Režie:
Arthur HillerScénář:
Erich SegalKamera:
Richard C. KratinaHudba:
Francis LaiHrají:
Ali MacGraw, Ryan O'Neal, John Marley, Ray Milland, Tommy Lee Jones, Russell Nype, Andrew Duncan, Sudie Bond, Sydney Walker, Kevin O'NealVOD (3)
Obsahy(1)
Snímek Love Story z roku 1970 proslavila u nás nejprve jeho ústřední hudební melodie. Až teprve dvacet let po svém vzniku byl tento filmový bestseller poprvé nabídnut i našim televizním divákům. Podle původního scénáře Ericha Segala, knižně vydaného až po jeho zfilmování, jej natočil režisér Arthur Hiller. Za hudbu, která obletěla celý svět, obdržel Francis Lai Oscara. V rolích zamilované dvojice studentů, později milenců a manželů, uvidíme dvě zajímavé postavy amerického filmu: Ali MacGrawovou v roli Jenny a Ryana O'Neala v roli Olivera. Oliver studuje práva na Harvardu (jako jeho úctyhodní předkové) a Jenny zase hudbu na sousední Radcliffe College. Milenci procházejí těžkým obdobím, neboť vztah mladíka z prestižní rodiny a prosté italoamerické dívky se nesetkává s pochopením Oliverova přísného otce. Oba raději volí život bez peněz, ale ještě netuší, že přijde další zkouška v podobě Jennyiny nemoci. O několik let později bylo natočeno volné pokračování filmu s názvem Oliverův příběh. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (209)
Bylo to bolestivé, ale krásné. Příběh o jedné fatalní lásce, která ani jinak skončit nemohla. To, co mě nakonec vtáhlo do děje, nebyla nějaká klasická limonáda o nějakém osudovém vztahu, ale ony propracované postavy. Zpočátku jsem si myslel, že si mé sympatie nemohou nikdy získat, zejména co se týče Olího. Tenhle nadržený a zbohatlický floutek by mohl stěží ode mě získat trochu toho soucitu. Ach jak já se mýlil. Už po dvaceti minutách jsem prožíval každý jejich krok vedle, každou jejich hádku a každý jejich čin jako svůj vlastní. O to byl pro mě zdrcující závěr. Svého času obrovský divácký hit, jemuž pár vrásek na kráse nikterak neubírá. ()
Roztomilé hádky, doberanie zamilovaných už od samého začiatku, jednoducho skutočná love story. A pritom žiadne prehnané romantické cajdáky, ale svižný príbeh s jasným smerovaním, ale aj ťažkým koncom. Naviac je vzťah s otcom, ktorý nie je jednoduchý, ale veľa priestoru nemá. Scény sú výborne natočené, hudba úžasná, dialógy prirodzené, aj v českom dabingu. Kto sa vo filme aspoň trochu nájde, asi pod štyri hviezdy nepôjde. –––– Asi máš nějaký šrámy. Stavíš kolem sebe stěnu, aby tě nikdo nemoh zranit a ani se tě dotknout, viď? Je to risk, viď Jenny? –––– A z tebe se, Oliviere, stane veselej vdovec. Budeš veselej, ano? ()
Tato romance je udělaná vskutku pečlivě a s láskou. Je to líbezné, poklidné, harmonické. A snad právě v tom je největší slabina filmu. Nepřináší žádnou dramatickou zápletku, ta nejzásadnější je známa již od úplného počátku a ostatně nakonec i ta plyne celkem poklidně a smířlivě. A vše, co je mezi tím, lze nazvat jako nalezení ideálu, respektive přesněji řečeno, jakési představě o ideálu. Neboť i v tomto případě alespoň jeden musí ustoupit ze svého původního plánu a představ o běhu dalšího života. Ale koneckonců po čem drtivá většina lidí prahne ze všeho nejvíce? Po harmonickém partnerském svazku, který vám dává sílu a smysl do života. Je to ideál, kterého není snadné dosáhnout. A tak se zde rozvíjí jeden sladký a šťastný partnerský vztah, plný pochopení, podpory a ladu. On, Oliver Barrett IV (hezounek Ryan O'Neal), pochází z elitářských kruhů prominentních boháčů. Ani vztah mezi ním a jeho otcem nevidím jako vyhrocený a plný nedorozumění a svárů, ale jako umanutou snahu syna vyčlenit se z očekávané dráhy jeho původu za každou cenu. Ve své podstatě není ani jeho cíl odlišný, spíše se nedokáže vyrovnat s tlakem, který na sebe z větší míry vytváří sám. A když už si něco vloží do hlavy, musí to uskutečnit všem navzdory. A tak vše směřuje ke spokojenému a finančně nezávislému životu, ke kterému by se dobral, i kdyby se nepokoušel vyhranit se ze stínu svého otce. Ona, Jenny Cavalleri (půvabná Ali MacGraw), pochází ze skromnějších poměrů, ale rozhodně ne z chudých. Má talent a ctižádost, kterou odkládá, když potká muže svého života. Z dalších rolí už je nutné zmínit pouze oba otce. Phil Cavalleri (John Marley) je milující a obětavý. Oliver Barrett III (Ray Milland) je také milující otec, ale tak obtížně hledá cestu ke svému zatvrzelému synovi. A tak vše ve své harmonii spěje ke svému předepsanému konci, kdy mohou mnozí utírat slzičky z tváří. A zůstává jen ta hudba. A lehce patetický slogan o tom, co znamená opravdová láska, ve které se nemusí žádat o odpuštění. ()
Skvělý přístup k tolik ohranému tématu. Scénář, ač se to nezdá, nabízí minimum zbytečných slov. Velká část scén je odehrána třeba jedním slovem, často jen gesty, někdy se prostě něco důležitého přeskočí a odehraje se to ve scéně, která se tváří již jen jako mimoděk. A v tom je z mého pohledu největší síla Love Story, které je přese všechno očekávané a tisíckrát viděné velice zajímavým filmem, lovící emoce trochu jiným způsobem, než jsme asi úplně zvyklí. 8/10 ()
Z filmu jsem viděl akorát poslední 2 minuty a titulky, protože jsem přišel pozdě k televizi. Ale i tak mně to kupodivu dojalo. // No tak jsem to viděl celý a nemůžu říct, že bych byl nějak uchvácenej. Jsou to hezký lidi, mladý a svěží, taky pěkně oblečený, taky tam hraje pěkná hudba. Ale příběh je vlastně dost plochej a nic moc se tam nestane (on chce, ona ne, pak jo, pak nechce otec, pak se mají rádi). ()
Galerie (68)
Zajímavosti (16)
- Osm herců, mezi nimi Michael Douglas, Jon Voight, Michael York či Peter Fonda, odmítlo hlavní roli, přestože jim bylo nabízeno 10 % ze zisku. Z konečného výběru pak vypadl i Christopher Walken. (Kulmon)
- Scény s osamělým Oliverem, bloudícím skrze zasněžený New York, byly dotáčeny až v době, když již většina filmu byla hotova. Produkce byla takřka bez peněz a neměla potřebné prostředky pro získání opětovné povolení natáčet v NY. Takže tyto scény se natáčely načerno za přispění pouze toho nejnutnějšího štábu a herce Ryana O'Neala. (DaViD´82)
- První film Raye Millanda, ve kterém se objevil bez příčesku, který nosil po desetiletí. (Kulmon)
Reklama