Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

sepp 

všechny recenze uživatele

Na tomhle bijáku jsou ty 90. léta znát kupodivu jen tak lehce. Jako jo, jejich naivita a trivialita zde je přítomna, je to i devadesátkově ucebnicově mravokárné. Zároveň to ale má své kouzlo a rozhodně nemůžu říct, že bych se nudil. A tvrzení, že Travoltovu roli by zvládl kdejaký okresní herec, nebo jak to tu někdo nazval, to bych neřekl. Je to dobře odvedená řemeslná práce po všech stránkách, natočená podle starých dobrých postupů a i pár hlášek se povedlo. Solidní 3,5*. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film me dost prekvapil, pustil sem ho vicemene z nudy, ale pak sem ho proste musel dokoukat do konce. Prakticky od zacatku se mi vybavil snimek Dog Day Afternoon, kterej funguje v podstate na podobnym principu a je o nekolik trid lepsi, ale ani Mesto silencu neni spatnej film. Dost me prevapil Travolta, kterej hral fakt perfektne a potesil me Alan Alda, ale jednoznacne nejlepsi je Dustin Hoffman, kterej se tvari, ze chce pro kazdyho to nejlepsi a chvilema to mozna fakt chce, ale vlasne mu jde jen o sebe a tak dava hezky rady Travoltovy. A do toho vseho desnej medialni rozruch. A to je zhruba vse, co film nabidne. Nic jinyho se tu nedeje, ale tentokrat to, aspon me, stacilo. Jen by me zajimalo, jak to Gavras vlastne zamejslel, ono to totiz funguje jak solidni thriller o moci medii, tak zaroven jak skoro az cerna komedie o vymasteny americky spolecnosti. Slusny 4*. ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Zabere. Zamíří na... Pro oči, co se počítají. Vysílatele šera dní, co se ptá proč. Trápení prázdnoty převržené číše jistoty. Až celkové zatmění rozsvítí světla, čistě havraní. Dav se vrhá na své sousto, do centra. Vidět LIVE, obestoupit jeho pád. "Obejmout" muže s mikrofonem, před nekrologem, který jím pro něj vrtěl. Sledoval. Svým vlivem v reflektorech referoval, neblaze tak "zavařil" vysílené tváři. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Bezkrupolozní reportér Dustin Hoffman hbitě využije faktu, že se sám nachází v muzeu, kde drží rukojmí bývalý zaměstnanec John Travolta. Rozehrává se zoufalým mužem mediální hru a slibuje odpuštění od lidí. Pak se ovšem do situace vloží konkurenční novinář Alan Alda. Zajímavé, ale celkem nevěrohodně působící drama má hlavní devizu v hereckých představitelech jako je John Travolta a Dustin Hoffman. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

John Travolta vedle Dustina Hoffmana přesvědčuje, že je přece jenom vynikajícím hercem. Hlavní předností tohoto filmu je ovšem nosný námět a především elitní scénář. Charakterizovat film jako „drama/thriller“ je popkulturní šidítko, je to moralistní drama jako hrom. I když, pravda, pěkně akčně odsýpá. --- Amatér (Travolta) se rozhodne bojovat o záchranu svého pracovního místa s pomocí pohrůžky násilím, jenže si to špatně promyslí a je z toho teroristický útok. Náhodou se k tomu nachomýtne špičkový novinář. A máme skvělý příběh! --- Manipulace a cynismus médií jsme už viděli mnohokrát (a není vůbec špatné si to připomínat znova a znova!), ale tady jde ještě o něco víc. Novinář (Hoffman) totiž právě není pouze cynický. Zajisté chce zachránit rukojmí, a vcelku věříme, že je ochoten se přičinit o co nejmírnější potrestání břídilského teroristy. Současně však věci řídí - ano, ne terorista, ale novinář má situaci pod kontrolou! - tak, aby si média přišla na své, a v tom i on sám, jako mediální hvězda. --- Mám rád příběhy, které nedávají jasné odpovědi. Odpověď znamená zjednodušení. Dobrá otázka je mnohem cennější. A tento film je právě z těch nemnohých, které kladou řadu dobrých, důležitých otázek. Jediná chyba filmu nastane v jeho samotném závěru, vnucuje „sociálně kritickou“ odpověď. Zajisté, když novináři za zády vybuchne bomba, jeho hysterická reakce je věrohodná a přirozená. Jenže se neměla stát závěrečným komuniké celého filmu. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama