Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 479)
Forma zase jednou přerostla obsah, asi jako ta obludra, zakusující se do Velkého Jablka... Jinak je to ale přes všechny ty famózní triky monstrózní obludnost. Docela mi - přes všechnu akční zábavnost - ta promarněná šance (i svou už dávno neoriginální manýrou) místy doslova pila krev, ale tak respektuju, že i vytrendovaná >alias ztracenci< děcka mají právo na svoji dávku megakůl vypocených povrchních emocí, že... °-/ . . . Dvě hvězdy tedy s nadhledem, víceméně hlavně za ty trikové sekvence a bezhlavou (jo, ten fór s paní Liberty jsem jako jednu z mála scének kvitoval vskutku s povděkem!) oddechovost... - - - - - (Poprvé viděno 7.9.2011 na novácké >monstrovizi< /želbohu s tradičně tristním pražskočudláckým uníkaným telenováckým dabingem, snad si to tedy dám ještě někdy na dvd s původní zvukovou stopou a titulky/, hodnocení 12167., komentář zde jako tisícítřiapadesátý - 8.9.2011) ()
"I'm documenting." Neskonale mě mrzí, že je Cloverfield pouze průměrným snímkem. Nápad je ohromně sympatický (jakkoli ho předběhl španělský zombie film [Rec], na který jsem moc zvědav). S ním jde ruku v ruce i zdařilá stylizace. Práce se zvukem je bez přehánění dokonalá. Závěrečná titulková hudební kompozice přímo lahůdková. A v neposlední řadě je samotný film až do zteče armády naprosto pohlcující. Bohužel pak tvůrcům dojdou nápady a pouze recyklují ty již použité, zvolený styl najednou nemá co nabídnout a především chování postav dosáhne vrcholu nelogičnosti a začne aktivně štvát. Být to jen další klasická "godzillovka", tak by to nijak nevadilo, ale u pseudodokumentu, který si hraje na reálnost "co by, kdyby" je to opravdu s podivem a celou koncepci to shazuje. Všemu pak nasadí korunu závěrečná pětiminutovka. Proč to nemohlo skončit tím pádem? Takto to má sice pouze cca sedmdesátpět minut čistého času, ale i to je v konečném důsledku příliš. A je to ohromná škoda. ()
|| Scenár: Drew Goddard | Hudba: Michael Giacchio | Produkcia: J. J. Abrams, Bryan Burk | Distribúcia: Paramount Pictures | Štúdio: Bad Robot Production | Rozpočet: 25 miliónov $ | Tržba: 170,764,026 $ || Stráviteľné len vtedy, keď sa pokúsite vžiť do situácie. (Skúšal som to, len to celkom nevyšlo) Ináč je to háveď plná chýb, ktorá ťažý aj z Diary of the Dead (kamerové riešenia no aj chyby :D). A já zombíkom dávam viac, než monštrám :) ()
Novodobý trhák, který nezapře své novátorsky založené a invenční tvůrce. Provařený námět totiž může fungovat skoro pořád, jen je třeba zvolit neotřelý přístup. Kdyby monstrum opravdu drtilo New York, vypadala by taková apokalypsa přesně takhle. Intenzivní, napínavé a inteligentní. Typický Abrams. 90% ()
Jestli jsem u Blair witch nadával, že mě ta roztřesená kamera srala, tak tady mě doslova přiváděla k šílenství. Ten kameraman snad musel bejt nějakej těžce drogově závislej člověk s absťákem a navíc asi trpěl Parkinsonovou chorobou. Občas jsem měl pocit, že se tu kameru snad schválně snaží rozbít a to i v úvodní části filmu, kdy se vůbec nic neděje a tudíž nemá důvod kamerou mávat při útěku před nebezpečim. Ten nudnej úvod jsem teda přetrpěl a najednou rána a konečně se to začalo rozjíždět. Lidi křičej, zdrhaj, nikdo moc nechápe, co se děje. Prostě chaos a panika. Tahle část mi dokonce připadala celkem dobrá. Jenže potom už to šlo jenom z kopce. Nebudu řešit naprosto idiotský počínání hlavních postav, ale doufal jsem, že uvidim aspoň nějakou akci a místo toho film nabídne akorát tak záběr na schody, záběr na zeď, pak něco bouchne, chvíli je tma, potom někdo začne něco žvanit, pak následuje záběr na jinou zeď, pak na nebe, pak na nějakej barák, pak na vojáky, který střílej všim, co maj po ruce a občas se tam ukáže i ta lochneska. Jinak mě pobavilo, že nejlepší armáda světa si s tou lochneskou nějak nevěděla moc rady. Měli na ní radši poslat Chucka Norrise. Možná jsem to měl vypnout už ve chvíli, když někdy na začátku zazněla ta příšerná sračka od Seana Kingstona. To bylo první varování, který jsem ignoroval... Jedna hvězdička snad jenom za to, že film neobsahuje na konci žádnej proslov prezidenta pod americkou vlajkou. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (57)
- Krysy, použité v tunelu metra, byly speciálně trénované a natřené zvláštní směsí, aby vypadaly dostatečně přirozeně. (HellFire)
- Lizzy Caplan (Marlena) nevěděla, o jakou roli se uchází. Myslela si, že to bude romantický film. Až po druhém kole konkurzu se dozvěděla, že to bude film o monstru... a herci si nesměli přečíst scénář, pokud nepřistoupí na roli. (HellFire)
- První trailer byl promítán před filmem Transformers (2007). Klip zachycující pouze záběry z párty a následný výbuch s hlavou sochy Svobody byl doprovázen pouze odkazem na stránky www.1-18-08.com , které skrývaly datum americké premiéry. (duklak2)
Reklama