poster

Bitva o Sevastopol

  • Česko

    Nezlomná

    (festivalový název)
  • Rusko

    Bitva za Sevastopol

  • Rusko

    Битва за Севастополь

  • Ukrajina

    Незламна

  • anglický

    Battle for Sevastopol

  • Slovensko

    Bitka o Sevastopoľ

Životopisný / Drama / Romantický / Válečný

Rusko / Ukrajina, 2015, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *****

    Rozpočet $5miliónovTržby Celosvetovo $9,006,000▐ ženská konkurencia pre Zajceva, z Ruskej strany opäť veľmi dobrá práca, poctivý vojnový film, ktorý má svoj prepracovaný dej, ide v dvoch rovinách, v tej hlavnej kde je lobovanie v amerike za otvorenie druhého frontu a následné dejové spomienkové návraty hlavnej protagonistky na bojové polia sú zasadené tak aby nič nekazili ale umocnili dejovú zložku, hmatateľná chladnosť snímky a hlavnej aktérky tu sadne, k tomu tu máme dobrú kameru, nechýba v skratke výcvik ostreľovačov a misie z bojového poľa z likvidáciou nepriateľa tu majú svoje pevné miesto, pre mňa po výbornom americkom tankovom Železnom srdci tu máme výbornú konkurenciu aj z Ruského frontu /90%/(6.6.2015)

  • flanker.27
    ***

    Nejdřív ze všeho si dovolím odcitovat nesmrtelný kamarádův popis (knižní) Aryi Stark: "problém s Aryou je v tom, že začala uznávat pouze svoji vlastní sílu, o které má navíc poněkud přehnané představy. Její žebříček hodnot se zredukoval na prosazovaní vlastních zájmů, a každého, kdo jí jen trochu nevyhovuje, považuje hned za nepřítele. Vzhledem k okolnostem, jejímu věku a nátuře se není čemu divit, ale nijak odvázaný z ní nejsem." Ten se dá prakticky bez jakýchkoli modifikací použít na všechny jakože silné válečnice, které nám spisovatelé a scénáristé přinášejí. A týká se to i této filmové Ljudmily. Nevím, jaká byla Pavličenková doopravdy jako člověk, ale taková, jakou mi ji představil film, spadá do téhle škatule ne proto, že by ji tak zformovala válka, ale tyhle rysy jí scénář vnukl od předválečných let (no, možná na tom měl podíl tatík z NKVD) a nějakou proměnou projde až tak v poslední čtvrtině, kde se začne chovat konečně trochu jako člověk (přičemž beru teď děj chronologicky, takže scény z USA počítám do toho konce). Jinými slovy, opět jsem se nedočkal ženské postavy "silné" dle současných měřítek, která by zároveň v určité míře nepůsobila jako hovado sociální interakce s okolím. Zároveň bych rád, aby bylo jasno, že to nikterak neumenšuje obdiv k jejím výsledkům, jen jako člověk (nebo tedy postava, je to film) mi stále přišla úctyhodnější její kamarádka, která není srab jen proto, že životy neukončuje, ale zachraňuje. Prožívá přitom stejnou hrůzu okolo, a dokáže zůstat člověkem. Pokud jde o film, jeho úroveň je kolísavá, několik scén je velice působivých a dobře napsaných, ať už se odehrají na frontě nebo v zázemí. Z těch bojových nálet na lodní konvoj, první boj a celkem zajímavé nápady ve sniperské škole (i když mi jeden moment okamžitě asocioval monty pythonovské How Not To Be seen), z těch mimo je nejsilnější smutný konec kamarádčina zasnoubení a americká scéna s "milodary" (tam se mi reakce Pavličenkové velmi líbila). Jako celek je film mírný nadprůměr, i když stále platí, že předností ruských (nebo rusko-něco) válečných filmů je taková špinavost a nekašírovanost oproti zářivé uhlazenosti.(14.5.2016)

  • Big Bear
    ****

    Rusové nám na stříbrném podnose naservírovali další skvělý válečný film o Zajcevovi v sukních. Ljudmila Pavličenková byla skutečně tak dobrou snajperkou jak film popisuje a pravdivé je i její turné po USA a přátelství s madam Eleanorou Roseveltovou. Stejně jako gogovi76 i mně vadila ta omáčka kolem a i já bych rád viděl více headshotů :-). Ale chápu, že film byl věnován této osobnosti a jejímu životu a epizody z války byly jen jeho částí, byť podstatnou. Mně osobně nejvíce na filmu vadilo a to je bohužel velmi častý nešvar u ruských válečných filmů a seriálů, že se na začátku seznámíme se skupinkou hrdinů a s nimi se pak setkáváme (samozřejmě čirou náhodou) během války a bojů. Když si vezmu jak byla východní fronta obrovská, myslím si, že potkat kámoše piloty apod... by byla kurník teda náhoda. A to nemluvím o souboji letky Me109 s I16 Ratou nad evakuační flotilou, kde zase seděl za kniplem kámoš pilot. Na stranu druhou se film týká jednoho válečného konfliktu a tak tam třeba v té lokaci mohli hrdinové pospolu zkrátka ,,uvíznout''... :-). Bojové scény byly standardně velice dobré a není jim co vytknout. S potěšením konstatuji, že s nabušeným písíčkem se dají co se týče válečné techniky kouzlit přímo divy a tak od dříve sem tam zahlédnuté siluety na obloze či tanku, dnes můžeme sledovat celkem dlouhé bojové scény na nebi, na souši i na vodě. Já byl spokojen a točím kolečkem optiky mosinu o 4 otočky. * * * *(8.8.2015)

  • Likan7
    **

    Nevím co přimělo Sergeje Morickijho, aby vzal čtyř dílný seriál a sestříhal ho tak, aby dal dohromady jeden dvou hodinový film. Patrně ale právě proto mam s Bitvou o Sevastopol takový problém. Jednoduše mi tam spousta věcí chybí a většinou jsem měl jen problém se zorientovat co se zrovna děje. Těch 80 minut, co podle zajímavostí chybí, chybí hodně i mě. S herci jsem ani tak problém neměl, Julija prakticky nesleze z obrazu ale zvládla to celkem dobře (i když na konci by jí mělo být kolem 40 a podle masek jí je tak 65, takový wtf). Válečné scény nebyly nejhorší, i když to CGI často bilo do očí. Čekal jsem prostě poctivý ruský válečný film, který právě proto, že je ruský mohl být jiný než ty americké. On jiný je, ale je bohužel jen o hodně horší.(19.8.2017)

  • deLaFere
    ***

    Opravdu dost slabé. Jedná se o filmovou adaptaci životního příběhu Pavličenkové, takže nemám problém pochopit, že si to tvůrci interpretovali opravdu volně. Technicky je snímek zpracován velice solidně, celkem to i ubíhá, proto tři hvězdy. Problémem je právě sama hlavní hrdinka. Tvůrci se zřejmě snažili o vyjádření její komplikovanější povahy a zároveň jí evidentně nechtěli učinit vyloženě nesympatickou. Výsledek je paskvil, kdy Ljudmila ve vnímavějším divákovi kladné pocity příliš nevzbuzuje, alespoň ve mě tedy ne. Nelituji toho, že jsem snímek viděl, ale znovu se na něj už jistě nepodívám.(28.5.2017)

  • - Přibližně v 71. minutě filmu, když Ludmila (Julija Peresild) podává Borisovi (Nikita Tarasov) papíry o zdravotní způsobilosti, zdravotní sestra zmíní jistého Sidorenka. Ivan Sidorenko byl sovětský odstřelovač, který měl nejvíce přímo potvrzených zásahů - 500. [Zdroj: Wikipedia.cz] (PozorGranat)

  • - Na začátku filmu, přibližně ve třetí minutě, stojí v pozoru před první dámou Rooseveltovou jistý Pčelincev, který se představí jako odstřelovač se 152 zabitími. Jedná se o Vladimíra Nikolajeviče Pčelinceva, jednoho z nejúspěšnějších odstřelovačů druhé světové války. Na konci války se Vladimír mohl pyšnit hodností plukovníka a 456 zabitími, což bylo více, než měla na konci války samotná Ludmila Pavličenková. [Zdroj: Valka.cz] (PozorGranat)

  • - Spoiler: Když Ljudmila (Julija Peresild) prohledává tělo elitního německého odstřelovače (Otto von Singera), lze si všimnout, že podle límcových výložek na blůze je voják příslušníkem Wehrmachtu. Na sobě má však převlečník a potah na helmu v maskovacím vzoru, který používaly výhradně jednotky Waffen-SS. (TheBonelex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace