Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Musím se přiznat, že u mne nedošlo k filmovému ani jinému orgasmu ve chvíli, když jsem se doslechl, že ten zelený, ten s víkem od popelnice, ten v kovovém obalu, ten s lučíkem a ten s velkým kladivem budou zachraňovat lidstvo. Spíše jsem měl obavu, aby při prvoplánové touze vydělat několik majlantů nevznikl úplný blábol. Nakonec jsem dostal solidní dávku akce, hrdinství i hlášek, ale celkově jsem se v přehrdinovaném prostoru necítil nijak mimořádně skvěle. Tím samozřejmě nepopírám, že kdyby měl monitor, na kterém záchrana Země probíhala, tak o třicet metrů větší úhlopříčku, tak bych patrně se čtvrtou hvězdou neváhal.(6.9.2012)

  • Shadwell
    ***

    Pár slov o tom, proč v Avengers nefungují akční scény a jaké to má příčiny. ____ Problém akce v Avengers spočívá podle mě v tom, jak moc je komiksová a jak málo je filmová. Ne každý si to asi uvědomuje, ale mezi akcí v komiksech a akcí ve filmech je obrovský rozdíl, protože obě ty média jsou zcela rozdílná. Zatímco komiks stojí na izolovaných okénkách, film stojí na rozpohybovaných okénkách. Akce v komiksech je tudíž založená na tom, že se v zastaveném okénku zachytí ten nejvýjimečnější moment, kdežto filmy staví na rozpohybovanosti a kontinuitě. Ačkoliv jsou tedy Avengers filmem, akci pojímají komiksově, a to jaksi ne vždy funguje – názorným příkladem toho je souboj Iron Mana s Thorem v lese, kde Thor nejprve třískne s Iron Manem, velká pauza, načež Iron Man práskne s Thorem, další pauza, Thor zase zasáhne Iron Mana atd. Problém je, že taková akce nevyužívá plně potenciál filmového média, které staví na kontinuitě a nikoliv na izolovaných momentech jak z komiksových políček. Nakonec už od samotného počátku kinematografie byla pro filmaře tou největší metou schopnost udržovat kontinuitu, přičemž cokoliv jako porušování plynulosti střihu (godardovské jump-cuty záměrně vypouštějící prostředek záběru) nebo návaznosti záběru (hraní si s pravidlem osy) odsouvalo filmy do oblasti experimentu. Není proto vůbec náhodou, že všechny tři pilíře filmové akce – honička, boj či přestřelka –, které filmaři po celá desetiletí pilovali, jsou z hlediska kontinuity zcela ideální. Jenže jak chcete natočit honičku, boj či přestřelku s komiksovými hrdiny? To nejde. Nefungovalo by to. Těžko může Iron Man s Thorem vézt pětiminutový souboj à la kung-fu, nebo se honit v autech jako normální dvě lidské bytosti (možná to je jeden z nejpodstatnějších důvodů, proč Nolan zrealističtil Batmana, aby mu fungovala akce). Stejně tak se můžeme zeptat, kolik existuje v komiksech kvalitně zpracovaných automobilových honiček či kung-fu bitek? Moc ne, ba téměř žádná. Samozřejmě i Avengers pojímají akci místy velmi filmově, třeba zápolení Iron Mana se soupeři během letu nějakou klasickou honičku dost připomíná, závěr je každopádně ten, že komiksové filmy vypustily džina z lahve, jehož je těžké zahnat zpátky, a bude tudíž nutné vymyslet zcela nový jazyk akčních scén, který by si nějak dokázal poradit s rozdílem mezi tím, jak je akce pojímána v komiksech (jednotlivá okénka vybízející k zachycení výjimečných okamžiků) a jak ve filmech (kontinuální, hladce rozpohybované záběry s minimem průtahů).(2.9.2012)

  • hirnlego
    ****

    Skoro furt tak nějak bavilo (pooomalý rozjezd), takže přidávám do kolonky laskavých neurážlivých blockbusterů hned vedle Ironmanů. Nýmandský seriálový režisér celkem mile překvapil - akce ok (i když vzájemný bitky zbytečně zdlouhavý), vtipy ok (až na trapnosti typu "A mě nepozval!"). Jako vzdělávací kroužek Marvelu na plátně asi taky dobrý - viděla jsem jen Iron Many a nějaký strašný Hulky, takže za pár objasnění dík: Kapitán Amerika je přesně takový dement, jakýho naznačuje jeho přezdívka, a Thor je nevýrazný ta-ble-ty Brad Pitt s vlasama jak Michal Kolesa. Velký pozitivum je určitě rozkošný záporák Loki (škoda, že musí být tolik za vola) - chlap s ulízanými vlasy dozadu je vždycky lepší neulízanýho. Další pozitivní fakt je, že Hulk konečně není za patetickýho pokusnýho králíka, se kterým nějaká pizda hraje loutkový divadlo. Ruffalo mu dal takový to něžně-chlapský charisma, po kterym ženskejm vlhnou kalhotky. Dík. A samozřejmě obligátní dík i za IM. ... Už bude dvojka? (3,5*)(4.5.2012)

  • Superpero
    *****

    Takhle to má vypadat! Je to první hromadný film, tak je tam samozřejmě oťukávací část, aby se ukázalo, že jsou všichni rovnocenní. Ale jakmile se otevře portál a do světa začnou proudit ufoni, tak vypukne gigameganářez. Ta bitka na konci je důvod proč mít rád komiksové filmy. Konečně to někdo dokázal natočit megalomansky, přehledně a zábavně. Všichni tam kosej ufony týmově i sólo a je to fakt strašně cool. Navíc tam jsou ty nečekané, humorné dohry (pařící týpek v command centru rulez), no prostě zase jednou fakt film pro diváky. Podobně mě kdysi nadchlo finále třetího Spidermana, ale vězte, že Avengers jsou lepší rozdílem dvou tříd. Nechci už další solo filmy, nechápu, jak by to mohly trumfnout. Joss Whedon potvrdil, že je mistr.(6.5.2012)

  • Douglas
    *****

    Avengers jsou snad s výjimkou prvních dvou nolanovských Batmanů či druhých X-men jednoznačně nejlepší film o superhrdinech v barevných kostýmech, který jsem viděl. Zatímco zmíněné série vlastně původní komiksové světy v rovině jejich fungování zcivilňovaly, metaforizovaly a přibližovaly fungování světa našeho, Avengers na to zvysoka... Jsou o superhrdinech a se superhrdiny, superpadouchy a transdimenzionálními bitvami. Civilnost? Ale jděte. Více na Douglasových poznámkách.(5.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace