Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Flyboys bez popkornu, Letec s krásnými akčními sekvencemi a Bratrstvo neohrožených ve vzduchu. Rudý Baron má pár chybek, jako hlavní bych viděl anglický dabing, na který se zpočátku špatně zvyká. Dále stopáž, jenž nutí režiséra nacpat příběh neslavnějšího pilota WW1 do pouhých dvou hodin, čímž se tvoří momenty "něco se stalo, ale je ukázán pouze důsledek a konec". I přesto jsem si lehce poetického, válečně originálního a herecky příjemného Barona oblíbil a večer v jeho společnosti si nemohu vynachválit. ()

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Film dosti nedotiahnutý........nevyužitá možnosť ukázať strhujúce letecké súboje, možnosť srthnúť diváka emóciami či dokonca aby na konci snímku vyronil slzičku sa nekoná ......pretože počas celeho filmu je smrť podaná len tak - ako by sa nič podstatné nedialo.....ako keby bolo jedno či sú hrdinovia živý alebo mŕtvy ( že to jedno nie je zaznieva len slovne nie obrázkami....nie konaním jednotlivých postáv )......... ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Letecké souboje jsou skvělé, Manfred von Richthofen zřejmě měl do značné míry být lehkovážný hejsek, Lena Heady je perfektní a krásná, účast českých herců a lokací zaujme či pobaví. Po technické stránce i co se výpravy a kostýmů týká, je všechno v nejlepším pořádku. To se ovšem bohužel nedá říci o scénáři, který je povrchní, nekonzistentní a tím, co všechno přeskakuje, mě občas dost štval. Škoda, ale díry ve scénáři se špatně zachraňují. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Rudý baron je pro mě nepříliš kvalitním snímkem hlavně z toho důvodu, že jeho tvůrci neodolali a zapracovali do příběhu zbytečnou romantickou zápletku a ve snaze o jakési morální ponaučení sklouzli ke klišoidním postupům. Příliš mě nepotěšil ani ten fakt, že se děj filmu o nejúspěšnějším stíhacím pilotovi první světové války odehrával převážně na zemi. No, čekal bych, že CGI umožní filmařům předvést mnohem víc z letecké války nad nejstupidnějším mlýnkem na maso v lidských dějinách, ale tato možnost zůstala hanebně nevyužita, takže u mě stále vede téměř padesátiletá záležitost: Aces High (1976). Na druhou stranu mě Němci potěšili tím, že se neomezili jen na nejslavnější stroje Fokker Dr.I a Sopwith Camel, podobně jak k tomu dochází u snímků z období druhé světové války, takže má pak člověk dojem, že jediným německým tankem byl Tiger. Celá záležitost na mě působila podivně plochým, dvourozměrným dojmem a určitě šlo z mé strany o zklamání. Mrzelo mě, že tvůrci nezmínili fakt, že Richthofenovu smrt s největší pravděpodobností způsobila palba kulometů z pozemních pozic; asi by to pokazilo celkový romantický obraz o jeho životě a smrti. Ještě víc mě ale mrzelo, že osudy Wolframa von Richthofen utnuli rokem devatenáctistým osmnáctým a úplně pominuli jeho kariéru generála (a později polního maršála) Luftwaffe a velitele VIII. leteckého sboru, s nímž se podílel na vybombardování Varšavy a na porážce a obsazení Francie a Řecka. Asi to taky nezapadalo do požadovaného obrazu. / Poučení: Neboj se včas utéct. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Když se film konečně odlepí od země, předvede "dog fight" na úrovni takových Flyboys. Jinak se ovšem po většinu času psychologizuje, romantizuje, vedou se řeči o pacifismu a "válce s noblesou". Přesto jde o povinnou projekci pro ty a/ kteří kdysi uměli (umějí) vyjmenovat všechna stíhací esa první a druhé světové války b/ kteří kdysi vstávaje lehaje listovali v knize Lietadlá: Stavba plastikových modelov. V mém případě platilo obojí, takže jsem se nenudil. V opačném případě by to asi bylo horší. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Werner Voss byl v době své smrti dvacetiletý hubený mladík menšího vzrůstu, Til Schweiger tak svému předobrazu příliš neodpovídá. Z postavy má divák dojem ostříleného stíhače věku kolem 30 let, který zbytečně neriskuje. Skutečný Voss byl povahou pravý opak. Létal sám a na hranici možností svých fyzických sil i letových vlastností svých letadel. Po jednom vítězství přistál vedle své oběti a odmontoval z letadla všechno ještě použitelné, hlavně kulomety. Místo přistání se nacházelo v tzv. pásmu nikoho, tedy mezi frontovými liniemi. Když odstartoval, na místo nouzového přistání jeho oběti se sbíhali britští vojáci, kteří postupovali během svého útoku na německé pozice. (Zdroj: valka.cz) (Michel24)
  • Pes, který se ve filmu několikrát objeví, je český fousek, plemeno loveckého psa. (Axarus)
  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)

Reklama

Reklama