poster

Cukrárna (TV seriál)

Rodinný

Česko, 2010, 12 h 26 min (Minutáž: 13x57 min)

Režie:

Dušan Klein

Scénář:

Jan Míka

Kamera:

Josef Špelda

Hrají:

Naďa Konvalinková, Iva Janžurová, Jana Štěpánková, Veronika Žilková, Jan Hrušínský, Luba Skořepová, Petra Tenorová, Simona Stašová, Eva Holubová, Jana Šulcová, Jitka Čvančarová, Václav Postránecký, Jan Přeučil, Bořivoj Navrátil, Jan Dolanský, Filip Tomsa, Miroslav Táborský, Bohumil Klepl, Antonín Navrátil, Oldřich Vlach, Oldřich Navrátil, Matyáš Valenta, Jiří Strach, Sabina Remundová, Libuše Švormová, Daniel Rous, Taťjana Medvecká, Jitka Sedláčková, Václav Knop, Jana Altmannová, Vanda Švarcová, Marcel Rošetzký, Anna Fixová, Luboš Veselý, Marián Kleis ml., Stanislav Lehký, Otto Rošetzký, Adam Mišík, Žaneta Filípková, Lina Wagnerová, Gerron Stewart, Veronika Divišová, Petr Jansa, Iva Pazderková, Andrea Elsnerová, Vladislav Beneš, Jiří Bábek, Jiřina Pachlová, Maxmilián Mráz, Zdeněk Gloser, Václav Hnát, Tomáš Kyselka, Tomáš Grund, Josef Kos, Malvína Pachlová, Daniela Pokorná, Simona Babčáková, Vladimír Marek, Tereza Smékalová, Sebastian Pošmourný, Zuzana Geislerová, Michal Pavlata, Jindřich Hinke, Alena Štréblová, Adrian Jastraban, Jindřich Nováček, Jiří Krejčík, Jitka Smutná, Martin Kubačák, Otmar Brancuzský, Miroslav Šnajdr, Pavel Handl, Vladimír Kudla, Radka Rüster, Tomáš Borůvka, Zuzana Koliandrová, Jan Vymětal, Soegeng Soejono, Jana Bernášková, Martin Stránský, Luděk Jelen, Jan Vlasák, Jakub Zdeněk, Zdenka Procházková, Tomáš Masopust, Lucie Černíková, Boro Radojčič, Jana Gýrová, Dana Bartůňková, Radim Kalvoda, Petr Meissel, Martin Donutil, Jana Birgusová, Petr Pelzer, Jana Durčáková
(další profese)
  • Kokska
    *

    Je nespravedlivé hodnotit seriál po úvodní epizodě? Možná ano, nicméně po zhlédnutí prvního dílu jsem přesvědčený, že vynechání zbývajících částí mě nijak neochudí a že to vlastně udělám rád, protože volný čas se dá marnit jinak a lépe. To, že první díl dokonale odradí od sledování zbývajících částí je docela problém, a vlastně se to může brát i jako určitý druh hodnocení.(8.11.2010)

  • NinadeL
    *

    Když se poprvé ve Čtyřlístku objevila teta Bobina z Ameriky v příběhu Zaostřeno na šelmy, psal se rok 1976. Po té se objevovala až do roku 1990 a společně s otevřením hranic ztratila její postava základní smysl. Dál nebylo o čem psát a veškerá exotika vzala za své. Případné návraty by působily jen jako odér interview s Waldou Matuškou... A stejný problém má i základní dějová linka Cukrárny. Společně se solitérní postavou pozorovatelky Plecité se sice jakoby nalézáme v současnosti předchozí trilogie Jana Míky Náměstíčko - Náves - Příkopy, nikoli jakoby náhodou potkáváme také Šípkovou Růženku v očekávání Života na zámku, ale stále netušíme, kam směřuje tento nový tvar? Vizuál zůstal hluboko v minulosti, herečtí představitelé zamrzli také kdesi v normalizaci, ale co je neuvěřitelnější, i přes to všechno Janžurová a Remundová dokázaly tyto balvany v prvním díle překročit a ponechat všechny ty Vlachy a Medvecké daleko za sebou. Bohužel díl druhý přivedl na scénu namísto očekávané příjemné praxe z cukrářského prostředí jen faleš a množinu amatérských scén rozvrstvených mezi seladona Přeučila a učitelu Holubovou, která doslova a do písmene vypadla z Občanského průkazu. Stydět se musím i za výkon Konvalinkové, samozřejmě Dolanského, nezáživná byla bohužel i Pazderková. Malé světélko naděje zůstává jen u Jana Hrušínského. Takže naivně doufám, že se během pár dílů stane zázrak a bude to minimálně o řád lepší než-li primácké Cesty domů, ale to by se musel Klein rozpomenout na minimální zákonitosti práce s herci a mizanscénou.(12.11.2010)

  • Figuska
    **

    Na koukaní při vaření dobrý. Přijde mi, že český seriál potřebuje "místo", aby mohl rozvinout děj a plitké osudy postav. Scenárista si najde "krabici" (cukrárna, pojišťovna, nemocnice, ranč, zámek, ordinace, redakce, přehrada, škola apod.) a do ní vsazuje figurky. Zřejmě je to jednodušší a rychlejší. Výsledek je pak většinou povrchní a zachraňují ho už jen staří, ale dobří herci. Bohužel, musí se vždy obsadit i mladší generace, která má velký sklon k přehrávání a vyvolává leda potřebu jim nafackovat. Jinak, ta druhá hvězdička je pro Václava Postráneckého, který to aspoň trošku oživil.(10.2.2011)

  • Natabar
    odpad!

    Zkusil jsem první dva díly a musím konstatovat, že škoda peněz, které do toho ČT vrazila a ztráta divákova času. Pomalé, nijaké, ztracené, utopené v sobě samém, nezáživné, nevtipné, debilní. Vše ilustruje kauza "cukrárna". To, že ani po prvních dvou dílech se to v ní nerozběhlo a teprve na konci druhého dílu je jakýsi náznak, že majitelka se dá na změnu, vypovídá o úžasném spádu a dynamice celého příběhu... ~~~~~~ Ne ne ne - shlédnul jsem další dva díly a i tu jednu * se shovívavosti musím rychle stáhnout. Co to jako je?? Naprosto dementní a nerealistický scénář (o dialozích ani nemluvě) a herci hrají jakoby nedostali zaplaceno. Tedy fakt nevím, co jako chtějí tady řešit 13 dílů.(16.11.2010)

  • triatlet
    odpad!

    Míkovy scénáře jsou opravdu vyčpělé a evokují předpotopní čas. Posun proti Šípkové Růžence je dozadu než dopředu. Pilotní díl nezaujal - pokud se jako klíčový problém řeší, že na rodinnou služební cestu do USA nemůže jet babička... Ve druhém díle mě uzemnila "realisticky" vykreslená scéna zhrzené milenky, která s pomocí dvou bodygardů vezme postel svého bývaleho milence s jeho novým objevem (zbytečná nahota, která není snad ani podbízivá). V konkurenci takovýchto novinek zůstane Ordinace v růžové zahradě dál trvalkou...(16.11.2010)

  • - Během produkce seriálu bylo využito 13 námětů, 939 stran scénáře, 91 herců, 1600 komparzistů a představitelů epizodních rolí, 60 členů štábu, 128 natáčecích dní, 3250 hodin materiálu a 2 kamery. (Elwanelyn)

  • - Luba Skořepová zde ztvárňuje stánkařku Plecitou. Tato postava se objevila i v seriálech Náměstíčko a Náves. (cheyene)

  • - V seriálu je odkaz na dřívější filmy režiséra Dušana Kleina. Konkrétně jsou to tři filmy ze série o básnících - Jak básníci neztrácejí naději, Jak básníci přicházejí o iluze a Jak básníkům chutná život.Plakáty s těmito filmy jsou vidět při záběru jedné ze stěn u Ivy (Petra Tenorová) v pokoji. (savra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace