Reklama

Reklama

Návštěvníci

(seriál)
  • Západní Německo Die Besucher (více)
Sci-Fi / Rodinný / Komedie
Československo / Západní Německo, 1983, 7 h 17 min (Minutáž: 29–30 min)

Hudba:

Karel Svoboda

Hrají:

Josef Bláha, Josef Dvořák, Dáda Patrasová, Jiří Datel Novotný, Vlastimil Brodský, Viktor Král, Vladimír Menšík, Dagmar Havlová, Eugen Jegorov (více)
(další profese)

Epizody(15)

Obsahy(1)

Nesmrtelný český sci-fi seriál pro celou rodinu. Píše se rok 2484 a počítač CML (CENTRÁLNÍ MOZEK LIDSTVA) signalizuje neznámé těleso, jehož srážka se Zemí může mít katastrofální následky. Narychlo svolaná Světová rada zvažuje, jak zabránit hrozícímu zániku civilizace. Jisté řešení nabídne akademik Richard, který je specialistou na historii lidstva. Připomene postavu velkého učence 20. století Adama Bernaua, který už jako malý chlapec objevil princip umožňující přesun kontinentů a zaznamenal jej do svých školních sešitů. Jejich nález by bezpochyby zachránil život na ohrožené planetě Zemi. A tak se vědecká expedice v čele s akademikem Richardem vydává na cestu zpátky časem...
Taková je výchozí situace seriálu Návštěvníci, který s humornou nadsázkou konfrontuje náš nedokonalý svět s dokonalostí světa budoucnosti. Popravdě ale tohle srovnání pro nás nedopadá zase tak špatně. Autoři Ota Hofman a Jindřich Polák totiž vidí pokračování lidské existence nikoli v odosobněné a přetechnizované budoucnosti, ale v obyčejném lidském citu, toleranci, zvídavosti a zdravém selském rozumu, který odjakživa posunoval dějiny lidstva tím správným směrem. (Česká televize)

(více)

Zajímavosti (78)

Cestovatelé časem (2016) (seriál)

  • Cestovatelia z budúcnosti sa pokúšajú zabrániť zrážke vesmírneho telesa so zemou, podobne ako v československom seriáli Návštěvníci (1983). Konanie cestovateľov v obidvoch seriáloch riadi vyspelá umelá inteligencia. (BufordTannen)

Tunel Omega (1982) (seriál)

  • Seriál, v jehož závěru se k danému tématu v besedě vyjadřovali naši vědci, mimo jiné dr.Jiří Grygar a další, byl jako nový neotřelý nápad dobře přijat televizní kritikou. Bohužel se však shodou okolností vysílal v čase, kdy na dalším programu televize bylo po několik týdnů vysíláno mistrovství světa ve fotbale, a tak byl poněkud zastíněn dalším sci-fi seriálem Návštěvníci, který se natáčel i vysílal zhruba ve stejném časovém období. (ČSFD)

Jaroslav Bouček

  • Už coby úspěšný filmový a televizní producent rekapituloval své začátky takto: "Víc než dvanáct let jsem se na Barrandově věnoval produkci - od asistenta až po vedoucího produkce. Po nástupu Václava Marhoula na místo ředitele jsem na Barrandově pracoval jako produkční ředitel a později jako šéf jednoho z producentských center, ale pak jsem se rozhodl, že tahle úředničina pro mě není a že to zkusím s kariérou producenta. Začal jsem s Vláďou Michálkem a Amerikou, což je film silně nekomerční, podle Kafky, režisér debutant, já debutant, zkrátka experiment po všech stránkách. Všichni jsme se oťukávali, hledali a učili. Potom jsem dlouho tápal a chtěl natočit úspěšný komerční film. Když se díky Petru Jáklovi naskytla příležitost natočit akční film o kaskadérech, přišlo mi to jako dobrý nápad. Jenže ačkoli mám naše kaskadéry rád, nesmírně si jich vážím a řadím je mezi absolutní světovou špičku, stejně jako si vážím Martina Hollého, je to skvělý člověk a vynikající režisér. Cesta peklem nakonec dopadla tak, jak dopadla. Točit v Čechách akční thrillery prostě není nejšťastnější. Rovnat se v tomhle směru Hollywoodu byl od nás nerozum. (...) Takže jsem bezpečně zjistil, kudy cesta nevede. Alfou a omegou mé producentské práce se stal scénář. Zatímco v Hollywoodu totiž nemusíte mít příběh zrovna nejpevnější a divácké body naženete na tricích a hvězdném obsazení, u nás to prostě takhle nefunguje. Já osobně mám v tomhle směru štěstí, že se dlouhá léta kamarádím s Jirkou Křižanem, kterého považuji za jednoho z našich nejlepších scenáristů. (...) Velmi rychle jsme se domluvili na spolupráci a vznikl z toho film Je třeba zabít Sekala, podle mě jeden z nejlepších českých porevolučních filmů. (...) Ale ačkoliv jsem Sekalem udělal film, po kterém jsem vždycky toužil, bohužel neměl ten finanční efekt, aby se mně a ostatním koproducentům vrátily peníze. A protože z něčeho existovat přece jen musíte, hledal jsem projekt, který by měl jistou úroveň a zároveň i jistý komerční efekt. Zdálo se mi, že televizní seriál typu Pana Tau nebo Návštěvníků by mohl být tou správnou cestou. Pořád jsem hledal dostatečně zajímavou látku nebo schopného autora, až jsem jednou na chodbě potkal režiséra Jaroslava Hanuše a ten mi řekl, že v Táboře je zakopaný jistý Honza Míka. Zavolali jsme mu, sedli si a vznikl Život na zámku. Byla to pro mě další obrovská seberealizace a další mimořádně důležitý krok v mé producentské dráze, protože jsem si dokázal, že jsem vedle uměleckého filmu schopen na točit i vkusný, divácky velmi úspěšný televizní seriál." (NIRO)

Související novinky

Retro biják 60. – 90. let

Retro biják 60. – 90. let

16.06.2018

Fanoušci retro filmů, zbystřete! Jáchyme, hoď ho do stroje!, Postřižiny, Limonádový Joe, Marečku, podejte mi pero!, Starci na chmelu, Adéla ještě nevečeřela, Noc na Karlštejně, Čtyři vraždy stačí,… (více)

Bořivoj Navrátil: 1933 - 2011

Bořivoj Navrátil: 1933 - 2011

01.11.2011

Po dlouhé, těžké nemoci zemřel dlouholetý člen činohry Národního divadla herec Bořivoj Navrátil. Kroměřížský rodák studoval na ekonomické škole v Jihlavě, následně na brněnské JAMU, kde absolvoval v… (více)

Reklama

Reklama