Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (755)

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Esence feminismu. Nejde o to, zda jsme kámošky a máme se rády, ale musíme držet při sobě, abychom odpálily do vesmíru zhoubný macho patriarchát, protože vážně jsme se nenarodily proto, abychom byly jen milé holčičky, co mají mlčet a být hezké. Florence Pugh dělající si legraci z elasťákových gest Scarlett Johansson aka Black Widow je top. Dobře, že komiksovky občas režírují i ženy. Jen by za to měly dostat stejné honoráře jako jejich mužští kolegové. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Fakt zlý scenár. Film Black Widow nie je pre marvelácke univerzum dôležitý. Je však dôležitý pre postavu Čiernej vdovy. V Avengers: Endgame sa s nami rozlúčila. Vyzerala byť zmierená. S temnotou. Ktorá ju celý život obostierala. So zlými vecami. Ktoré spáchala. S minulosťou. Ktorá bola všelijaká, len nie pekná. No a vo filme Black Widow sa dozvieme, ako k tomuto zmiereniu došlo. V tomto smere, ako pomník postavy, film funguje celkom solídne. Scarlett Johansson (ktorá to aj produkovala) sa vrátila k červeným vlasom a hneď je to lepšie (áno, niekedy stačí tak málo). Poteší tiež ozrutný sovietsky Captain America. Po dlhom čase som znova rád videl Rachel Weisz. Florence Pugh bola... adekvátna, akčné scény slušné (ale tie z Captaina Americu 2 neprekonali). Potitulková scéna slabá. Finále naťahované. Skrátka, čakal som viac. Ale malo to svoje momenty: retro úvod z Ohia 1995, humoru nebolo veľa, ale bol správne nadávkovaný. Dojemných scén takisto nebol extrémne vysoký počet, no keď už sa vyskytli, dojali (motív hľadania biologickej matky pokojne mohli natiahnuť o pár minút a scén navyše). Slovné (bohužiaľ len) narážky na Avengers potešili. Práca s postavami možno lepšia, než si zaslúžili. William Hurt tu mal... koľko? 69 sekúnd? Taskmaster ako záporák fajn (aj jeho šéf Ray Winstone), ale škoda, že z neho viac neurobili Terminátora, predpoklady (zjavná fyzická prevaha, hudobný motív, absolútna neochota prestať prenasledovať svoj cieľ) na to nepochybne mal a oni ho takto potopili. Niektoré momenty wtf (výmena „tvárí“, prasatá, robenie si srandy z vyoperovania maternice). Mrzí ma, že použili tak málo pesničiek, lebo akonáhle niečo zaznelo, skvele to urobilo atmosféru (prerábka – samozrejme ženská – Smells Like Teen Spirit od Nirvany bežiaca pod úvodnými titulkami a môj miláčik American Pie). Určite to neradím medzi najslabšie marvelovky (Thor 2, Captain America 1, Doctor Strange 1), ale zďaleka to nemalo ani na najlepšie. Cinemax TN 2021 ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Marvel jede už jen na setrvačník a dohání své resty z minulosti, k tomu vykrádá všechno možné od Agenta bez minulosti po nedoceněnou bondovku V tajné službě jejího veličenstva, to vše v tak fádním a stupidním provedení, že to snad musí rozčarovat i skalní fanoušky celé superhrdinské franšízy. Není to tak scenáristicky laciná břečka s hrozně obsazenou nesympatickou hlavní hrdinou, jako byla Captain Marvel, přesto je to veskrze zbytečný snímek a i chabá popcornová zábava. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Už si ani nepamatuju, kdy tyhle "hypermoderní" akční slátaniny vznikly, možná to byl Labyrint lží. Jeden rádoby překvapivý zvrat střídá druhý, způsobem deus ex machina se různí lidé objevují na různých místech v ten správný čas. Události se dějí bez příčin, resp. jen proto, aby film mohl nějakým směrem pokračovat dál. Vymýšlet příběhy jako Black Widow je možné donekonečna - vždycky se objeví nový záporák, další katastrofa, anebo se opět budeme ohlížet do minulosti, popř. se objeví nová vedlejší postava, s níž se může zrodit nová franšíza. Filmy s Jamsem Bondem, anebo Mission Impossible jsou také plné moderních technologických vychytávek, ale povětšinou mají fungující a logicky poskládané příběhy. Black Widow jsou holky a exploze. Tak aspoň, že nenudí... 6/10 ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Postava Meliny (Rachel Weisz) je založena na postavě ruské agentky Meliny Vostakoff alias Iron Maiden, která je v komiksech nepřítelem Black Widow. (NiWi)
  • Natasha Romanoff alias Black Widow se poprvé objevila v komiksu „Tales of Suspense č. 52“. (MarvelLover)
  • Scény, kdy Yelena provokuje Natashu řečmi o jejích děsných pózách, jsou založené na skutečném popichování Florence Pugh a Scarlett Johansson během natáčení. Scenárista Eric Pearson si toto škádlení oblíbil a zakomponoval jej do filmu. (NiWi)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama