poster

Ach, ty vraždy! (TV seriál)

Krimi / Komedie

Česko, 2010, 5x97 min

Režie:

Zdeněk Zelenka

Hrají:

Jiřina Bohdalová, Václav Jílek, František Němec, Filip Blažek, Jiří Schmitzer, Josef Dvořák, Jan Hrušínský, Viktor Preiss, Petr Kostka, Martin Kraus, Filip Cíl, Jan Čenský, Markéta Frösslová, Jitka Sedláčková, Jana Boušková, Jaroslava Obermaierová, Jiří Schwarz, Helena Brabcová, Jan Cina, Jaromír Dulava, Martin Preiss, Zdeněk Hruška, Simona Postlerová, Petr Štěpánek, Martin Dejdar, Dana Syslová, Filip Tomsa, Jiří Štěpnička, Michal Novotný, Jiří Plachý ml., Jan Dolanský, Roman Štabrňák, Hana Doulová, Stanislav Fišer, Zdena Keclíková, Jiří Kraus, Hartmut Krug, Rostislav Novák st., Martin Sitta, Miroslav Šnajdr, Kamil Švejda, Jana Altmannová, Věra Uzelacová, Petr Vágner, Zdeněk Vencl, Pavel Zatloukal, Václav Postránecký, Veronika Gajerová, Hana Igonda Ševčíková, David Prachař, Markéta Hrubešová, Hana Seidlová, Jakub Grafnetr, Karel Hábl, Jiří Hána, Stanislav Lehký, Norbert Lichý, Jana Plodková, Petra Tenorová, Jitka Smutná, Dana Bartůňková, Lucie Březovská, Vlastimil Čaněk, Zdeněk Dušek, Iva Hüttnerová, Halina Pawlowská, Roman Svoboda, Alice Šnirychová-Dvořáková, Ivan G'Vera, Radoslava Stupková-Boháčová, Naďa Konvalinková, Martin Bohadlo, Marie Durnová, Radana Herrmannová, Klára Jandová, Ota Jirák, Václav Knop, Jiří Knot, Nikola Navrátil, Alena Procházková, Eva Režnarová, Barbora Seidlová, Svatopluk Skopal, František Skřípek, Libuše Švormová, Oldřich Vlach, Valérie Zawadská, Zdeněk Žák, Barbora Valentová, Luděk Jelen, Patrik Jílek, Michal Dalecký, Ondřej Brett, Miroslav Kudela, Ingrid Chrastinová, Monika Timková, Miroslav Etzler, Jiří Dvořák, Otakar Brousek ml., Vladislav Beneš, Robert Jašków, Pavel Rímský, Zdeněk Maryška, Jan Hofman, Simona Prasková

Komentáře uživatelů k filmu (109)

  • Marigold
    **

    Gerontofilní kratochvíle (to by se odpustilo, páč ti starci mají pořád herdek energii) s absolutně senilním scénářem (což se neodpustí, protože to celé připomíná Agathu Christie po dvojité lobotomii). Chápu, že je třeba důchodcům vysvětlit, jak se z mobilu vyndává baterie, ale opravdu je jim nutné předkládat nesmyslně řídkou kaši v podobě detektivní zápletky, která je komplikovaná jako splachování záchodu?(30.10.2010)

  • Radek99
    ***

    Ach, ty české seriály! Původní seriál z dílny České televize pod taktovkou osvědčeného rutinéra Zdeňka Zelenky mohl dopadnout jistě hůře i lépe, zatím ale spíše vyznívá do ztracena. Dobře prošlapanou cestou skloubení humoru a kriminálního žánru dochází Zelenka tak trochu k neutrálnímu vyznění. Na jedné straně příliš prvoplánové, neškodila by trochu rafinovanější zápletka a chytřeji s větší mírou tajemství vystavěný scénář, na druhé straně rutinérská režie a slušné herecké výkony osvědčených hereckých stálic. Snad jen představitel mladého kriminalisty podal výkon silně nepřesvědčivý. Jelikož je dějová linie velmi předvídatelná, seriál chvílemi trochu nudí. Nemohu se ale ubránit dojmu, že tenhle seriál je až příliš povrchní a že tvůrci rezignovali na jakýkoliv pokus o ozvláštnění a originalitu (vždyť už sám formát, neb jde o pokus natočit jakousi českou variantu Slečny Marplové či seriálu To je vražda napsala, sám originální není a chtělo by to k němu přidat cosi osobitého). Takhle bylo patrně natočeno něco, co bude v brzké době hnedle zase zapomenuto. Nevím, jestli jestli je seriál v intencích dnešní zrychlené doby určený jen k jednomu zhlédnutí, ale mne tedy k dalšímu sledování nijak zvlášť nemotivoval... Velmi slabé ***(24.10.2010)

  • Oskar
    ***

    Největším kladem tohoto počinu je, že mě přiměl dohnat dlouhodobý rest a pro srovnání se podívat na čtyři slavné britské filmy, v nichž komička Margaret Rutherfordová hrála slečnu Marpleovou. Ach, ty vraždy! z tohoto srovnání očekávatelně vycházejí jako poražené, i když rozdíl není zdaleka tak propastný, jak bych si myslel. Hlavní chyba je dívat se na Zelenkovu sérii prismatem diváka Sherlocka nebo jedné z těch mnoha zaměnitelných "Kriminálek Bůhvíodkud". Zelenka zde i ve svých starších hrách vychází spíš z tradice nadsazených žánrových hříček Josefa Škvoreckého nebo Jana Zábrany a přizpůsobuje je konkrétní cílové skupině. Televizi sledují převážně starší lidé, častěji ženy. Tak to prostě je. To, že jsou Vraždy (nebo souběžně vysílaná Cukrárna) přizpůsobeny jejich žebříčku hodnot a způsobu chápání světa, nepovažuji za chybu, ale za vědomí, komu je výsledek primárně určen. Že se na něj dalo přesto dívat, je malý zázrak. A teď, po pokusu o mírnou obhajobu, přejdu k výhradám. Hrozně nerad to říkám, ale Jiřina Bohdalová předvedla tak nekonzistentní výkon, že seriálu ubližuje. Není to jen její vina. Zelenka jí vtiskl do ruky dvojsečnou zbraň převleků a falešných identit, které se jedna za druhou podobají jejím šaržím z minulosti a v každém díle rozloží jinak míru nadsázky nebo poměr komediální a detektivní stránky případu. Abychom mohli se zájmem sledovat různá převtělení doktorky Kalendové a fandit jí, aby nevypadla ze své role, musel by být jasněji definovaný ten základní charakter, který se za ostatní převléká. Civilní doktorka Kalendová dostala dvě berličky - zkušenost s ochotnickým divadlem a bývalou kariéru obhájkyně. Jenže není snadné věřit, že tahle nedovtipná důchodkyně, která bůhvíproč v civilu nosí okatou paruku a nedokáže přesvědčivě obelhat ani slabomyslného vnuka, někdy v minulosti vyhrála nějaký případ. Víc než co jiného jí v případech pomáhá náhoda a strategicky rozmístěné postavy drben, které jí na požádání recitují zřejmě předem připravené životopisy podezřelých. Právě tyto momenty seriál naneštěstí nezahrnuje pod proklamovanou nadsázku, právě zde se tváří vážně a právě to silně snižuje kredit hlavní postavy jako respektuhodného detektiva. Jinak musím říct, že případy samy o sobě mi nepřipadají tak pitomé, jak jsem si přečetl v několika komentářích, Zelenkovo obsazení kompletního ansámblu všech jeho her (Preiss, Němec, Postránecký, Kostka a další obvyklí podezřelí) stále šlape jako hodinky a kupodivu mi nepřekážel ani tolik proklínaný Václav Jílek. Jeho štěněcí vyjukanost a průzračně naivní projev jsem se rozhodl považovat za obětování se předepsané roli za cenu vlastní sebeúcty. :) Celkově jde o mírný nadprůměr. 60%(27.11.2010)

  • flanker.27
    **

    První díl jsem neviděl, druhý celkem ušel a třetí napsala Halina Pawlowská. Markéta Frösslová je pěkná holka, Václav Jílek oproti tomu je asi nejhůř obsazenej policajt filmový historie. Vzdálená připomínka TV filmu Paní Piperová zasahuje, který je ovšem na podstatně vyšší úrovni. S jiným scénářem, někým jiným místo Jílka a bez Pawlowské by to možná šlo.(7.11.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Je-li kriminalista vyšetřující vraždy myšlení neschopný, tak by měl mít babičku, která si zpestřuje důchod objasňováním případů. Poručík Kamil Kalenda takový samozřejmě je a jeho judrbabka je pro něj jistě větší štěstí, než pro mne, který se na to rozhodl dívat. Od útlého dětství totiž nesnáším duchodkyně, které mají geniální nápady a instinktivně vedou vyšetřování směrem, který by profíka pouze upřímně rozesmál. A této paní bych její předchozí právnickou kariéru nevěřil ani kdyby mi ukázala červený diplom, na který celý týden poctivě dřela na plzeňských právech.(8.3.2013)

  • akisha
    *

    Jen málo seriálů mě při sledování dokáže takhle moc vzbouřit žaludeční šťávy. Vlezlá baba není zrovna nejlepší typ hrdiny, ale např. Marplová funguje, protože je nejen uvěřitelná, ale taky zasazená do kvalitního příběhu. Bohdalka tady spíš trpí stařeckou zvědavostí a strkáním nosu do všeho kolem (špízuje vnuka kamkoliv se hne, hned musí začít pátrat, převklíká se do ultraděsnejch převleků apod.). Vyšetřování samozřejmě spěje od začátku přesně k pachateli, kterej byl podezřelej od první minuty. Vraždy bez nápadu a inovace, pořád ty samý herci dokola, ty nový zase podávaj výkony horší než ochotníci. Obohaceno o tzv. české vychytávky, např. vraždící lupičskej fantom Obermaierová převlíkající se za bohabojnou ženu, to jak se Kostka ochotně strapňuje a vozí Bohdalku kde se jí zlíbí, když má zrovna chuť šmírovat, co její vnuk dělá, natvrdlost policajtů (i když to je v takovejch detektivkách dost obvyklé) apod. Zkrátka a dobře, tenhle seriál nemůžu, opravdu nemůžu vystát.(21.11.2010)

  • paascha
    **

    Tak po několika částech prvního dílu jsem spíš skeptický, ale snad mě budoucnost překvapí. Jinak námět slabý, promleli tam páté přes deváté, chyběl snad jen zahradník a černý sluha, postavy jsou nevěrohodné, výkony slabé, celkově slabota.(25.10.2010)

  • NinadeL
    *

    Přepálená stpáž, špatný Jílek a Bohdalová nemající brát z čeho. Vedlejší role jsou sice obsazeny atraktivně, ale celé je to naprostá zoufalost.(25.10.2010)

  • petaspur
    **

    Nemám rád tisíc a jeden škleb Jiřiny Rákosníčkové, nesnáším přechytralé babky detektivky, takže jsem sám sebe vychytrale zaskočil tím, že jsem se při prvním díle docela bavil. Pak již následoval přestup na očekávané koleje.(25.10.2010)

  • LiVentura
    ***

    Zajímavý nápad s bravurní Jiřnou Bohdalovou... ovšem umělecky nic neříkající..!(5.11.2010)

  • gilmore_girl
    **

    Prevleky Jiriny Bohdalove jsou fajn a svym herectvim obcas i pobavi, ale na tom to konci. Jeji "vnuk" se ma jeste hodne co ucit, protoze to, co predvadi, se hrani ani vzdalene nepodoba.(9.11.2010)

  • WANDRWALL
    odpad!

    Nechutné, odporné, šokující. 80 letá Bohdalová a taková role. Jen pro otrlé.(3.4.2011)

  • triatlet
    *

    Když člověk vypne zvuk, otočí se zády k televizi a v průběhu přemrštěné stopáže cca 3x jedním okem mrkne na předvídatelný, naivní děj, tak má pocit, že vysílají oddechový seriál. Hvězdička za metamorfózy Jiřiny Bohdalové a za vykreslení Viktora Preisse jako Vyššího principa věku mobilních telefonů.(14.11.2010)

  • Rattus Rattus
    *

    Strašně naivní a nelogický scénář, kdy ale divák není hloupý, pokud mohu doporučit detektivní minisérii, tak např. s http://www.csfd.cz/film/281729-sherlock/ se tato slátanina nedá vůbec srovnat.(25.10.2010)

  • Marthos
    **

    Námět i obsah a scénář šustí papírem žáků poškoláků. V momentech, v nichž si divák jakž takž téměř zvykne na to, že tu jsou alespoň některé příznaky místy zvládaného filmového řemesla, je knokautován násilně nakopnutým dějovým zvratem, který VRAŽDÁM propůjčuje ráz hodně nastavované a čím dál bezchutnější kaše. Samozřejmě bez diskuse je nezpochybnitelný herecký výkon fantasticky nestárnoucí první dámy Thálie Jiřiny Bohdalové, která se s očividným elánem a energií chopila své převlekové role; to samé veskrze platí o dalších skvělých hercích (Dvořák, Schmitzer, Preiss, Kostka, Štěpnička, Postránecký, Němec, Postlerová, vynikající Jiří Plachý a další). Říká se, že pršet nemusí, stačí, když kape. Ale co si počít, když se jazyk lepí na patro a v nedohlednu je i ta efemérní občasná kapička nápadu, záblesku, vtipu, vytržení z pouště stále bezbřežejší nudy?(7.11.2010)

  • Greg
    ***

    První díl se docela povedl - je to vtipné, místy i napínavé a Jiřina Bohdalová a Jiří Štěpnička jsou také dobří. Druhý díl udržel kvalitu prvního dílu, z hereckých výkonů určitě vynikl Viktor Preiss. Třetí díl udržel kvalitu prvních dvou, zato čtvrtý byl o dost slabší a zatím nejhorší. Pátý díl byl naopak nejlepší a zatím byl ideálním zakončením seriálu. Celkově to nebyl špatný seriál, měl docela dost slušných momentů, na případné pokračování bych se i rád podíval, ale vrchol české seriálové tvroby to zajisté nebude... aspoň pro mě.(24.10.2010)

  • Agatha
    ****

    Tento cyklus byl záměrně natáčen s určitou dávkou nadsázky a já tak k němu taky přistupoval. Během sledování jsem se pak nedivil, proč se určité postavy chovali tak jak se chovali a proč se něco událo tak jak se událo. Kdo nadsázku a ironii nepochopil, škoda mluvit. Ale i v záhlaví je možné se dočíst, že se jedná o krimi komedii a ne o drama podle skutečné události. Ale i mně pár věcí lezlo na nervy, především odhalení pachatele hned na začátku, myslím že čeští diváci jako věrní kriminálkaři (v televizi v podstatě nic jiného není) by unesli větší zátěž na mozek a odhalení pachatele až na konci (jako např. v Poirotovi nebo Marplové) by bylo daleko atraktivnější a záživnější. Ono se to ale lehce řekne, ale napsat něco alespoň vzdáleně příbuzného s genialitou závěrečného rozuzlení v podání Agathy Christie, je věc druhá. A Zdeněk Zelenka a většina dalších na to prostě nemá, proto zvolil snadnější a bohužel méně napínavou cestu. V tom případě měl ale také zvolit kratší a únosnější stopáž, což by jen prospělo. A ještě musím napsat, že mě vytáčela ta přemíra telefonování a focení atd. Obzvlášť ve 4. epizodě jsem měl dojem, že hlavní roli měl mobil:-) Z hlediska filmařského je to natočené bezchybně, kamera, střih, zvuk, hudba - bez námitek a z hlediska televizního nadstandard. Herecký ansábl našich předních herců v čele s královnou je úctyhodný a hezky se na to dívá. Však kdy pak si takový Kostka, Němec, Štěpnička i samotná Bohdalová zahráli v pěti celovečerních filmech? Dále si na své přišli Viktor Preiss, Josef Dvořák, Jiří Plachý ad. Samozřejmě k dokonalosti tomu chybí dost, chtělo by to větší spád, vychytanější scénář, méně křečovitosti atd. Ale která z našich televizí dokáže vytvořit něco takového? Já oceňuji nápad a energii s jakou se tento cyklus vytvořil a další 2 díly se tvoří. Jak se lze dočíst i většina diváků dala raději přednost této neobjevné starofilmařině před objevenými a posléze zase zapomenutými zjevy v talentových estrádách. Objektivně bych hodnotil třemi *, ale za Jiřinku 1 přidávám. Za nejvíce povedené díly považuji Hřích profesora Sodomky a Vraždu poštovní doručovatelky.(21.11.2010)

  • zahubicku
    odpad!

    JIřina Bohdalová neboli žena tisíci a jednoho převleku si hraje na vyšetřovatelku která jedná tzv.: na vlastní pěst a vždy se jí nějakou šťastnou náhodou podaří dopadnout vraha . Promiňte ale tohle je i na mě moc .(25.11.2010)

  • type_B
    odpad!

    Šišlající detektiv(ka) může snad vzniknout jen u nás. Prý logická indukce a dýmka, pche... Že je detektiv jelimánek, bych i přežil, ale že je to nuda už ne. Prví díl: 1 *. ------- 2. Díl snad ještě nudnější než ten první, tzn. že velmi nudný. Prvek napětí je všeobecně považován v detektivním žánru za velmi žádoucí. Bohužel, scénáristi této vypečené televizní minisérie si to očividně nemyslí. A tak zvolí columbovské vyprávěcí schéma: první půlku "filmu" se velmi únavně dozvídáme okolnosti vraždy a dokonce i jejího pachatele. Což o to, Columbo uměl podezřelé, které mimochodem odhaloval také na základě tvrdé statistiky, psychicky zničit a donutit k přiznání. (Činil tak směsí logické indukce a denodenního opruzování, ale to bylo na seriálu právě zábavné.) Zato Bohadalová aka Kalendová nikoho neničí, tedy kromě diváka, samozřejmě. V druhé půlce se opět velmi velmi únavně divák dozvídá naprosto a přesně totéž jako v půlce první, i když vraha už zná!!! (Největším tajemstvím je ostatně již od prvního dílu fakt, jak si tak děsný ňouma, jako je hlavní vyštřovatel, mohl nabrnknout nějakou holku.) Domnělá detektivka tedy směřuje spíše k dramatu, nebýt pateticky anachronické role profesora (Preiss), jejíž důvěryhodnost byla podrobena zkoušce již v románcích červené knihovny za první republiky. Ani v tomto dílu nechybí převlečená šišlající Bohdalová, jež se dokonce vydává za sociální pracovnici, což vytočilo Magyar. Měním hodnocení na odpad. -------(25.10.2010)

  • blackrain
    **

    Pořád čekám, že se seriál nějakým způsobem rozjede, ale nese ve stejném duchu jako první díl. Je sice príma, že se Jiřina Bohdalová jako babička snaží pomoci svému vnukovi, převléká se za nejrůznější postavy a řeší tak jednotlivé detektivní případy, ale když už to udělá dvakrát, třikrát, tak už to nepůsobí vtipně, ale zbytečně a trapně. Vždycky si k seriálu v klidu sednu a očekávám nesplnitelné. Jediné, čeho se ve své blaženosti dočkám, je že na mě působí jako silný uspávací prostředek.(1.11.2010)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6