Reklama

Reklama

Cirkus Bukowsky

(seriál)
Trailer
Česko, (2013–2014), 10 h 25 min (Minutáž: 51–53 min)

Režie:

Jan Pachl

Scénář:

Jan Pachl

Kamera:

Marek Janda

Hrají:

Pavel Řezníček, Hynek Čermák, Marika Šoposká, Michal Dlouhý, Jaromír Hanzlík, Jan Vlasák, Bohumil Klepl, Predrag Bjelac, Nela Boudová, Vanda Hybnerová (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(12)

Obsahy(1)

Jakmile se sebevražda milenky začne jevit jako vražda, je tu problém. Nestor Bukowsky přišel o práci, manželku, domov, jde po něm policie. Kriminalista Kuneš, který Nestora podezírá, má také problém. Musí nastoupit protialkoholní léčbu, jinak ho vyhodí z práce. Na rozdíl od nadřízených je přesvědčen, že Edita opravdu byla zavražděna. Místo nástupu na léčení se pouští do pátrání na vlastní pěst. Přes antipatie Bukowského a Kuneše je jasné, že jen jejich spojenectví může případ objasnit. Ale kdo byla vlastně Edita Tichá? Dcera kontroverzního podnikatele, úspěšná studentka nebo labilní manipulátorka? Ukazuje se, že ji nikdo neznal. Stopy vedou hned k několika milencům, okruh podezřelých je široký. Je vrahem neznámý stalker zahlcující Editu přívaly prasáckých SMS? Editin spolužák, profesionální aktivista, který zmizel den po její vraždě? Nebo dealer Prozac? Ostatně – ani policista Kuneš, ani Nestor Bukowsky nemají ve vztahu k Editě úplně čisté svědomí. Popravdě řečeno, kdyby Edita nebyla zavražděna, život Bukowského by byl zoufale nudný...

Výbuch karavanu rozmetá vánoční idylku a Bukowského plány na klidný život s Vesnou. Vražda Edity Tiché byla jen zástěrkou skutečného cíle. Nezbývá než zjistit, kdo a proč chce zabít Nestora Bukowského.
V dalších šesti dílech oceňovaného seriálu (cena za režii pro Jana Pachla a cena za střih pro Petra Pauera na mezinárodním festivalu BAR v Černé Hoře, cena AČK pro kameramana Marka Jandu, cena Zlatý ledňáček z Finále Plzeň za nejlepší TV DRAMA) se Nestor Bukowsky v podání Pavla Řezníčka spolu s parťákem Hynkem Čermákem alias detektivem Kunešem nakonec dopátrají pravdy. Než se tak ale stane, dostanou se oba do mnoha hraničních situací. Ponurá atmosféra, množství akčních scén i napínavých zápletek si nezadá s první sérií a hrdinové se během pátrání dostanou na neobvyklé lokace. Natáčelo se mimo jiné v industriálním prostředí Mostecké hnědouhelné pánve, v Gdaňském přístavu, či na studeném poloostrovu Hel. Jak se na správnou detektivní road movie sluší, zavede pátrání Bukowského hodně daleko od domova. Klíč k případu nakonec nalezne mnohem blíž, než by čekal... (Česká televize)

(více)

Videa (9)

Trailer

Recenze (315)

Wysch 

všechny recenze uživatele

[TV] Čtyři nebo pět? Když pátou, dám ji jen proto, že to je ze zaprděnýho Česka, na jehož poměry je seriálový zpracování případu Edity Tichý opravdu unikát? Když dám čtyři, bude to znamenat, že Bukowsky obstojí v porovnání s konkurencí z Evropy a USA? Nebo pořád budu hodnotit příliš dobře? Protože po scénáristický stránce si Cirkus Bukowsky (CB) zaslouží místama přes držku a po technický stránce je vidět, že pan Pachl se až moc zhlédl v severských detektivkách. Případ je jednoduchej, ale je složitě vyprávěn a jeho rozpletení je jaksi tak stupidní, že by to průměrnýmu děčínskýmu policajtovi trvalo rozlousknout asi tak tři hodiny. Úplatnej policajt, meganenažranej loďař a dvojice nevoholenejch pobudů, z nichž jeden pígluje svoje studentky a ten druhej má těžkej problém se zátkama u lahví... a k tomu ke všemu ještě policajtskej šéf před penzí s nemocným srdcem - no dá se najít někde ještě větší klišé? Netuším. Ale Řezníček a hlavně Čermák jsou skvělí a mám takovej dojem, že si to natáčení celkem užili, byť teda Řezníček podle mě zas tak velkej Casanova nejni a hlavně by potřeboval trochu provětrat kopulační rouru, páč pokud se mu v ní někdo nepošťourá, zcela určitě tam musí mít celou rodinku písmenek, taťku H, mamku I a jejich dítě V. Absolutně žádná ochrana rozhodně moc edukativní pro český dětičky není, stejně tak množství vykouřenejch cigaret, který úměrně roste tomu, jak blbějš se tváří scénář. Protože nebuďme přehnaně patriotističtí, pokud má CB v něčem slabinu, je to právě scénář. A Hybnerka. Na druhou stranu, s množstvím vykouřenejch seriálovejch cigaret stoupá i potřeba ten seriál konečně dokouknout a kdybych neměl v poslední scéně posledního šestýho dílu šílenej packet loss, kterej vyústil v totální zásek prohlížeče na ivysilani.cz, troufl bych si tvrdit, že tak dobře jsem se u českýho počinu ještě nepobavil. Což je vlastně pravda. CB je zkrátka na český poměry něco tak osvěžujícího, až to baví, byť je to úplně pitomě napsaný. Největší problém je totiž v tom, že pokud by Bukowsky a Kuneš měli dostatek důkazů hned na začátku, vyřeší případ během tři vteřin, jenže aby to bylo jó napínavý, Pachl servíruje důkazy postupně, což vede k jejich náhodnému objevování. A tak největší políček rozumně uvažující divák dostane ve chvíli, kdy Bukowsky objeví Editin deník. V bytě, kterej kriminálka musela logicky projít od zdi ke zdi. A nejhorší na tom je, že ten deník zkrátka dobře schovanej není. A tak no. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně český akční trhriller, který má šmrc, grády, rychlost, hezky zamotanou zápletku, příběh, který má co vyprávět a velice sympatické i uvěřitelné postavy, které jednají tak, jak mají. Také filmařské řemeslo je odvedeno skvěle, i když filtry mi někdy trochu vadily. Na druhou stranu dotvářely hutnou atmosféru. Ačkoli nejsem zarytý fanda kriminálek, tak tato mě opravdu potěšila a zhlédl jsem ji celou. Navíc, čím dál více se mi líbí herectví Hynka Čermáka. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Já nepřestávám čumět, co všechno se dá v dnešní tvorbě ČT najít. Jasně, neni to mainstream a neni toho úplně moc, ale existuje to - a za to, že do podobnejch projektů ČT jde, za to jednoznačně klobouk dolů (kromě Cirkusu Bukowskýho jsou to třeba Modrý stíny). Cirkus Bukowsky je taková špinavá, ušmudlaná a zakouřená detektivka bez kladnejch, ale zato se spoustou rozporuplnejch a zápornejch postav. Má to takovou syrovou atomosféru, je to osobitý, a zápletka samotná (resp. scénář) je napsaná parádně - dílčí konec v první sérii věci zdánlivě ukončí, ve skutečnosti ale smysluplný (a je vidět, že předem plánovaný) pokračování sérií druhou pak rafinovaně rozvíjí víc a víc zamotávající se situace, kde se nakonec všechno dřív (v první sérii) proběhlý krásně zpochybní tak, až se nakonec ukáže, že nic neni tak jednoduchý, jak to mohlo původně vypadat... Poodkrejvá se postupně jedna vrstva lží, manipulací a zájmů za druhou, až nakonec zůstane obdivuhodnej průřez sítí všemožnejch vztahů a vzájemně (ne)souvisejících událostí - a přitom to nepůsobí nijak lacině nebo překombinovaně. Postavy celkem odpovídaj noir atmosféře celýho seriálu - jsou špinavý, nerozhodný, podlí, bezcharakterní, alkoholici, ztroskotanci... (i když ne všichni, dobrý úmysly se taky najdou a třeba na Šoposkou se samozřejmě kouká hezky). Výrazně skvělej je ale podle mě Kuneš (Čermák), a jinak výbornej casting trochu kazej jenom holky z hnutí Potopa. Našly se tam vysloveně hezký a zajímavý scény - za všechny třeba ta, kdy se na konci druhý série spolu baví Nestor s Andreou, a ona se mu vlastně přiznává, ale celou dobu je na ně záběr zezadu, tekže jim neni vidět do obličeje. Jedinej výraznej problém jsem měl s občasnejma nelogičnostma ve scénáři nebo neuhlídanejma prostřihama (had v maringotce - jednou leze jak o život, pak je zase nehybnej, a tak furt dokola...), jinak je to ale parádní a originální záležitost, kde mi neseděl snad jenom ten sladkej konec (velikej hepáč s Vesnou v nemocnici). WTF moments: Brzdit se dá i motorem nebo ruční brzdou, neni nutný jenom čekat, až to člověk někam narve a zabije se. Když odstavili na kolejích auto a sledovali, jak ho smete vlak, to si jako nevšimli, že z něho před srážkou někdo zvládnul utýct? Taky mám nějak problém uvěřit takovýmu tomu filmovýmu pronásledování jednoho auta autem jinym s rozestupama tak 20-50 metrů, kdy si toho ten pronásledovanej samozřejmě nikdy nevšimne. A počítačovej program, a to i pokoutnej ruskej warez, logicky těžko dopočítá pixely tam, kde nic neni, a co původní kamera prostě nezaznamená - totiž aby z neexistující obrazový informace vytáh rozpoznatelnej obličej. A taky - Kuneš chce, aby si vrah myslel, že je Nestor mrtvej a tak ho chce vzít k sobě domů, aby ho nikdo neviděl, ale přitom spolu jako první věc jdou do hospody na panáka? A nevěřim, že si někdo nechává klíče v zapalování odemčenýho auta, aby mu pak s nim pak moh kdokoli kdykoli odjet (viz Kuneše a pronásledovanýho padoucha). ()

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že je mnohem lepší seriály točit, než ponechat jejich náměty nesmyslně mezi sebou soutěžit. Na druhou stranu ale je třeba si také uvědomit, že všechno má zřejmě svůj čas, který umožňuje každé záležitosti jaksepatří dozrát. Vždyť co by byl například Kuneš bez Hynka Čermáka, jehož polda je naprosto dokonalý, stejně jako detektiv amatér v podání Pavla Řezníčka. Ono to do sebe vůbec tak nějak všechno nadmíru dobře zapadlo, podmanivá depresivní atmosféra prodchnutá sarkastickými komentáři, nádherné letecké záběry podkreslené skvělou hudbou či relativně propracovaný děj odhalující postupně ne vždy jednoznačné vztahy mezi postavami s jejich vnitřními problémy. 85 % ()

VaHo 

všechny recenze uživatele

Nepamatuji si, kdy mě český seriál tak bavil a napínal. Každý díl má vysokou kvalitu, nevšiml jsem si žádných zbytečných řeší a keců okolo. Seriál sice nemá (alespoň prvních 6 dílů) složitou nebo propracovanou zápletku, (vrahův motiv není složitý), o to víc ale zaujme samotné technické zpracování např. panoramatické letecké záběry české krajiny, neustále pochmurné podzimní počasí, prostředí přístavu v Děčíně nebo cirkusu a maringotek. Také napínavé a akční scény působí tak jak mají (tedy nevypadají směšně, a když na Bukowského někdo zamíří pistolí vyvolá to přesně ten efekt, jaký by jste u dobré detektivky čekali). Hlavní hrdinové jsou skvěle zahraní, Bukowský je obyčejný chlapík, co během pár dnů přišel o práci, milenku a manželku, a když se snaží dopátrat se vraha, tak mu někdo pořád hází klacky pod nohy. Pavel Řezníček dobře vystihl ležérní a lehkovážný výraz své postavy, která sice pořád taktak uniká smrti, ale záhada mu pořád nedá spát. Zatímco postava policisty Kuneše, zahraná Hynkem Čermákem, do příběhu vnáší přímočarý a chvílemi i brutální styl vyšetřování. U těchto dvou postav jsem si nemohl nevzpomenout na postavu detektiva Philipa Marlowa, postava Bukowského má od něj (díky tomu že jako u jediné postavy občas slyšíme jeho myšlenky) smysl pro ironické a cynické komentáře. Kuneš zase připomíná slavného detektiva tím, že má blíž k flašce alkoholu, než k úctám autorit. Abych to shrnul, Cirkus Bukowsky, je na české poměry velice zdařilou detektivkou, kterou pro mě byla radost sledovat, sice by se tady možná našlo pár chyb (doufám že v dalších dílech, budou některé nejasnosti dovysvětleny). ()

Galerie (374)

Zajímavosti (63)

  • Filmováno v lokalitách Praha (Záběhlice, Karlín - Rohanské nábřeží, náměstí Míru, kostel sv. Ludmily, Prosek, Háje, Nové Město, Žižkov, Dejvice, Klánovice, Černá Most, Letenské sady, Senovážné náměstí, Smíchov), zámek Bon Repos u Lysé nad Labem. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Několik scén se odehrává u zvedacího mostu přes plavební kanál, který se dle příběhu má nacházet na trase mezi Prahou a Děčínem. Ve skutečnosti je most umístěn v přístavu České Vrbné nedaleko Českých Budějovic. Byl zprovozněn v roce 2010 a šlo o první stavbu svého druhu v Česku. (Martin_L)
  • Natáčelo se v těchto pražských lokalitách - Senovážné náměstí, náměstí Jana Palacha, Vinohrady, Karlín, Bubeneč, u stadionu Sparty, Holešovicích, Novém Městě, u Tančícího domu, Vršovicích, ve Spálené ulici, na Masarykově nádraží, Nuslích, Hloubětíně, Vysočanech, Libni, Hlubočepech, Starém Městě, Smíchově, Vyšehradě, Krči a Žižkově. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama