Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Bylo by to fajn drama snažící se ukázat, jakou sílu mají dnešní média a jak dokáží manipulovat s realitou... Povedlo by se mu to docela dobře, nebýt neskutečného množství nesmyslů, kterými se to hemží od začátku do konce a které mě nenechaly si film pořádně užít a také průměrného scénáře, který, ač měl pod palcem skvělý námět, nedokáže pořádně pohnout dějem. Takhle vznikl průměrný film, který nevytáhnou výš ani výborné herecké výkony (obtloustlého Travolty a jako vždy perfektního Hoffmana), ani několik velmi nehollywoodských rozuzlení. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Další z filmů na téma televize a skutečnost. Tentokrát to dopadlo velmi dobře díky promyšlené zápletce a hereckým výkonům. Alda je tu opravdová svině, jakých bývá ve filmu málo. Hoffman je jistota, mile překvapil Travolta, jehož prostý hlídač muzea změněný v držitele rukojmí je naprosto uvěřitelný obyčejný člověk jednou chybou dohnaný do extrémní situace. Nejen postavy a děj, ale i prostředí je zvládnuto dobře, potěšila mě řada detailů jako různé skupiny (od hippies přes rapující černochy až po krajní pravici) shromažďující se před muzeem nebo kazatel komentující zprávu o rukojmích v muzeu. Silně doporučuji. "Vždyť televize je fajn." ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Bezkrupolozní reportér Dustin Hoffman hbitě využije faktu, že se sám nachází v muzeu, kde drží rukojmí bývalý zaměstnanec John Travolta. Rozehrává se zoufalým mužem mediální hru a slibuje odpuštění od lidí. Pak se ovšem do situace vloží konkurenční novinář Alan Alda. Zajímavé, ale celkem nevěrohodně působící drama má hlavní devizu v hereckých představitelech jako je John Travolta a Dustin Hoffman. ()

jasse 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem viděla už před lety a teď jsem se na něj ráda podívala znova. A docela se divím tomu nízkému hodnocení...Média opravdu hrozně ovlivńují veřejné mínění, dokážou zmanipulovat skutečnost, jsou kolikrát těmi pravými viníky lidských katastrof...tenhle film byl velmi zajímavý, a vůbec ne nudný, navíc s plejádou dobrých herců - Dustin Hofmann, John Travolta, Alan Alda..Film tohohle typu, kde se sleduje několikahodinové vyjednávání, asi těžko může být nějak moc akční a mít spád...Tam je spíš ta psychologická síla. Prostě příběh dalšího zoufalce, který se docela náhodou stane únoscem dětí v muzeu, kde pracoval jako ostraha. Takový mírně slabomyslný chlap, ale má rodinu a děti a je hodný...Travolta ho hrál naprosto perfektně. Dustin Hofmann se taky jen tak náhodou stal vyjednavačem, a zároveň hvězdou večera. Než přišla na scénu větší hvězda - Alan Alda, takový..já nevím, ke komu bych ho přirovnala z těch amerických reportérských rafanů. A protože to sledovala celá země, tak se do toho vložil i Larry King, vynutil si rozhovor v přímém přenosu....a celé to řídili ti největší pohlaváři v médiích. Chvíli byly sympatie na straně Travolty, chvíli ne...a tak podle toho upravovali zpravodajství, rozhovory...jednou byl únosce milující otec, podruhé byl nebezpečný blázen...a všude hordy reportérů, kteří to vše jen zhoršovali. Nakonec to skončilo špatně, ono to tak většinou končí, ale kdyby u toho nebyla vždycky média, policie by měla klid a prostor a vše by skončilo v klidu..ne. To prostě vždy musí být drama na všech kanálech. A nikdo s tím nic nedokáže udělat, nikdo to nedokáže usměrnit...To vše v tom filmu bylo a dokonce s mírnou nadsázkou, a kdo to tam nepostřehl, tak ho ten film pak nemohl bavit. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Z dnešního hlediska bych se nebál označení strhující nadčasový thriller s hvězdným obsazením a Alanem Aldou (Hawkeye z M.A.S.H.e) ve vedlejší roli. Travolta jako takový redneck v kritické situaci a roli muže, který je halt donucen dělat zoufalé činy. Tragičnost jeho jednání umocňuje tradičně výtečný Dustin Hoffman. Nakonec zůstává otázka, kdo je vlastně v této hře tím největším parchantem. SPOILER. Novinářské hyeny, pochopitelně. Na osamělý letní večer skvělý tip. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama