu muset zapsat za uši, protože jeho "klaustrofobické" filmy dokáží opravdu vyvolat ten stísněný pocit (Mělký hrob o člověku v hrobě, Trainspotting - uvěznění v drogách, Pláž - uzavřeni na ostrově, Sunshine - ve vesmírné raketě). Po scénáristické stránce se příběh drží daných pravidel a proto taky dobře funguje. Expozice je jasná během prvních pár minut, poznáme hlavního hrdinu, který ke konci projde změnou a úplně se obrátí na ruby. Jen ten konec mě trošku zklamal, nevím zda bych znova věřil armádě. Ale snad to dopadlo/dopadne dobře. ()
Galerie (87)
Photo © 2002 20th Century Fox
Zajímavosti (57)
- Film je nasnímaný běžnou poloprofesionální videokamerou Canon XL-1S v nízkém SD rozlišení. Pouze závěrečná scéna vznikla za pomoci obvyklé 35mm filmové kamery, a flashbacky na 8mm formát. (Hawaj)
- Snímek sponzorsky podpořila mj. Britská filmová rada zaštítěná Národní loterií. Ve filmu se proto na Národní loterii často odkazuje, například v novinách na začátku filmu a v supermarketu, když Jim (Cillian Murphy) a Frank (Brendan Gleeson) diskutují o whisky. (HellFire)
- Kvůli úvodní scéně, v níž Jim (Cillian Murphy) kráčí vylidněným Londýnem, musela policie na hodinu uzavřít ulice v centru pro běžný provoz. Řidiči byli žádáni, aby inkriminovaná místa objeli nebo cestu odložili. Ke komunikaci s nimi produkce chytře přizvala "samé atraktivní policistky", aby tak předešla agresivním reakcím. Nemocnice, v níž se Jim probudí, je rovněž skutečnou nemocnicí - o víkendech nebyla v provozu, manažeři ji filmařům pronajali na několik týdnů. Produkce také poctivě posílala peníze na nemocniční fond. (HellFire)
Reklama