Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Christopher BertoliniKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian TylerHrají:
Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Michael Peña, Ne-Yo, Noel Fisher, Susie Abromeit, Joey King, Jim Parrack, Lucas Till, Cory Hardrict (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Námořní seržant Michael Nantz slouží v armádě už dvacet let. Při poslední akci v Iráku ale přišel o celou jednotku a povídá se, že to byla jeho vina. V důsledku toho se chystá odejít do výslužby. Ještě má ale dokončit výcvik poslední skupiny budoucích mariňáků, kterým se nemohlo přihodit nic horšího, než že budou bojovat s nepředvídatelným a vysoce nebezpečným nepřítelem z vesmíru. Získání profesních ostruh se změní v takřka sebevražednou misi. Vědci totiž zpozorují na oběžné dráze shluk blížících se meteoritů, z nichž se ale po jejich dopadu do oceánu stanou útočné vesmírné lodě. Z moře začnou vystupovat mimozemská monstra, která likvidují vše, co jim přijde do cesty. Během několika málo hodin se všechny důležité přímořské metropole promění v ruiny a Los Angeles se stává posledním místem možného vzdoru. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 411)
Krajně nevyrovnaná záležitost, která si půjčuje ze všeho možného (od Black Hawk Down přes Válku světů a District 9 až po Green Zone), přičemž ale povětšinou jen recykluje slabší aspekty těchto svých vzorů. Pvní část filmů je naprosto super, v momentě, kdy se na plátně objeví provařená držka Michelle Rodriguez to ale všechno klesne o jednu úroveň níž... Naprosto epické a opulentní momenty jsou střídány jinými, naprosto nezvládnutými, nechtěně směšnými, nefunkčními a mizerně provedenými. Neutuchající akce je sice super a daří se držet napětí, je ale ničena silně proměnlivými triky (jejichž úroveň kolísá od solidních až po vyloženě mizerné) a scénář, byť z větší části omezen na vojenské pokřikování, dokáže zcela nečekaně kouzlit tak šílená WTF, že je to skutečně pouze a jedině k pláči smíchy (a nemám teď na mysli patos, který k tomu vojenskému prostředí tak nějak patří a vadí mi, stejně jako anonymní a nepřehledná akce, výrazně méně, než u filmů s větším důrazem na civilní postavy). Jediným neoddiskutovatelným kladem je tak Aaron Eckhart, Liebesman ale není dostatečně dobrý režisér, aby dokázal ustát z totální prdele vytažený scénář Christophera Bertoliniho. A scénář v tomto případě skutečně pohřbil celý film tak, jako Los Angeles pohřbily hromady suti. ()
|| Scenár: Christopher Bertolini | Hudba: Brian Tyler | Produkcia: Jeffrey Chernov, Neal H. Moritz, Ori Marmur | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Relativity Media, Original Film | Rozpočet: 70 miliónov $ | Tržby: 202,466,756 $ || Megalomanský kolotoč, striedajúci jednu akčnú scénu za druhou. Ako väčšinou, i teraz zlyháva hlbšia charakterizácia postáv - ľuďský faktor dostáva strašne málo priestoru, a tým pádom scenár siaha po patosom nafúklych dialógoch, ktoré miestami môžu pôsobiť smiešne. Nič to ale nemení na fakte, že Battle: Los Angeles je rýdzo audiovizuálna lahôdka, ktorá vegetariánom akčných filmov pravdepodobne nebude chutiť. Filmu chýba viac precíznosti v logickosti a dejovej hutnosti, no má zaujímavé nápady a technicky zvládnuté momenty. Hudba Tylera a herecký výkon Eckharta znamenitý. Trochu menej roztrasenej kamery, a o pár decibelov menej v kine, a bol by som nadmieru spokojný. | Videno v CineStar Praha, čsfd premiéra, 10.3.2011 | ()
No na tohle jsem se ani nijak zvlast netesil, takze jsem byl ve vysledku vcelku spokojenej. Cely to desne pripomina Cerny jestrab sestrelen, kteryho zrovna nemusim, ale tohle bylo docela zabavny. Liebesman divakum dava presne to, co slibuje nazev, bitvu. Krome nejakejch uvodnich kecu a senamovani s vojakama to je cely jen a pouze o bojich s emzakama. Vse vypada perfektne realisticky, ale zaroven slusna vizualni stranka a bezchybny triky. Ale mam tu stejnej problem jako s Jestrabem, je to proste stereotypni. Vojaci nekam jdou, zastrilej si, jdou dal, neco vybuchne a tak furt dokola. S jedinym spestrenim, ze emzaci vytahnou kazdou chvily novou zbran. Co se tyce hercu, vcelku nevyrazna parta z ktery vycniva jen Eckhart, kteryho bych tady teda necekal, ale popral se s tim statecne. No a pak Rodriguez uz v lehce otravny roli drsny zensky. Celkove tezko hodnotit, je to jak vzit zaver nejakyho sci-fi, kde se vojaci zmatozi a nakopou emzaky a roztahnout to na dve hodiny, coz silne rozmelni atmosferu a emoce. Ale na druhou stranu, dve hodinky prestrelek s mimozemstana, u toho se nejde nebavit. ()
"Battle: Los Angeles" je zcela pomýlený multimediální projekt. Celovečerní snímek s tímto názvem nefunguje jako film, protože je koncipovaný jako videohra, a stejnojmenná videohra zase nefunguje jako hra, protože vyznívá spíš jako typicky odfláknutý merchandise komiks. Film působí jako maximálně frustrující nadstavba soudobého trendu videoherních blockbusterů typu "Call of Duty: Black Ops" či "Medal of Honor", které hráče zbavují role manipulátora a staví ho do pozice pasivního pozorovatele předskriptovaných scén. Ve "Světové invazi" takto jsme nuceni přihlížet videohernímu vyprávění, které směřuje přes narůstající počet nepřátel a stupňující se obtížnost protivníků až k závěrečnému boss fightu. Jednotlivé akční scén prokládají hloupoučké cutscény, které se snaží ustanovit osobnosti postav, ale zoufale při tom selhávají. Teoreticky podobný "Černý jestřáb sestřelen" fungoval díky tomu, že drama čerpal ze samotné centrální situace vyjádřené v názvu a postavy profiloval pouze do takové míry, aby byly od sebe základě odlišitelné. Naopak "Světová invaze" bere útok mimozemšťanů jako zástupnou věc pro titěrné a směšně schematické problémy jednotlivých postav. O to větší průšvih je, že když už k filmu vyšla videohra, nejen že je trapně krátká, ale především není vůbec spektakulární. Namísto bombasticky hyperrealistického vzhledu a intenzivní akce snímku dostali hráči vypelichaný vizuál s minimem detailů, zato se směšnou fyzikou postav a zákonitostmi zcela popírajícími fakta řečená ve filmu. Právě panákovitá stylizace spolu s doslovně komiksovými cutscénami hru usvědčuje, že původně místo ní měl vzniknout komiks. ()
Světová invaze není žádný epic fail a kdo nechce vidět mariňáky proti emzákům, jak se navzájem vraždí v ulicích Beverly Hills, ať si raději splete sál. Další z mnoha variací na Válku světů se vyznačuje neskutečně akčním průběhem, (v rámci možností konečně) logickým postupováním armády a zajímavými alieny. Zbytečných dialogů je tu minimum a jsou přerušované akcí a vtipnými hláškami (chci na rande s Michelle...). Mnoho zajímavých nápadů (konečně někdo pitvá protivníka přímo na bojišti, vysvětluje sílu a hierarchii velení u alienů, vojáci využívají mozek víc než kdy dřív, atd.) se protíná s působivou velkolepostí, i když někdy ztrácí body buď kamerou nebo střihem. Osobně jsem se 116 minut ani chvíli nenudil, ani tu nenacházel ani polovinu patriotismu/patosu jako v Dnu nezávislosti (kdo ano, měl by si dát opáčko). Já jako milovník sci-fi a akce, který nechtěl dostat žádné hluboké myšlenky o smyslu života, vesmíru a vůbec (stejně je to 42), jsem spokojen a těším se na opáčko bez plátna. Více zde. PS: potlačení Eckhartovy image usměvavého hezouna velmi potěšilo. PPS: pro mě zatím nejlepší práce Briana Tylera. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (24)
- Vrtulník se dvěma hlavními rotory, kterým se mariňáci přepravují na začátku filmu, je CH-46 Sea Knight. Vrtulník použitý později k evakuaci raněných je UH-1N Twin Huey. (Pedro Morales)
- Americký filmový kritik Roger Ebert (nositel Pulitzerovy ceny za kritiku) v recenzi na film napsal, že snímek je hlučný, násilný, odporný a hloupý. (Terva)
- Odbornými poradci byli skuteční mariňáci, kteří také účinkovali ve filmu jako komparz (zejména ve scénách s helikoptérami). (Čiban)
Reklama