Režie:
Marcus NispelScénář:
Scott KosarKamera:
Daniel PearlHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jessica Biel, Jonathan Tucker, Erica Leerhsen, Mike Vogel, Eric Balfour, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, David Dorfman, Lauren German, John Larroquette (více)Obsahy(1)
V srpnu 1973 objevila policie na farmě Thomase Hewitta zohavená těla 33 obětí, které bývalý zaměstnanec jatek zavraždil a rozřezal motorovou pilou. Pětice studentů, kteří toho léta jeli autem do Mexika, měla o cíli svého výletu jinou představu. Když cestou narazili na zkrvavenou dívku, která před jejich očima spáchala sebevraždu, rozhodli se zjistit, co se stalo, na vlastní pěst. Ale i oni se ocitli na Hewittově seznamu ulovených obětí. Jejich příběh poznal celý svět. Dostal jméno Texaský masakr motorovou pilou. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (650)
Michael Bay se úspěšně vrhnul na dráhu producenta a já z jeho řezničiny málem vrhnul:-) Jeho vliv na výsledný tvar Masakru je patrný takřka v každém záběru, když nechybí typicky bayovské dlouhé nájezdy kamery, počítačem vygenerované, absurdně brutální průlety (hlavou), a to bez jediného náznaku slovního humoru. Režisér Nispell vypadá při zběžném ohlédnutí terénu jako slušný řemeslník, jenž sice neumí zdrtit nedýchatelnou atmosférou, ale aspoň dokáže cákance krve dostatečně stylově převést na celuloid. A má tu výhodu, že Texaský masakr straší sám od sebe děsivě skutečným tématem. Žádná hororová bomba, kvůli které byste nemohli v noci usnout - jen poctivá vyvražďovačka moderního střihu s několika nechutně zprzněnými teenagery, která u své náctileté divácké skupiny bezpochyby zaboduje. Víc než efektně naporcovaná lidská torza, které doprovází motorová pilka a jekot sexy buchtičky v promočeném triku, není k úspěchu na poli tohohle žánru zapotřebí. ()
Remaku původního "The Texas chaisaw massacre" z roku 1974 se musí uznat jedna výborná věc. Vrátil vlnu horroru, explotation a hixplotation prvků, zobrazování násilí a teroru na původní kolej, která byla rozjeta již začátkem 70. let, ale pohřbena zejména v 80. letech neustálými pokračováními nudných a stále stejných vyvražďovaček, které se postupně v 90. letech manifestovaly v Cravenově "Vřískotech" a podobných ne-horrorech. Pokrytecká kamera ukazovala jen nejnutnější gore záběry a horrorvé filmy ještě i tak byly ponižovány cenzorskými zásahy. Výjimkou byla odnož horroru splatter, který však ale odlehčoval zobrazované násilí humorem. Ať již je remake Texasského masakru podle širokého publika jakýkoliv, nekompromisně zvládl jednu věc, kterou nezvládly desítky filmů před ním, Vrátil na plátno a do horrorů možnost ukazovat to, co opravdu tvůrci chtějí, možnost šokovat a zvedat žaludky. Žádný jiný remake to nemohl zvládnout lépe, protože "Texas" z roku 1974 je kult moderního horroru. Díky remaku z roku 2003 konečně mohla být oprášena sláva, ale i kontroverznost a děsivost filmů jako "Last House on The Left", "Deliverance", "Straw dogs", "I Spit on Your Grave" a spousta dalších. A díky tomuto počinu se tak dnes může pokračovat v podobných směrech a "technikách" horroru ... nekompromisně, tvrdě, chladně, brutálně a násilně, zvráceně. Proč opěvuji právě tyto vlastnosti horroru? Protože to, co filmy zobrazují a bojí nebo nebojí se zobrazovat, vypovídá něco o společnosti, která je tvoří a posuzuje. Pokud se společnost bojí zobrazovat násilí a šokovat v naprosté intenzitě, odvrací tvář sama od sebe, pokrytecky popírá sebe samu a vytváří dojem, který neexistuje. Texas z roku 2003 je ten film, díky kterému dnes může točit Aja, Roth a mnoho dalších na plné koule a nemusí se již bát drsné cenzury. Texasský masakr 2003 je úžasný horror, jeden z mých nejoblíbenější. Sám se musel potýkat s cenzorskými zásahy, ale i tak dokázal zobrazit teror, násilí a psychické útrapy obětí šílené rodiny naprosto perfektně. Scéna, kdy jedna z dívších postav spatří Leatherface s obličejem jejího přítele na tváři patří k vůbec nejděsivějším a nejzvrácenějším (i když se jasně tvůrci inspirovali Hooperovým druhým dílem). Celkově se jedná o důstojný remake původního kultu. A navíc je skvělé sledovat, jak postoupily později možnosti v předvádění brutality na plátnech, a to v "Begining -Počátku", kdy již vše je jede naplno ... ()
Původní Texas Chain Saw Massacre ze 70. let byla exploatace, hra s divákem, kdy se násilné scény neodehrávají přímo před námi, ale v našich myšlenkách - Hooperům perfektní úmysl výborně fungoval, Nispelův remake je jiný - všechno násilí zobrazuje. Úchylný, psychopatický Exploitation / Hixploitation v zmrazující atmosféře. Našláplá řezanina Michaela Baye v podání Marcuse Nispela. Vše hororově krásně naservírováno a prostřeno - přeji dobrou chuť’. ******* POMA tenhle kousek odkopl jako špinavého psa, mě Leatherface napíchl zádama na hák a připravoval motorovku. ()
Původní Texaský masakr jsem neviděl, ale i tak dávám vysoké hodnocení, protože podobně stylových a napínavých hororů je opravdu málo. Až moc reálně jsem si představoval, co bych dělal, kdybych byl v roce 1973 na jejich místě a dvakrát dobře mi z toho nebylo a to je myslím známka kvalitního žánrového snímku. ()
Je to zvláštní, když u hororu pijete horkou čokoládu a zajídáte to lázeňskou oplatkou. Něco podobného je v tomto žánru nepřípustně. Měl bych spíše klopit oči k zemi a vykrkávat hrůzou jídlo, které jsem snědl k obědu. Marcus Nispel se ani nijak nesnaží a je mu úplně jedno, jestli Leatherface je a nebo není hajzl. Z tohoto snímku mi jako první vyplynula myšlenka, že chudáček vrah si prostě chce jen vytvořit z turistů módní kolekci Jaro-Léto a že nemůže za to, že je zdegenerovanej. Já vím, zní to maniakálně, ale prostě tak to je a nebudu vám lhát, že jsem měl věčí hrůzu třeba z filmu Život brouka. P.S. ... a přeci jsou na světě poctivý lidi. Výrobci motorovek už vynalezli stroj, kterému nedojde benzín... Úchvatné :D ()
Galerie (78)
Photo © 2003 New Line Cinema
Zajímavosti (47)
- Leatherfacova (Andrew Bryniarski) motorová pila je Husqvarna-359. Tu však v roce 1974 možné sehnat nebylo. (Dlee)
- Erinino (Jessica Biel) příjmení je Hardesty, stejné jaké měla postava Sally (Marilyn Burns) v původním snímku z roku 1974. (henrycruel)
- Jessica Biel (Erin) o filme hovorí: „Nevidíte veľa rozsekaných častí tiel alebo krvi a vnútorností a podobne. Ide skôr o citovú, psychologickú hrôzu, než o sekanie tiel. V tom je nové spracovanie podobné s originálom. Odlišuje sa teda len v tom, že je modernejšie, štýlovejšie a vyzerá nádherne.” (2-Xtreme)
Reklama