Režie:
Sebastián CorderoScénář:
Philip GelattKamera:
Enrique ChediakHudba:
Bear McCrearyHrají:
Michael Nyqvist, Sharlto Copley, Embeth Davidtz, Christian Camargo, Daniel Wu, Anamaria Marinca, Karolina Wydra, Isiah Whitlock Jr., Dan FoglerObsahy(1)
Europa. Čtvrtý měsíc planety Jupiter, o jehož povrchu, který pokrývá silná ledová krusta, toho lidská rasa mnoho neví. Sondy Pioneer, Voyager 1, 2 a Galileo přinesly pouze neurčité informace a fotografie zamrzlých plání. Vědci i spisovatelé vědeckofantastické literatury vznesli domněnky o možnosti života v obrovských oceánech, které se pod ledem nachází. Pravdu má odhalit až posádka s úkolem zjistit, zda-li jsme opravdu ve vesmíru sami. (3DD!3)
(více)Videa (3)
Recenze (580)
Očakávaná vzrušujúca sci-fi sa zmenila na deprimujúcu, miestami až hororovo ladenú jazdu vesmírom. Nízky rozpočet je najmä pri vizuálnych efektoch pomerne ľahko poznať, no snímku to však na kvalite neuberá ani o kúsok. Ako pravil klasik, " napätie by sa dalo krájať" a z vynikajúceho dojmu vlastne uberajú len občasné nudné scény a SPOILER záverečný sentinel ala Matrix, ktorým stráca neznámy mimozemský organizmus (o ktorého nevyspytateľnej a veľmi pravdepodobnej nebezpečnosti sa na prekvapenie vôbec nehovorí, ale všetci diváci ju jasne cítia), na svojej tajomnosti. ()
Na půl cesty k geniálnímu Sunshine. Obrazově si to poradilo s nízkým rozpočtem důstojně, ale ne moc zajímavě. Následování základního schématu tomu ale nesluší mnohem víc. Nutné zabití člena posádky na každé zastávce má nulový efekt, protože nikoho z ní nepoznáme a neutvoříme si k němu základní vztah. Nějaká naléhavost mise chybí, jde prostě o nepodařenou vědeckou expedici. Není to špatné, ale konkurence je moc velká. ()
Slabší než Apollo 18.. Bohužél.. Krásný vizuál, atmosféra ucházející,avšak nevidíme nic oku lahodící,což je škoda, protože tohle mohl být silný, hororový zážitek.. Takhle je to jen Scifi/Drama, ve kterém se nedočkáme pořádného zvratu či odhalení nebezpečí,ale i přesto mám z filmu spíše pozitivní dojem. 65% ()
Kdysi jako pozdní teenager jsem ve svém literárním období napsal delší povídku, ve které jsem si dělal legraci z deus ex machina. Představil jsem kandidáta na hlavního hrdinu, rozjel zápletku, a nesmyslně ho nechal uhynout. Např. pilot zachmuřeně vyšel na ulici a spadl na něj z rozestavěné budovy panel. Nebo detektiv uháněl k případu, naboural a zemřel. Nebo vědec na horách sliboval dětem, že až se vrátí domů, udělá palačinky, utrhla se s nimi lanovka a nepřežili. Pointa byla v tom, že to nemělo pointu. Europa Report se nejen hemží neobratnými deus ex machina, ony jsou hlavní vyprávěcí metodou. Jakékoli posunutí děje znamená, že někdo zemře, zcela zas**nou náhodou a zbytečně. Já se dokonce obávám, že to je ideová konstrukce filmu, tj. "no pain no gain" dotažená do patetického absurdna... Ale čím dál víc mě tahle primitivní nota iritovala, pěnil jsem a nadšení z filmu s dobrým námětem klesalo. Čemuž nepřidala ani strašná dřeva ve všech rolích. ()
Found footage jako taková, ani tento typ (tzn. žádní uslintaní emzáci & horror etc.) scifi filmů není můj šálek nudlové polévky, nicméně Europa Report mne kupodivu neznudil, bavil a ke konci vyloženě potěšil, ono se tam něco jedlého pro Sadako objevilo. Jen bych se vážně obešla bez vstupů vědců ze Země, zejména ten úplně poslední byl dokonale zbytečný. Avšak jinak velice příjemné překvapení, veledík putuje hudbě & (pa)zvukům. ()
Galerie (13)
Photo © Magnolia Pictures
Reklama