Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Rudý baron je pro mě nepříliš kvalitním snímkem hlavně z toho důvodu, že jeho tvůrci neodolali a zapracovali do příběhu zbytečnou romantickou zápletku a ve snaze o jakési morální ponaučení sklouzli ke klišoidním postupům. Příliš mě nepotěšil ani ten fakt, že se děj filmu o nejúspěšnějším stíhacím pilotovi první světové války odehrával převážně na zemi. No, čekal bych, že CGI umožní filmařům předvést mnohem víc z letecké války nad nejstupidnějším mlýnkem na maso v lidských dějinách, ale tato možnost zůstala hanebně nevyužita, takže u mě stále vede téměř padesátiletá záležitost: Aces High (1976). Na druhou stranu mě Němci potěšili tím, že se neomezili jen na nejslavnější stroje Fokker Dr.I a Sopwith Camel, podobně jak k tomu dochází u snímků z období druhé světové války, takže má pak člověk dojem, že jediným německým tankem byl Tiger. Celá záležitost na mě působila podivně plochým, dvourozměrným dojmem a určitě šlo z mé strany o zklamání. Mrzelo mě, že tvůrci nezmínili fakt, že Richthofenovu smrt s největší pravděpodobností způsobila palba kulometů z pozemních pozic; asi by to pokazilo celkový romantický obraz o jeho životě a smrti. Ještě víc mě ale mrzelo, že osudy Wolframa von Richthofen utnuli rokem devatenáctistým osmnáctým a úplně pominuli jeho kariéru generála (a později polního maršála) Luftwaffe a velitele VIII. leteckého sboru, s nímž se podílel na vybombardování Varšavy a na porážce a obsazení Francie a Řecka. Asi to taky nezapadalo do požadovaného obrazu. / Poučení: Neboj se včas utéct. ()

Kosmik 

všechny recenze uživatele

Příšerný scénáista a rozpačitý režisér v jedné osobě, pro kterého práce ve střižně s tím, co měl natočené, musela být jedna velká noční můra. A proti tomu zase nádherná kamera, zejména leteckých soubojů, působící občas až monumentálním dojmem s misteriózní hudbou přecházející ze smyčců do čistého sborového chorálu. Mohl to být úžasnej biják, námět má velmi silný potenciál, ale není. "Bereme si pouze úkoly, na které stačíme, Konráde, teda Nikolaii..." ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá vojnová dráma. Má vydarený príbeh o prvotriednom pilotovi, Manfredovi von Richthofenovi, ktorý na oblohe počas bojov prvej svetovej vojny len ťažko nachádza plnohodnotného súpera a tak si získava mimoriadny rešpekt, nielen medzi priateľmi, ale aj nadriadenými a dokonca aj protivníkmi. A síce túži byť len tým najlepším, predsa len si nájde miesto aj pre sympatickú sestričku. Spracovanie je na tom dobre, už úvodné minúty majú mimoriadne príjemné čaro, kvôli čomu som vedel, že ma to bude baviť a tak sa aj stane. Na jednej strane ma určite mrzí, že kariéra tohto prvotriedneho pilota nepôsobí až tak výnimočne, ako by mohla, hlavne by som chcel vidieť jeho začiatky, kedy sa s lietaním ešte len zoznamoval, pretože tu je už od začiatku uznávaný, často mi prišlo, že tvorcovia niečo dôležité zámerne vynechali, romantická línia mi prišla pomerne zbytočná a navyše si myslím, že občas to mohlo mať aj trochu rýchlejšie tempo, ale aj napriek tomu si ma to získalo. Dej je po celý čas dostatočne zaujímavý, výborných scén je tu plno a má skvelú atmosféru, za ktorú môže hlavne tá všadeprítomná česť a vzájomný rešpekt. A tak síce to mohlo byť aj lepšie, ale aj v tomto prevedení ma to dosť bavilo. Akcie je tu priemerné množstvo a je výborná. Občas cítiť, že to mohli ešte trochu doladiť, ale aj tak sú letecké súboje skvelé, či už vizuálne, ale aj obsahovo a navyše chválim, že tu občas vidno aj situáciu na pozemnom bojisku, pričom tieto sekvencie sú aj napriek svojej menšej dôležitosti tiež kvalitne zvládnuté. Herecké obsadenie nie je zlé, síce hlavný hrdina mohol byť trochu charizmatickejší, ale aj tak ma bavil a chválim aj výber vedľajších postáv ako Til Schweiger, Joseph Fiennes, Lena Headey a ešte pár ďalších, len mi väčšinou neprišli dostatočne výrazné, k tomuto pristúpili tvorcovia dosť povrchne. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, síce niektoré zložky určite mohli byť aj kvalitnejšie, ale vizuálna stránka a atmosféra sa mi veľmi páčili a tak aj tu prevládajú výrazne kladné pocity. A veľkým plusom je aj hudba, tá je miestami veľmi pekná. Takže na jednej strane si myslím, že Manfred von Richthofen si zaslúžil o niečo kvalitnejší scenár, ktorý by jeho kariéru zobrazil výnimočnejšie, ale aj tak mi to sadlo, dobrý dej, výborná akcia, skvelá atmosféra, kvalitný vizuál a vydarená hudba, baví ma to aj po niekoľkých pozretiach. 76% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zklamání. Jediné, co stálo za pozornost, byla Lena Headey a nebylo to kvůli jejím hereckým kvalitám, ansábl českých herců a několik poměrně povedených leteckých soubojů. Jinak byl děj rozkouskovaný, dialogy vázly a představitel barona von Richthofena byl naprosto nevhodně vybraný - to už by se na něj více hodil Til Schweiger a Schweighöfera měli naopak obsadit do role Wernera Vosse a dobové fotografie by mi daly za pravdu. Také jsem čekal, že dva hlavní souboje, kdy Rudý baron sestřelil anglické eso Hawkera a kdy Brown sestřelil Richthofena, dostanou nějáký prostor, ale to bych chtěl asi moc. Všechno korunoval konec, kdy najednou všichni tušili, že se něco stane. 40% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Kinofilmový debut německého televizního režiséra, který je naprosto schématickou biografií, ozvláštněnou akorát tím, že vrcholy scén nevidíme (je to natolik důsledné, že nelze film podezřívat z děr ve scénáři anebo nízkého rozpočtu). RUDÝ BARON krom výborné hudby a českých herců v menších či větších rolí nemá pořádně čím zaujmout, protože sledujeme typické drama o namyšleném a ješitném hejskovi, který si uvědomuje své chyby, ale na to je už příliš pozdě, okořeněné sentimentální romancí, patetickými výjevy a intenzivní akcí. Jediný rozdíl mezi německou a americkou velkoprodukcí je tak v tom, že v oné první jmenované se proklamuje "boj s noblesou", což ve spojitosti s minulostí je ideologicky problematické... a to jediné zajímavé na celém filmu. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Film byl z velké části natáčen v České republice. (July)
  • Werner Voss byl v době své smrti dvacetiletý hubený mladík menšího vzrůstu, Til Schweiger tak svému předobrazu příliš neodpovídá. Z postavy má divák dojem ostříleného stíhače věku kolem 30 let, který zbytečně neriskuje. Skutečný Voss byl povahou pravý opak. Létal sám a na hranici možností svých fyzických sil i letových vlastností svých letadel. Po jednom vítězství přistál vedle své oběti a odmontoval z letadla všechno ještě použitelné, hlavně kulomety. Místo přistání se nacházelo v tzv. pásmu nikoho, tedy mezi frontovými liniemi. Když odstartoval, na místo nouzového přistání jeho oběti se sbíhali britští vojáci, kteří postupovali během svého útoku na německé pozice. (Zdroj: valka.cz) (Michel24)
  • V čase 1:19:01 je jasně vidět, že hořící bedny na zásoby jsou z OSB desek (desky lepené z dřevěných třísek), což neni možné, protože děj filmu se odehrává v době 1. světové války, kdy ještě systém výroby OSB desek nebyl znám. (Ace.A.T.L.)

Reklama

Reklama