Režie:
Francis LawrenceKamera:
Andrew LesnieHudba:
James Newton HowardHrají:
Will Smith, Alice Braga, Charlie Tahan, Salli Richardson-Whitfield, Willow Smith, Darrell Foster, April Grace, Dash Mihok, Steve Cirbus, Emma Thompson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Poslední člověk na Zemi není sám. Will Smith v roli toho, který přežil. Já, legenda – impozantní, akční dobrodružství plné znepokojivých záběrů vylidněného Manhattanu. Vojensky virolog Robert Neville (Smith) je nevysvětlitelným způsobem imunní vůči nezastavitelnému a nevyléčitelnému viru, který postihl obyvatele New Yorku, možná celého světa. Zmutované oběti neznámého moru se plíží ve stínech a sledují každý Nevillův pohyb. Čekají, až udělá osudnou chybu. Nevilla pohání jediný cíl – vyrobit lék z vlastní krve a čas pracuje proti němu. (Magic Box)
(více)Videa (4)
Recenze (1 741)
Uvodni dvacetiminutovka bezpochyby dokonala, tak skvela postapokalypticka atmosfera se jen tak nevidi. Bohuzel, pak se to osklive pokazi. Z romanu mnoho nezustalo, scenariste si casto pousteji fantazii na spacir ale nejsou schopni cokoli dotahnout do konce. Shnilou tresnickou na prumernem dortu pak jsou kreslene triky odnekud z devadesatych let a Will Smith, kteremu uverite maximalne tak ty svaly, ale vic uz nic. ()
Promarněná příležitost, kterou stěží a s vypětím všech sil zachraňují Francis Lawrence, Will Smith, takřka všudypřítomná atmosféra a především úvodních třicet minut. Jenže poté to najednou již nemá co nabídnout. Za rozpačitý výsledek nemůže ani tak absence akce či poněkud úsměvné příšery. Vina padá jedině na hlavu scenáristů. Pominu, že z předlohy zůstal skutečně pouze úvodní nápad, ale to že pro sto minut stopáže popsali stěží tři stránky scénáře mi nikdo nevymluví. Hanba jim, že si za takové nic ještě nechali zaplatit. Při nulovém ději se ani nepopiratelné charisma Willa Smithe moc nechytá. O to hůře pak působí naprosto směšný závěr (ten "alternativní" věrný duchu předlohy film znatelně vylepšuje). Blockbuster, který není popcornem a zní v něm (nejen) myšlenky Boba Marleyho. To se cení. Ovšem to, že je ve výsledku pouze průměrným zážitkem, tak to již ne. ()
Ačkoliv I Am Legend disponuje nijakým scénářem, je to stále kus kvalitní filmařiny, o které si podobně aktuální AvP 2 mohou nechat jen zdát. Když už byla dějová stránka zredukována na minimum, mohlo se přitlačit na pilu, co se týče flashbacků a obrazů zkázy, ale i tak Lawrencův New York má v sugestivnosti hodně blízko k prázdnému Londýnu ve 28 dní poté. Jenže Boyleův film šlechtí mnohem silnější a permanentnější pocit ohrožení a především zdařilejší zrůdy. Ty v I Am Legend se trikovým ztvárněním zasekly někde v časech první Mumie. Na druhou stranu musím říct, že zklamán jsem filmem nebyl a timer jsem během něho nekontroloval ani jednou. Dokonce musím konstatovat, že menší množství akčních pasáží mi na snímku bylo sympatické. 7/10 ()
SPOILER: Will Smith ve filmu, který lidstvu oznamuje, že rakovina by se léčit neměla. A teď vážně. Od tohoto snímku jsem si sliboval hodně, i když pravda, vzhledem k tématu se nabízel i prostor pro velké zklamání, nakonec to vše však zůstalo někde mezi. Zde několikrát zmiňovaný parádní začátek se mi vůbec nelíbil. Liduprázdné město, jedno pěkné auto a lov působí příliš stroze, celé této části chybí energie, je bohužel unylá. Potulování tmavým domem překvapí svou tmou, ale to je tak všechno, vzhledem k tomu, že nic nevíme, může dojít tak maximálně k nějakému šoku, ten se však nekoná... Když se tvůrci v polovině snímku pomalu sunou k jasnému žánrovému uchopení, konečně začíná Já, legenda v mezích fungovat. Tutam je nepovedený pokus o humor a zmizí i trapná snaha o vykreslení psychického stavu hrdiny. Francis Lawrence si v žánrových scénách věří mnohem více a pouští se do víceméně riskantních kousků, které velmi dobře fungují. Když už jsem zmínil osobu režiséra, musím zároveň oznámit, že režie je opravdu to jediné, co v tomto snímku funguje. Scénář je totiž jeden dlouhý průšvih, který se na svých bedrech snaží Lawrence ukočírovat do snesitelné podoby. Obrazová kompozice funguje na jedničku, díky čemuž si může režisér v určitých fázích dovolit absenci hudebního doprovodu... První opravdu velmi povedná scéna přichází na řadu vypuštěním zmutovaných psů, její vyústění však bohužel opět směřuje k trapnému duchu předcházejících scén. (Před)Závěr má oproti zbytku tu výhodu, že nepostrádá tempo. Jenže bohužel mutanti jsou příliš nevýrazní a působí spíše komickým dojmem, takže správná atmosféra není navozena ani zde. Bohužel... ()
Hollywoodská odpověď na 28 DNÍ POTÉ. Dobrá kamera a výprava dechberoucí, pro newyorčany musí být pohled na zarostlé a liduprázdné ulice Velkého jablka obzvlášť působivý. Ale ty odporně počítačové upíry si fakt mohli odpustit (zvířata mi až tak nevadila), tam měli být jednoznačně namaskovaný lidi, aspoň já se shluků pixelů nebojím. A každopádně je to přes řadu fajn nápadů vykalkulované a cityždímající až to hezké není. Ale mezi blockbustery tahle komorní one man show zajímavě vyčuhuje. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (68)
- Na dveřích Nevilleovy (Will Smith) ledničky visí obálka "The Times" s jeho fotkou. (Czernozub)
- Při natáčení scén z New Yorku bylo zapotřebí kolem 500 asistentů, kteří regulovali dopravu a chodce. Většina z nich byla z řad dopravní policie. (Witta)
Reklama