Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Steve MasonHudba:
Graeme RevellHrají:
Christian Bale, Freddy Rodríguez, Eva Longoria, Terry Crews, Tania Verafield, Noel Gugliemi, Emilio Rivera, J.K. Simmons, Samantha Esteban, Kenneth Choi (více)Obsahy(1)
Jim David (Christian Bale), ex-mariňák se po letech v akci vrací na ředitelství losangeleské policie, kde mu nabízejí práci související s infiltrací podsvětí. Bohužel se jím však nechá pohltit a musí sebrat veškeré své síly k návratu ze šikmé plochy. Drsný časy jsou výletem do špinavých losangeleských ulic, království drog, děvek a lidské havěti. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (535)
„První volný víkend přijedu a půjdeme k soudci...a podepíšeme papíry...a dostaneš vízum…převezu tě přes hranice...a budeme navěky spolu.“ - „Stačí mi do konce života.“ Jenže s hlavním hrdinou to nebude takhle jednoduché…Úvodní zásahová sekvence byla výborná, ale ve výsledku té akce nebylo až tolik. Díky tomu, že jsem viděl od Ayera už Patrolu, na mě nečekalo něco úplně nového. Řadu věcí mají oba filmy společné. Včetně řekněme svérázné dvojice parťáků. Ostatně Jim a Mike by byli vlastně sympaťáci, skoro kluci od vedle…až na drobný detail, jsou to totiž totální hovada. A oba si rádi užívají nezřízený život, i navzdory své nezaměstnanosti. A faktu, že Jim to nemá v hlavě v pořádku. Divák tuší, že to u něj bude jako s tím džbánem a vodou, ale zajímá ho, kam až je schopný zajít. Konec je pak silný. Svým způsobem je to i obžaloba americké armády, která se se dostatečně nestará o své bývalé ovečky, ovšem nejde s jistotou určit, zda z Jima udělala psychopata vojna či jen pomohla probudit dřímající bestii uvnitř. Za mě slušné 4*. ()
Scénárista filmů Training Day a Rychle a zběsile, David Ayer, dostal šanci vlastnoručně režírovat svůj scénář, který se opět odehrává na kriminalitou prosyceném předměstí Los Angeles. Narozdíl od zmíněných titulů se jeho autorský film nezaměřuje na gangy a přestřelky. Ty zde představují pouze prostředí, v němž se může plně rozvinout mrazivá studie násilí, jeho sžíravosti a jeho role v sociálním systému. Působivost díla podporuje fakt, že nesahá k jasně ustanoveným hranicím dobra a zla a naopak kriminalitu ukazuje jako všudypřítomnou součást života. ()
Keď porovnávam hodnotenia 'Harsh Times' a 'Training Day', tak druhý menovaný je u mňa jednoznačným víťazom. Obrazovo, hudobne ale aj scenáristicky je síce mierne cítiť prítomnosť identických tvorcov, no škoda, že len mierne. Hlavne po dejovej stránke film až tak nenadchne, dramatické rozuzlenie a hlavne psychológia postáv sa tu komusi vytrhla z pera. Pár drsných scén a záver síce stojí za to, no tie hluché miesta to nevykryje. Nebyť prítomnosti Balea, tak sa film topí s „drsných sračkách“. 70%. ()
Film snad s nejintenzivnější atmosférou "brzo se něco posere", jaký jsem kdy viděl. Jestli má Harsh Times sloužit jako průvodce po životě amerických mexikánců, tak upřímně děkuju bohu, že žiju tady u nás na klidné Moravě. Bale celou dobu fuckuje, jezí v autě, chlastá za volantem, hulí trávu, občas na někoho vytáhne bouchačku a snad v každé druhé scéně si koleduje o malér. Semtam kolem něj někdo umře, ale on je v klídku, pač už si prošel válkou v "Taškanistánu" a tam už viděl lecos. Chudák Rodriguez jezdí pořád s ním a i když by si měl hledat práci, nechává se jím zlákat ke kravinám a pak musí z průseru tahat oba. A tak se táhne celý film, dokud se něco neposere... ()
Christian Bale naštěstí i při vypjatých scénách neztrácí nic na své přesvědčivosti!! Jinak se ale Harsh Times neuvěřitelně suverénně tváří jako poctivý thriller, ve skutečnosti jde pouze o děravý a nijak zvlášť poutavý pohled na život psychicky labilního ex-rangera, kterého pojí silný vztah k dívce a ještě silnější letité přátelství. Několik míst si však zaslouží pozornost, "oslavovaná" atmosféra mě ale nikterak neuspokojila. David Ayer měl už jistější režijní zastavení. ()
Galerie (27)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (26)
- Slovo "fuck" a jeho variace zazní ve filmu 296krát, což je v průměru 2,47 fucku za minutu. (Satan)
- Emilio Rivera a Paul Rentiera jsou ve skutečnosti dobří přátelé. Během natáčení právě oni vysvětlovali a trénovali s Velšanem Christianem Balem a chicagským Portoričanem Freddym Rodriguezem správný přízvuk a výstup. (Othello)
- Pistole, kterou na konci drží Jim (Christian Bale), byla ve skutečnosti vypůjčená od mexického policisty, ačkoli se přes mexickou hranici nesmí přenášet žádné zbraně. (Othello)
Reklama