Režie:
John CarpenterKamera:
Dean CundeyHudba:
John CarpenterHrají:
Donald Pleasence, Jamie Lee Curtis, Nancy Kyes, P. J. Soles, Charles Cyphers, Kyle Richards, Brian Andrews, John Michael Graham, Nancy Stephens (více)Obsahy(4)
V roce 1963 o Halloweenské noci ubodal šestiletý Michael svou patnáctiletou sestru Judith. Po patnácti letech v ústavech se mu podaří právě v předvečer všech svatých utéct. Nikdo neví a nikdo ani nechce vědět, co se stane 31. října 1978, kromě doktora Loomise, Michaelova psychiatra. Ten si je jistý, že se Michael vrací zpátky do Haddongield, ale když to zjistí zbytek města, je už pro mnoho lidí pozdě. (Pannonia Ent.)
(více)Videa (3)
Recenze (786)
Večná a nazabudnuteľná klasika. Lenže zatiaľ čo niektoré filmy zostávajú nadčasované aj po mnohých rokoch, niektoré starnú rýchlejšie, ako si chcú niektorí pripustiť. Horor je žáner asi najviac zasiahnutý zubom času a nároky na strašenie sa stihli za tú dobu zdvihnúť na úplne inú úroveň. Spolu s druhým dielom však ide stále o uspokojivý zážitok s dnes už kultovým hudobným motívom.70% ()
Klasika, ale slabší než Věc, o dost. Což mě přivádí na otázku, jak je možné vidět v televizi na kterou se Jamiee L. Curtis dívá, film The Thing (je to začátek původní verze, ne remaku, který si John za pár let natočil:)). Legenda, která mě minula obloukem, možná tomu pomohl křik, možná něco jiného, ale přesto asi nikdy nepochopím, co na tom všichni vidí. Jamie Lee Curtis mě asi ve svém nízkém věku nedokáže pořádně zaujmout... ()
Po vsetkych tych plagiatoch, pokracovaniach a neviem akych remakoch som si konecne pozrel original, slavny Carpenterov Halloween. A som prekvapeny. Prekvapeny, ze som videl vsetky tie sceny, ktore boli neskor nespocetne krat pouzite v inych filmoch, avsak nikde nefunguju tak skvelo ako v tomto. Carpenter proste vie. Vie vyvolat napatie, vie vystrasit, vie navodit atmosferu. Velmi sikovna kamera snima tak rafinovane, ze som mal vela krat nutkanie "nakuknut" sa za roh, ci sa tam neskriva sialeny Myers. Ocami som prehladaval kazdy tien, kazde tmave miesto na obrazovke, ci tam nezazriem bielu masku a zakazdym, ked osamela osoba vosla do prazdnej miestnosti som priam trpol, kedy uz Myers konecne vyblafne. A to "Vaderovske" fucanie je fakt na nervy :) A samozrejme nemozem zabudnut na fantasticku hudbu, ktora je jednym z hlavnych dovodov, pre co su Carpetnterove filmy take ake su, Pre mna tento film nie ani tak zakladatlom noveho subzanru, ale hlavne masterpiece z dielne pana Johna Carpenteraa. (jedina vec co ma stvala - preco si do prcic nikto v tych tmavych miestnostiach nezasvieti ?:)) (9/10) ()
The night HE came home! Absolutní horor. A pro mne nejlepší co jsem viděl. Snad mám radši H20, ale možná je to i tím, že jsem ho viděl dřív než první díl. Snad jedinou výtku bych měl k Jamie Lee Curtis, která je sice výborná, ale šeredná:) Vlastně mi sama připomíná Michaela v jeho masce (což byl možná účel). Rozhodně ve čtyřiceti vypadala dvakrát lépe... Abych se vrátil k filmu - děsivý, atmosferický, a hlavně brilantní po zvukové stránce, podobně jako Noční Můra v Elm Street. A naprosto geniální je maska hlavního hrdiny, kam se hrabe "jenom" geniální Jason Voorhees. 10/10 - základní kámen typického slasheru a novodobého hororu. (historie série) ()
Napínavý v každém okamžiku a přitom s minimálními náklady. Stačí jedna ulice utopená ve tmě, strašidelné datum, nečitelná postava, výrazný hudební motiv a zručný režisér. Výborné lekačky zavání skatolem, děj diváka vcucne jako černá díra, je to zkrátka parádní a kultovní horor, který navíc obsahuje odkaz na Carpenterův další slavný majstrštyk... 325 tisíc dolarů(rozpočet)/47 miliónů dolarů(výdělek v USA) ()
Galerie (154)
Photo © 1978 Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (162)
- Jakmile Michael (Nick Castle) probodne mladíka a připíchne ho ke dveřím nad podlahu, je vidět ještě kus nože trčícího z těla. Muselo by se jednat o mačetu nebo by tělo muselo být hodně štíhlé, aby nůž prošel skrz něj. (Danny F.)
- Právě zážitek z tohoto filmu byl později pro Kevina Williamsona impulsem k napsání scénáře Vřískotu (1996). (Eldrick)
-
Režisér John Carpenter najprv chcel od svojho kameramana Deana Cundeyho, aby si dôkladne naštudoval Čínsku štvrť (1974) Romana Polanského, lebo sa mu páčila atmosféra.
(classic)
Reklama