Reklama

Reklama

Bídníci

(seriál)
  • Francie Les Misérables (více)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekaly před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (125)

le poulet 

všechny recenze uživatele

Tohle nezachrání ani zvučná jména v titulcích. Depardieu tu působí místy téměř dementním dojmem, Malkovich se na Javerta nehodí ani co by se za nehet vešlo, přičemž je to ještě korunováno přitepleným dabingem, Marius vypadá jako ilegalní imigrant a Eponina zřejmě jede v nějaké tvrdé srandě. Gavroche nestárne. Fantina chodí, jak kdyby měla všechny možné vady páteře, které existují. Když někdo umře, vede před tím půlhodinový psychologický monolog. Takže mi nezbývá, než se zeptat, co tohle mělo dop*dele být. Kdyby Cosetta neměla tak hezký šaty, je to odpad nad odpad. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Dobré chvilky, ale strašlivé čtvrthodinky. U prvního dílu jsem byla poměrně nadšená, leč kvalita zemřela zároveň s Fantinou. Od druhého dílu to od úvodních titulků jelo s kvalitou dolů jak namydlenej blesk. Natáčelo se to u nás, potěšilo pár českých tváří. Ve čtvrtém dílu je několik ojedinělých dojemných okamžiků, které v mých očích převálcovala Valjeanova věta: "Miluji Cosettu, ale ne jako otec." Hugo by se asi velmi divil. Asi by svůj popel nasypal Mariovi do kafe za to, co tam předvedl. Druhá hvězda je za to, že jsem tehdy odolala a místo účasti v komparzu šla na zkoušku. Jsem hrdá a šťastná, že jsem se na tom nepodílela. ()

Reklama

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Ano ano, je-li herec Francouz a přitom velký s drsným zjevem, musí hrát Jeana Valjeana. Předloha je tak dobrá, že se nedá zkazit a Depardieu je dobrý Jean Valjean. Kdyby nebyli natočeni Bídníci před ním s Gabinem (to by i stačilo) a s Venturou, a nebylo by tudíž s čím srovnávat, možná bych dala víc, ale takhle fakt nemůžu. I Belmondo to určitě věděl, proto jeho Valjean i jeho Bídníci jsou jiní a lepší, aspoň pro mě. Ale každopádně jde o velmi solidní film. ()

Kolárek 

všechny recenze uživatele

Jen dvě hvězdy se možná můžou zdát jako velmi přísné hodnocení, ale mě zde prostě vadí hodně věcí. Předně je to velká rozplizlost, nevěrohodné dialogy ( na vině je nejspíš i dabing ) a pro tento film špatně vybraní herci ( obě hlavní role). Líbili se mi zde jen Clavier, Asia Argento a Charlotte Gainsbourg. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Detailní a přesné zpracování tohoto překrásného příběhu. Díky tomu, že je to minisérie se toho nemusí moc vynechávat a příběh je vyprávěn celý. To mu dodává na démoničnosti a atraktivitě. Já si všechny 4 díly narámně užil. Především první část je naprosto úžasná a ona sama by si snad našla místo v mé Top 10. Přestože žádná další epizoda už neměla takovou kvalitu, minisérie nepůsobí nevyrovnaným dojmem a každý díl každá byl velmi dobrý a sám by si asi těch 5 zasloužil. Každý má působivou syrovou atostféru románu, té doby. I ztvárnění revoluce mě oslovilo. Nesmím, ale taktéž zapomenout na některé brilantní herecké výkony a scénáristické uchopení postav románu. Javert je zde skutečně zcela bezcharakterní, posedlý slizoun, ze kterého jde až strach. A to co s něho udělal Malkovich, je naprosto nevídané. Hned jak se objeví na plátně, sliz vám teče po obrazovce a vy z té postavy máte až znepokující pocit. A přemýšlíte, jak může skutečně taková lidská posedlost existovat. O to víc pak divákovi připadá, zajímavý jeho konec. Christiana Claviera mám dost rád a velmi mě potěšilo, že zde hraje Thénárdiera. V této roli mohl využít svůj všestranný herecký talent. A to i ten komediální. Výsledkem je to, že Thénardiér je i zde skutečně nebetyčný zloun a odporná bestie, která je někdy až tragikomická. Posobný případ je u verze z Gabinem, kde ho hraje Bourvil. Až bych řekl, že celá minisérie nemá jedinnou slabinu. Ale bohužel má a to Depardiieua. Ten je prostě určitý osobitý úmělec a člověk. Ale na Valjeana se vůbec nehodí a ani se mi nelíbilo, jak ho zahrál. Ale nehodlám kvůli tomu dávat čtyři. Toto zpracování sice nemá na to s Gabinem, ale je i tak je úplně úžasné a musím mu dát 5. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo v Praze, nebo také v Plasích na Plzeňsku. Svatba Cosetty (Virginie Ledoyen) a Maria (Enrico Lo Verso) byla natočena na Malostranském náměstí před kostelem sv. Mikuláše. (Lynette)
  • Jan Kuželka ve filmu ztvárnil majitele kavárny, ve které začala Velká francouzská revoluce a měl mít dialogy s Johnem Malkovichem (Javert) ve francouzštině, kterých se vzhledem ke své neznalosti cizích jazyků velmi obával. Kvůli tomu, že odbory v jednu chvíli vyhlásily za pět minut konec natáčení, o ně však zásahem Josée Dayan ke své radosti přišel. (JoranProvenzano)
  • K natáčení interiérů věznice se filmaři vydali do bývalého barokního vězení v Kutné Hoře, které bylo od roku 1945 opuštěno. Vězení však již prošlo úpravou a dnes je v něm Okresní soud. Díky citlivé rekonstrukci zůstaly v objektu zachovány všechny artefakty upomínající na původní účel budovy. (sator)

Reklama

Reklama