Reklama

Reklama

Jason je znovu zpátky a má už svoji legendární hokejovou masku. Tentokrát, ale nebude fyzická likvidace jednotlivých ubožáků rušící Jasonův klid až tak jednoduchá jako v díle předchozím. Kempaři totiž nejsou jenom nějací, i veverkou k smrti vystrašení studentíci, ale dosti otrlý členové motocyklového gangu. Jason se tedy bude muset hodně snažit, aby popostrčil čísla svého "bodycountu" o nějakou tu cifru směrem vzhůru. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (262)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Pořád ta stejná písnička, těžko uvěřit, že někoho může bavit úplně to samé napotřetí. A to je ještě několik dalších pokračování... Jestli jsem měl po chabé dvojce ještě chuť na trojku, tak teď už se mi chce s touto chaboučkou vyvražďovací sérií nadobro skoncovat. Film je blbý, nudný, některé scény hrozně trapné a nemyslím po technické stránce, ta je na tu dobu zmáknutá vcelku dobře, ale v chování postav. V té době to lidi možná žrali, teď už to působí spíš divně než hororově. Já osobně si dám radši nějakou novodobější vyvražďovačku. 40% ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Jason dostal od scenáristov novú partiu na porážku ( extrémne nesympatickú), od producentov 3D ( tie kompozície silou mocou do priestoru sú hrozne rušivé) a od režiéra prvýkrát svoju legendárnu hokejovú masku. Ale všetci mu okrem toho nejako opäť zabudli pribaliť dobrý film.4/10 trikrát a dosť. na ďalší diel nemám silu ()

Reklama

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Trojka je ideální díl série Pátku - vraždy a masky jsou solidní, atmosféra a rozpočet dostačující, je tady děj pobavující smyslem pro černý humor a Jason konečně našel svou tvář. Kromě chytlavé úvodní disko melodie divák nezapomene na postavu dementního vtipálka, který dostal za vyučenou. :) Prvky natočené pro 3D trochu prudí (v praxi v podstatě trčící předměty do kamery, případně letící harpuna, kterou rozeznáte až v dalším záběru poté, co dosáhla cíle), nic ale nemůže zabránit kvalitní slasherové zábavě. ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

Tenhle film nemůžu ani po letech dostat z hlavy, což je pro můj vztah ke slasherům dost příznačné – hrozně mě baví nad nimi přemýšlet a sledovat jejich všemožné meta-aktualizace, jenže samotné “kanonické” snímky mnohdy moc zábavné nejsou. A že se fakt snažím. Trojka je vlastně všechno, co si většina diváků představí, když se řekne Pátek třináctého. V jedničce má Jason jen trošku mokré cameo a dvojka ho ukazuje hlavně s pytlem na hlavě. Právě třetí díl mýtu Crystal Lake nasadí legendární hokejovou masku. Opravdovej status nascendi týhle trochu přeceněný série. // Když se řekne Pátek třináctého, drtivé většině diváků se vybaví buď jméno Jason Voorhees nebo brankářská maska s mačetou – první tři filmy jako by se slily v jedno encyklopedické heslo. Paradoxně asi nejzajímavější je tohle ve vztahu k Nispelovu remaku z roku 2009, který svou encyklopedičnost okázale přiznává, protože explicitně rekapituluje nikoliv jedničku, ale právě heslo celé trilogie. // Part III jsem viděl po letech, takže mě dost překvapila. Brilantních je hlavně posledních pár minut, které důmyslně variují konec jedničky a také učebnicová práce s konceptem “final girl”. Zároveň nejde jen o Pátek třináctého 3, ale Pátek třináctého 3D! Takže obsahuje spoustu nádherně podivných eye-candy momentů, jež exploatují formát. Někdy doslova lítají oči, jindy jde o výborné výstřely harpunou. // Jenže trojka je také slasher, v dobrém i špatném. Takže dlouhá pronásledování, líná práce s napětím a jistá monotónnost zápletky ne vždy vyváží ty nádherně ujeté vraždy. // Možná o něco víc fascinující může být to, co ve filmu není! V jedné z raných verzí scénáře měl Jason znásilnit hlavní hrdinku, ale scéna se nakonec nerealizovala. Do jisté míry lze tento záměr chápat jako definitivní završení jeho démonizace, přeci jen mělo jít o trilogii a vrah zde byl lehce deformovaný, leč poměrně standardní člověk. Zatímco hororové násilí je v žánru normativní, to sexuální by zrod odpudivého záporáka dokončilo. Jenže to by mohlo, zcela hypoteticky, komplikovat jeho návrat v případných pokračováních. Znásilnění definitivně naruší divácké sympatie k nezničitelnému řezníkovi, ba co víc – polidští ho. Vývoj série později směřoval k ustavení Jasona jako nadlidského přízraku, sexuální touhy by ho snesly zpátky na úroveň lidí. Teď to nemyslím nijak reduktivně teleologicky (“studio chtělo dlouhou sérii, a proto Jason nikoho neznásilnil”), spíš jako zamyšlení. Ustoupilo se od lidských tužeb k nadlidskému monstru, což dovolilo ironizované pokračování Jason žije, nadpřirozenou Novou krev a definitivní příklon k pekelné mytologii ve Final Friday. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Po celé sérii zvedám ze 3* na 4*, protože tenhle díl je nejlepším celé série. Jason Voorhees nikdy nebude mým oblíbencem. Otázkou je, jestli s čím dál víc plesnivějšího a červama prolezlejšího xichtu se zastaralou maskou a mačetou jde vůbec něco víc vytřískat, když už natočili 9x to stejný, a ani to desáté, omlazané scifi nestálo za nic. Je opravdu smutné, když ho po deseti pokusech musel pumpnout až Freddy, což považuju za lepší biják než všechny samostatné P13. ()

Galerie (136)

Zajímavosti (29)

  • Na speciálních efektech původně pracoval slavný Stan Winston. Jasonův (Richard Brooker) vzhled se ale producentům moc nelíbil, a proto Jasonův obličej před nasazením masky není moc zabírán. Existuje ale několik fotografií Jasonova původního vzhledu i se samotným Winstonem v maskérně, kde ho nanáší na herce Richarda Brookera. Winston byl nahrazen jiným maskérem a Jasonův nový a finální vzhled bez masky je ukázán až na konci filmu ve stodole. To byl také možná jeden z důvodů, proč do filmu nebyla zařazena finální snová vize, v níž odmaskovaný Jason usekne Chris (Dana Kimmell) hlavu. Ve filmu ale přesto Jasonův původní obličej vidět je. Přibližně v jedenácté minutě, kdy prodavač krmí rybičky, se objeví za tmavým sklem Jasonova postava bez masky. Nejde jí vidět do tváře, ale jedná se o jediný záběr s původním Jasonovým vzhledem. Jasonův původní makeup se údajně leskl na 3D kamerách a špatně se nasvěcoval. (LION-MR.T)
  • Film měl v Americe premiéru přesně v pátek 13. srpna roku 1982. (Stocki)

Reklama

Reklama