Režie:
Christopher NolanKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Hans ZimmerHrají:
Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Matt Damon, Mackenzie Foy, Wes Bentley, David Gyasi, Michael Caine, Casey Affleck, John Lithgow (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov. (Warner Bros. CZ)
Diskuze
musis si uvedomit, jakou technologii mel Kubrick k dispozici. Navic v 2001 to byla spis jen nejaka abstrakce.
Je mozne, ze v Imaxu bych byl preci jen spokojenejsi, ale preci jen jsem tech zaberu cekal proste vic. Kdyz si vemu i ten kontakt, kde byly zabery poslednich par minut filmu, tak to byla parada, jeste s tou emoci hlavni predstavitelky. Tady, kdyby nepodal ruku pres dimenze, tak ten prulet cervi dirou snad posadka prospi :-)
to s tím papírem... nevím, jak ostatní, ale mně to přišlo jako komická vložka, kdy režisér pomrkává na diváka a odkazuje ho k snímku Horizont události. Chybělo už jen cameo Sama Niela, který by jim dal lekci latiny: libera tutemet ex inferis
na příspěvěk reagoval Gladiator15, Kailo
Shakaar: mno, nějaké seriálové hard sci-fi bych si nechal líbit, to jo :)
Duncan: Souhlasím, že jich mohlo být víc a určitě i pestřejší. Obzvlášť když zmínili tu blízkost Saturnu, rozhořel se ve mě plamínek naděje, že se konečně dočkám nějakého skvělého bližšího záběru na jeho prstenec. A za obyčejnou červí díru jsem rád - kvůli tomu, jakou zhovadilost z průletu udělal Kubrick jsem 2001 chvíli upřímně nenáviděl. V každém případě mi ale i tak ty scény v IMAXu vyrazily dech a doteď vrním spokojeností.
Pro koho jiného než pro diváky by měl režisér točit filmy? A "zarytí intoušové" nejsou diváci? Na tom ale nezáleží. Je mi jedno, pro koho to Nolan točil, prostě je to ve výsledku spatlanina a na mě nezafungoval ani jeden z různých "žánrů" filmu. Ani filosofické, ani dramatické, ani akční momenty. Každé složky je málo na to, aby na mě zapůsobila a přebíjí ji, ba dokonce popírají složky ostatní. Podle mě. Jde o můj subjektivní názor, je to prostě můj problém. A to, že na Nolana tlačila studia film nijak neomlouvá. Hodnotím ho jako celek a je mi jedno, kdo kde udělal chybu.
Musím soulasit s vytýkáním maličkostí, ty my, stejně jako celá fyziky ve filmu byly celkem ukradené. O tom jsem ale přece nepsal.
na příspěvěk reagoval Shakaar, bloodcountes
me teda "impozantni" zabery z vesmiru v interstellar velice zklamaly. Cekal jsem tech zaberu preci jen vic a vetsi pestrost. Cerna dira byla urcite zajimava, ale treba prulet "cervi dirou" byl docela obycejny. K tomu trocha Saturnu a to bylo temer vse. 90% vesmiru jsme tak meli pouze schematicke zobrazeni na displejich ve vesrmirne lodi. Chvilema jsem si rikal, sakra, proc to ten Nolan schovava, to mu dosly prachy, ze neukaze vic a misto toho vse znazornuje fixem na papire v lodi? :-(
na příspěvěk reagoval erased, Segrestor, bloodcountes, Ov3r
DOTAZ!
myslite si, ze podoba toho repetitivniho zvuku kdyz se tusim blizili k cervi dire se zvukem signalu mimozemske civilizace ve filmu Kontakt je pouze nahoda, nebo insporace, ci primo odkaz?
V rámci serie se mi to zdá někdy lepší, ale chápu na velkém plátnu to vynikne jinak a třeba takovou 2001 bych na velkém plátně třeba zkusil, možná na mě zanechá jiný dojem než na PC. Nicméně něco mi říká, že s tím, že solidní herci přecházejí z velkého plátna do seriálu a tím jak do serií tvůrci pumpují daleko větší prachy než tomu bylo ještě nedávno není vyloučeno, že něco jako Interstellar uvidíme v televizi. Ostatně já bych byl pro.
na příspěvěk reagoval erased
(Ještě jsem zapomněl na třetí skupinu patologických trollů, no.)
Jenže režisér prvotně netočí snímky pro diváky, nebo nějaké zaryté intouše, kteří si u velkého filozofování honí péra (bez urážky), snímek v prvé řadě musí nějak vidělat. Jednak je to jeho práce, jednak má závazky vůči studiu, které mu na to dali peníze a kteří ho zaplatili. Málokterý filmař si může dovolit natočit to co opravdu chce a jak to chce. Možná prvotní záměr byl Nolanuv, ale studio má do toho taky co mluvit a do jisté míry to ovlivňuje. Kdyby ukázal vědeckou hodnotu, vědci by chrochtali blahem, ale druhá půlka by chrápala, naopak je to samé. Snažil se o kompenzaci a zkusil něco komplexního v něčem v čem neměl tolik zkušenosti. Viděl asi Solaris, 2001, dejme tomu Gravity, zkusil to zkombinovat a nevěděl možná co to udělá. Možná cítil že je třeba udělat něco nového, tím čím se podle vás proslavil (což nechápu jak) a možná se sekl. Když vezmu vše to a to, tak zas tak odlišný snímek to nebyl. Je prostě na každém s čím na to jde. Já hlavně primárně nejdu na film, abych zpochybnil, zda v té době mohli používat ten a ten notebook, či z jakého paměti byl vytvořen nějaký ten droid - a je mi to jedno, šel jsem se bavit. Takových sraček mám plný kýbl hlavy a jestli je to trochu vědecky nepřesné tak co. Navíc nikdo v černé díře nebyl, tak nevím co pořád řešíte. Je to fikce jednoho člověka, každému se nemůže zavděčit.
na příspěvěk reagoval Kmotr76
Firefly a něco málo z obou dvou dalších mám nakoukané, a i když ty na tom trikově nejsou rozhodně špatně, na impozantnost záběrů v Interstellar to podle mě ani náhodou nemá, už jen kvůli tomu, že většina (ne-li všechny) ty scény jsou založené na něčem jiném. Kromě 2001 jsem nic podobného Interstellaru neviděl.
Mrkni se na takové Firefly nebo BSG, sem tam i takové Stargate Universe mělo pár dobrých scén. Jsou to seriály na kterých v drtivé většině stojí současné scifi snímky a seriály. Hodně tyto serie mají společného s tím, z čeho čerpají současní filmoví tvůrci. Až to uvidíš, pochopíš.
na příspěvěk reagoval erased
Tím jediným správným údajem myslím tu informaci, kterou jim předal zestárlý černoch po jejich návratu.
Já to chápu tak, že si to ti astronauti spočítali během chvíle "na koleni s pomocí tužky a papíru" a později dokonce jen z hlavy, takže všechny časové údaje (kromě toho, jak dlouho jim trvala návštěva planety) jsou jen jejich odhady. Což se mi naopak líbilo (a věřím, že takový byl i Nolanův záměr). Ty, co věří v neomylnost postav to totiž tak dokonale zmate, že se sami chápou kalkulaček a vymýšlejí svoje teorie.
Přeci při výstupu z červí díry sami tvrdili, že ta diletace je horší, než si mysleli.
Jedna věc je, že se vyrojila velká spousta "(astro)fyziků", kteří kritizují Interstellar z "vědeckého" hlediska. Druhá, že se někdo pouští do prohlášení, nad nimiž se vůbec nezamyslel. V čem je Inception originální, když jde o kombinaci sci-fi a heistu (v případě žánru - a z konvencí nevybočuje) a tzv. embeded narativu (v případě vyprávění - a z konvencí nevybočuje)? V čem je Dokonalý trik originální, když nijak nevyčnívá mezi nespolehlivě odvyprávěnými snímky? V čem je originální Memento, když zde skládačkové snímky byly už předtím (nemluvě o těch s tzv. retrográdní narací)? Asi takhle: originální jsou všechny ty filmy, a to způsobem, jakým spojují předtím vyzkoušené a osvědčené postupy. A to stejné se dá napsat o Interstellar, které vychází z různých literárních a filmových sci-fi (a nejenom jich).
Že nemá "interpretační roviny"? A co nejdřív zkusit Interstellar interpretovat? Pracuje se s několika různými koncepty (zmíněnými např. v dialozích - láska, "lidskost", věda vs./a emoce, institucionální propaganda a klam ad.), které jsou v montážních sekvencích stavěny do nových kontextů a nikdy nejsou jednoznačné.
A o tom, jak se to má s významností snímku co do diskuzí spojených s filmovou teorií: ani zmiňovaný Avatar, ani Speed Racer nebyly revoluční počiny (zužitkovávaly postupy z jiných médií a druhů umění, a to velmi efektivně). Zato Interstellar je svou výstavbou vyprávění (překrýváním úvodního a závěrečného aktu) opravdu nekonvenční - neklasický - film.
Jo, a i ten Inception šel natočit levněji, když tak byl původně plánován, než byl přepsán do blockbusterové podoby s akčními scénami.
Proč je, to, co napsal Xeelee, hovadina? Vyjádřil jen svůj názor, na který má právo a nikdo mu ho nemůže vzít. Mě je úplně jedno, jestli v rámci sci-fi jde nebo nejde něco nového vymyslet. Stačilo by, kdyby se Nolan trochu držel při Zemi a nesnažil se dát do filmu vše. Buď se měl soustředit na rodinu, nebo na filosofování o smyslu člověka, nebo na akci, nebo na vědecky přesný film. On se ale snaží promíchat tohle všechno dohromady a pak je to o ničem a je to plochy a děravý, jak už zaznělo. A srovnávat SW s Interstellarem je taky blbost. To je akční space opera, od té nikdo neočekává intelektuální a vědecky přesný a vypiplaný snímek, jaký se očekává od Nolana. A tentokrát to trochu přepísk.
na příspěvěk reagoval Shakaar
Uživatel Kmotr76 smazal svůj příspěvek.
Já to pochopil tak, že vzhledem k tomu, že čas na té planetě plynul pomaleji, tak době kdy tam přistála, tak uběhla prakticky polovina cesty poslední expedice. Vychází mi, že na planetě strávila tak necelé 3 hodiny a jestli si pamatuješ, tak 1 hodina = 7 let. A mezitím se prostě jejich čas dorovnal. Z pohledu Coopera a jeho posádky to bylo 12 let. Z pohledu Miller to bylo 12 let a 3 hodiny :)
Ale toto je film ,ktorý sa prezentoval, že bude vedecky čo najpresnejší a rieši ho snáď každý známejší astrofyzik, či populalizátor vedy, tak prečo by sme to nemohli riešiť tiež :)
tak doteď si to někdo nelajznul, ale doba se mění. Dřív bylo nemyslitelné, aby na film Startrek šli lidé, co Scifi ani nevyhledávají a jak ho JJA otevřel masám...
Tak ono v rámci žánru v podstatě nelze naleznout moc vymyslet. Témata jako zničená planeta = jdeme hledat novou, případně jdeme hledat zdroje jsem taky viděl nespočekrát, nebo vesmírné záběry jsem viděl daleko lepším provedení i v seriálech. Další mixovací motivy typu rodina, otec, snaha záchrany...atd. /pokračovat můžu dál/ se už tu logicky objevily a budou se objevovat dále. A díky lepší technologii zobrazení a digitalizaci se s tímto budeme setkávat častěji. A viděl jsem daleko větší ploštější filmy, které vcelku solidně vydělávají a budou vydělávat. Vezmi si takový Star Wars, taková legenda, přitom ten příběh jako by někdo napsal na toaleťáku, přesto je to kultovka. 2001 možná ohromila tím na tu dobu neobvyklým stylem klasické hudby s rotující stanicí, ale já třeba mám radši takový Solaris. Nic proti, ale to co píšeš je hovadina a jestli si na to šel, musel si s tím počítat. Já jsem počítal a viděl jsem jakým stylem Nolan dělá a jak to "hraje" na diváky - podobně jak to hrál v Prestige Bale, u kterého Jackman tvrdil jaký je to kouzelník, přitom skutečný trik byl v tom, že Bale měl dvojče. Možná jsi čekal něco velkolepého, ale je to jen omáčka a když ji prokoukneš, nezbyde ti nic jiného než si prostě snímek užít.
Posledná vec, čo ma na tomto filme zaujímala, bola presnosť vedy. Respektíve poznáte niekto dobrodružné vysokorozpočtové sci fi, ktoré by bolo vedecky presné? Mňa osobne napadá 0 filmov. A nolanovku určite nebudem pozerať kvôli presnosti dát a teórií.
na příspěvěk reagoval Rypicong, Gladiator15, Segrestor
Já jsem se tady na jednu věc ptal, bohužel mi na to odpověděl pouze člověk kterého ignoruji. Mě na filmu neštymuje jedna věc. Expedice Lazarus odstarovala 12 let před děním filmu. Budeme předpokládat, že cesta k Saturnu a přes červí díru trvala +/- stejně. Druhá expedice přistane na té vodní planetě, stane se tam co se stane a vědkyně pak na stanici řekne, že ta ženská z expedice Lazarus, tam přistála pár minut před nima. To mi přijde jako totální kravina. Je tu 12 let rozdíl v začátku cesty. Vědkyně odhadla její přistání pokud se nemýlím, na 30minut před nima ( což je ukrojení 3,5 roku času). Pokud by se měla vyrovnat časová ztráta ( 12 let zpoždění ), musela by přistát +/- 2 hodiny ( co se týče času na planetě ) před nima. Jak to vidíš ty ? Nebo OK, přistála 30 minut před nima, ale musela se někde cca 8,5 let flákat...
A práve kvôli tomuto zisteniu a zisteniu že je to rotujúca čierna diera vydal Phil Plait ospravedlnenie http://www.slate.com/blogs/bad_astronomy/2014/11/09/interstellar_followup_movie_science_mistake_was_mine.html Pretože vo svojom pôvodnom článku to dosť skritizoval.