VOD (1)
Série(3) / Epizody(35)
Obsahy(3)
Tim Miller a David Fincher sestavili antologii animovaných filmů, kde není nouze o děsivá stvoření, ďábelská překvapení a černý humor. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (257)
Tenhle projekt mě hodně potěšil. Možná se po internetu podobných kraťasů válí plno, ale v takhle ucelený sbírce jsem si je nechal líbit a když skončil jeden, tak jsem se těšil jaká stylizace, příběh a pointa na mě čeká v dalším. Jsou tam méně dobrý, dobrý i skvělý kousky, ale bavilo mě všechno. Doporučuju nejen všem fanouškům fantastiky a animace. Navíc na Netflixu s CZ titulkama už od vydání. Osobní TOP 3: Secret War, Good Hunting, Zima Blue... ()
Podobný koncept mohu jen kvitovat. Málo známí nebo začínající autoři a CGI studia představí svá díla co největšímu možnému publiku. Snímečky, které by ve víru internetu snadno zapadly, mají možnost oslovit to teď nepředstavitelný počet potencionálních diváků. Podobný projekt bych uvítal i pro krátkometrážní hrané filmy. iShorts je super, ale moc Netflixu je jinde. Jinak Season 1 - 70% ()
Kompilace kratších animovaných útvarů, které spolu nijak nesouvisí a podílelo se na nich hned několik různých tvůrců. Originalitě se zde meze nekladou. Drtivá většina kraťasů je minimálně hodně zajimavá a nejdou se i kousky, které člověka chytnou. A tím, že se jedná o 18 epizod, tak si každý najde to svoje. Jako celek to ale až zas tolik nefunguje. ()
Mám rád krátké povídky, je to docela složitá disciplína, protože tvůrci musí zaujmout, překvapit, rozjet opravdový příběh a ještě ho nějak uzavřít, aby se divák v závěru necítil okradený. Většině povídek z Love, Death & Robots se to všechno povedlo. Ať už byl kraťas ryze akční (vážný či vtipný), ať to byla komedie o jogurtu, který převzal vládu nad Zemí, nebo o třech robotech - turistech v postapokalyptickém světě, ať to byl nefalšovaný horor s Drákulou, jakého jsme ještě neviděli, nebo s vlkodlačími vojáky či opuštěnou astronautkou, ať to bylo filozofické zamyšlení nebo magická pouštní duchařina... Vše na mě nějak zapůsobilo. Různorodost scenáristů, režisérů a animátorů tomu dodala šmrnc, takže skoro každý film je animovaný v jiném stylu a jinak pojatý, jednou s láskou cituje Vetřelce, jindy se stejnou láskou paroduje Terminátora... Řadu těch filmů si pustím znovu._____Druhá řada má méně dílů, ale kvalita i různorodost zůstala. Snad každý ten kraťas bych chtěl jako celovečerní film, nejvíce asi poslední díl s obrem na pláži, ten byl dokonalý._____Třetí řada na to jde stejně jako předchozí. Epizod je méně, ale jsou opět skvělé. I ta nejslabší (předposlední) se mi vlastně moc líbila, nicméně do paměti se mi zapsala Fincherova lovecraftovská Děsivá výprava a potom kouzelně pitomá Noc mini mrtvých. ()
1. SÉRIE - Ty kráso, tak u týhle nespoutaný glorifikace kreativity jde horko těžko nemít z toho úžasu otevřenou chlebárnu.... Animovaná povídková antologie 'Love, Death & Robots' je totiž velice jedinečná a neuvěřitelně originální audiovizuální mozaika, která experimentálně kombinuje nesčetně mnoho neslučitelných žánrů a animačních stylů v jeden kompaktní umělecký celek, který se může pyšnit scenáristicky rozmanitými a famózně vypointovanými příběhy s mnohdy filozoficko-existenciálním přesahem. Určitá nekonzistentnost je sice na místě, ale tak či onak jde ve výsledném resumé o jeden z nejsofistikovanějších a umělecky nejrozmanitějších autorských počinů poslední dekády, který ve svém žánru nemá sebemenší obdoby či konkurenci. Fakt nekecám, doposud nikdy jsem neviděl tak inovativní a progresivní projekt, který by se mi tak perfektně trefil do vkusu. Moje bližší poznatky a názory naleznete u jednotlivých epizod. Smekám. ________ 2. SÉRIE - První řadu 'Love, Death & Robots' bez jakýchkoliv cavyků považuju za doposud nevídanou metažánrovou renesanci, bezmeznou glorifikaci kreativity, a celkově jeden z nejvíce ambiciozních projektů, co kdy Netflix vyprodukoval, a který se kdy dostal na obrazovky - a s horlivým očekáváním jsem takřka dva roky očekával další revoluční příspěvek do pokladnice současný animovaný tvorby, který je v podstatě tvůrčí kolaborací nejprestižnějších animačních studií.... Ovšem tentokrát se onen inovativní tah na branku víceméně zasek na půli cesty. Samozřejmě, z hlediska formy, estetiky, stylistický variability, a celkově konceptuální i žánrový rozmanitosti nejde 'L+D+R Vol. 2' prakticky nic vytknout - dokonce i v rámci konzistence narace jednotlivých dějových fragmentů určitě druhá řada překonává kvality svého předchůdce. Jenže ač druhá řada bezpochyby vyniká kvalitativně, a nikoliv kvantitativně, negace primárně vidím v hříšně krátký stopáži jednotlivých dílů, minimálním počtu příběhově bohatých povídek, a především v impulzivní dějové složce příběhů, které většinou nemají komplexnější narativní perspektivu či pointu, a pakliže mají, tak se okamžitě vypaří do ztracena - výraznější pozitivem menšího počtu povídek je tak možnost celou řadu doslova sjet na jeden intenzivní bingewatch během necelých 90 minut - což je setsakra málo.... U 'L+D+R Vol. 2' je navíc komplikovaný i fakt, že ho nelze jednoduše vnímat jako jeden inherentní celek, ale skutečně jako různorodou antologii několika krátkometrážních příběhových mozaiek které disponují velice originální dystopickou vizí a celkově anti-utopickými premisami, u nichž trestuhodně absentoval a neskutečně mi chyběl filozofický kontext a všeobecně specifický metafyzický rozměr, který je přeci jen oním signifikantním prvkem a gró samotného seriálu.... Druhá série tak u mnoha diváků může evokovat ambivalentní dojem, že ono necelé dvouleté čekání vešlo vniveč - čímž mnoho fanouškům seriálu jako vzpomínka po 'L+D+R Vol. 2' zbyde na jejich chuťových pohárcích jistá jízlivá pachuť. Každopádně již nyní se nemohu dočkat na třetí pokračování a dalšího nekonvenčního překonávání hranic animace pod taktovkou Tima Millera - příště ale s maximálně využitým potenciálem prosím. 'Love, Death & Robots' totiž stále beru jako netradiční milník svého žánru, který se na scéně zjeví jednou za pár let.... [VERDIKT: 8,5 vražedných vysavačů z 10] ________ () (méně) (více)
Galerie (96)
Photo © Netflix
Zajímavosti (35)
- Autorem předloh pro epizody Beyond the Aquila Rift (2019 a Zima Blue (2019) je Alastair Reynolds, známý space operou „Odhalený vesmír“ („Revelation Space“), ani jedna z povídek však z tohoto univerza nepochází. Jedná se o první filmové adaptace jeho díla. (FikusW)
- Název napůl potopené lodi v první scéně se zřejmě překládá jako „Nezničitelný“ (poslední znaky jsou nečitelné). (LUKICKK)
- Paralelu lze vidět ve skutečnosti, že Maurice LaMarche namluvil v seriálu Neuvěřitelná dobrodružství Rudly a Koumáka (od r. 1995) charakter geneticky upravené myši, která chce převzít vládu nad světem. Zde vypráví příběh geneticky upraveného jogurtu, kterému se převzít vládu nad světem povedlo. (NiWi)
Reklama