Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Recenze (982)
"Hovadismus je tady přitom přítomen, především v druhé části filmu, kdy autor cítí žánrovou nutnost dát tvar a smysl vyprávění, pojatému zprvu jako zajímavý "nekonečný" kaleidoskop nedokončených a zdánlivě nesouvisejících akcí." více
"Vyprávění sice působí roztříštěně a je z něho cítit trochu umělá snaha o propojení jednotlivých epizod, přesto vás pohltí. Velkou zásluhu na tom má forma, jejímž prostřednictvím je každodenní policejní práce představena. Režisér se rozhodl vsadit na kombinaci POV (point of view) záběrů, kdy…" více
"Od oscarového Training Day patrí Patrola bez pochyby k tomu najlepšiemu, čo sa z policajného žánru nakrútilo. David Ayer presne vie, čo robí. Diváka zaujme príbehom dvoch chlapov v uniforme, ktorí sa občas chovajú ako chalani v puberte. No zároveň v pravý čas zahustí atmosféru tak, že ani nedýchate…" více
"Jestliže Southland zvolením reportážní, ale diegeticky nepřítomné kamery skloubil formát policejních melodramat s bezprostředností policejních reality pořadů, pak Patrola zpřítomněním kamer z centrální dvojice policistů v podání Jakea Gyllenhaala a Michaela Peñi učinila hrdiny jejich vlastního…" více
"Můžeme tady najít opravdu sílu v jednoduchosti, dechberoucí záběry v nepřikrášleném surovém dramatu a upřímné dojetí v sentimentu? Možná ne tak moc, jelikož díky tomu všemu jsou děj a vedlejší hrdinové hodně ploší. Ze snímku zůstává kus skutečnosti znatelně vytržen, byť ten zbytek často pobaví a…" více
"Není však důvod nechat si tuhle relativně jednoduchou, syrovou a bezprostřední sondu do života strážců zákona nechat ujít, neboť celkově se jedná o podařenou a zábavnou záležitost, v níž herecky excelují Gyllenhaal a Peña." více
"Oba dva hlavní představitelé tu jsou za sympaťáky, na hony vzdálení alkoholem poháněnému stroji na zabíjení, jakým byl Keanu Reeves ve starším Ayerově snímku Steet Kings. Dvojice herců ztvárňuje přesně takové typy, s nimiž se divák snadno ztotožní, zkrátka pohodové „chlapíky z lidu,“ kteří mají…" více
"Patrola mě velmi příjemně překvapila, a určitě nebudu jediná, protože film o amerických policistech lákal snad jen tváří hlavního představitele. Tvůrci vykouzlili z klišé tématu něco svěžího, originálního a vzrušujícího. A nejvyšší hodnocení jim nedám jen kvůli tomu předvídatelnému konci. I když…" více
"Odmítají vypisovat pokuty za špatné parkování, chtějí potírat velké zločiny nebezpečných narkogangů. Mají ambice stejně jako Ayer, který ovšem ve výsledku zklamal a nedoručil víc než lehce nadprůměrnou akční krimi, jejíž třaslavá kamera je po hodině dosti otravná." více
"Vedle dobře napsaných a zahraných hrdinů filmu překvapivě prospívá i neobvyklý režijní styl. Nejsem zrovna fanoušek natáčení na ruční kameru nebo point-of-view snímání, ovšem v případě Patroly je to vše k dobru věci. Akční scény jsou neskutečně intenzivní a to nemusí jít rovnou o přestřelky nebo…" více
"David Ayer se překonal. Jeho nový zářez mezi policejními dramaty je až mrazivě realistický, originálně natočený a skrze nabourání filmové iluze vtahuje diváka do příběhu naprosto nevybíravým způsobem. Velmi příjemná policejní záležitost, která válcuje konkurenci ve všech ohledech." více
"Nasazením lidské tváře oběma hrdinům se Ayer vyhnul jedinému. A to, aby se jeho film stal podprůměrným, nudným a především jednoduchým. K tomu mu nahrává i obsazení, protože ústřední dvojice je bez chyby. O ostatních hercích ani nemá smysl mluvit, protože jsou nepodstatní." více
"Patrola má výborný casting, záplavu vedlejších postav. Ale i na malém prostoru jsou velmi dobře vykresleny. Představitelé dvou hlavních rolí přitom neslezou z plátna. V případě Gyllenhaala a Peñy se dá skutečně mluvit o “hlavních rolích”. Oba navíc předvádí zatím jednoznačně nejlepší herecké…" více