Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vzostup a pád jedného gangstra. Caesare Enrico Bandella je drobný provinčný zlodej, ktorého všetci volajú Rico. Nevyniká schopnosťami, intelektom ani výzorom, zato jeho ambície sú výnimočné. Chce sa stať veľkým bossom, a to za každú cenu. Spolu s priateľom, hudobníkom Joeom Massarom, sa presťahujú z vidieka do veľkomesta. Tu sa Rico pridá k bande Sama Vettoriho, čoskoro ho vystrieda na čele gangu a podarí sa mu dostať bližšie k šéfovi podvetia Petovi Montanovi. Ricova ctižiadosť stále rastie a preto si vyslúži prezývku Malý Cézar. Aby získal v mafiánskej komunite rešpekt, nezastaví sa ani pred vraždou policajta. Jeho túžba po moci je taká silná, že si dokonca znepriatelí i okolie a aj vlastní kumpáni sa od neho postupne odvracajú. Začína sa hon na Malého Cézara a je len otázkou času, kedy padne do policajnej pasce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ve své době to musel být skutečně přelomový film, protože teprve on pořádně začal éru slavných a ještě slavnějších mafiánských filmů, ale v současnosti už je to přece jen trochu vyčpělé, chybí zde napětí a všechno akční se odehrává pouze v dialozích. To je škoda, protože tu jsou místa, která by si trochu více péče zasloužila. Myšlenka vzestupu a pádu je klasická a v každém případě dobrá. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Dnes už trochu úsměvné, ale jinak to není špatná gangsterka, i když trochu pohádková. Sice mě ze začátku krapet pobavilo, jak snadné je se dostat mezi mafiány, když to překousnete, dostanete veskrze průměrnou ale nenudící krimi podívanou s nějakou tou přestřelkou, doutníky, touhou po moci a nenažraností, ve které si navíc ambiciózního Rica docela rychle oblíbíte (tedy v mém případě tomu tak bylo). No a konec ve stylu „kam nemůže čert tam nastrčí ženskou“ mě sice nepotěšil, ale tak nějak se dal čekat. ()

Reklama

SoolenJV 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu plné klišé (vzestup a pád zakomplexovaného skrčka, střelba před kostelem, nábožensky orientovaná italoamerická matinka...). Při druhém pohledu film, který v mnohém definoval žánr gangsterského filmu a zmíněná klišé se staly spíše stylotvornými symboly, ikonickými obrazy. "Malý Caesar" v mnohém zestárnul, někteří herci jakoby stále viseli v éře němého filmu, ale co. Klasika, která stále funguje a úhelný kámen žánru (společně se Zjizvenou tváří). ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

V době, kdy se na plátně nesměl objevit polibek, dámský kotník ani vyslovit slova jako touha nebo Bůh, bylo možná vzrušující mít za hlavního hrdinu drsného gangstera. Ale po všech těch Kmotrech a Zjizvených tvářích je těžké se spokojit s dějem podle šablony ,,vzestup -> pád". Dost konvenční a zastaralá gangsterka. Po hodině od zhlédnutí si těžko vybavíte byť jedinou scénu. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Gangsterský film, ktorý stojí na začiatku filmov svojho žánru a už sú v ňom badateľné stopy predlôh, ktoré si dodnes vypožičiavajú jeho žánroví kolegovia. Je až neuveriteľné sledovať s akým nasadením sa tvorcovia pustili do natáčania príbehu, ktorý musel v tej dobe poriadne rozvíriť mútne vody. Príbeh o ceste hlavného hrdinu od začiatkov v špinavom biznise, jeho vrchol a následný pád, to je šablóna, ktorú dodnes dodržiava nejeden gangsterský životný príbeh, v mnohých sa však dej sústreďuje na tento priebeh životom omnoho podrobnejšie, mnohokrát aj so stopážou ďaleko cez dve hodiny. V tomto filme je to všetko akési strohé, neučesané a hŕŕ. Žiadna vedľajšia postava nedostáva viac priestoru, aby si divák mohol urobiť o osudoch v gangu komplexnejšiu predstavu. A čo je dôležitejšie, nedočkáme sa ani žiadnej poriadnej zápletky, ktorá je poväčšine hlavným ťahacím prvkom príbehu. Svojím výkonom však mnohé z toho zatienil Edward G. Robinson, ktorý si svojho kladného záporáka užíval do posledného záberu kamery. Na dnešné pomery by som šiel teda s hodnotením určite ešte nižšie, s prihliadnutím na historický význam filmu musím však napísať, že má moje veľké uznanie. 70%. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • Fráze "Mother of mercy, is this the end of Rico?" se umístila na 73. místě žebříčku citací sestaveného Americkým filmovým institutem. (Monco)
  • Režisér filmu původně do hlavní role nechtěl Edward G. Robinsona, ale Clarka Gabla. (Monco)
  • Charakter Cesare Enrico Bandello není, jak se všeobecně předpokládá, založený na životopise Al Capona. Předloha byl gangster Salvatore "Sam" Cardinella, který působil v dobách prohibice (Monco)

Reklama

Reklama