Tvůrci:
Sam EsmailHudba:
Mac QuayleHrají:
Rami Malek, Carly Chaikin, Christian Slater, Portia Doubleday, Martin Wallström, Michael Cristofer, Stephanie Corneliussen, Michel Gill, Grace Gummer (více)Série(4) / Epizody(45)
Obsahy(1)
Seriál Mr. Robot, ověnčený Zlatým glóbem za nejlepší televizní drama, sleduje mladého programátora Elliota (Rami Malek), který zdokonalil umění počítačového hackerství. Elliot trpí vysilující sociální fobií. Má pocit, že se s okolním světem může bavit pouze tak, že hackuje jejich přístroje. Když zrovna nepracuje jako inženýr kybernetické bezpečnosti, používá své hackerské dovednosti k ochraně těch, na kterých mu záleží. Svět Elliota, rozčarovaného z moderní společnosti, se náhle změní poté, co potká Mr. Robota (Christian Slater), záhadného vůdce tajné hackerské organizace, která chce s jeho pomocí zničit nadvládu jednoho procenta nejmocnějších lidí světa a zažehnout celosvětovou revoluci. (HBO Europe)
(více)Recenze uživatele TaxiDriver k tomuto seriálu (1)
Mr. Robot (2015)
Už mě otravuje, jak je každej US seriál psanej dle stejnýho mustru, tzn: Hlavní postava postavená na protichůdnosti cílů (Dexter: masový vrah/policista, Knick: doktor/feťák). Jako kdyby se nedala napsat zajímavá postava jinak.. Nejen že zde je hlavní postava hacker a v normálním životě bezpečností IT technik, ale kromě toho to musí být social freak, feťák a na to ještě schizofrenik. Eklektický scénář nejvíc doplácí, že pořádně neví, jakým směrem se vydat. Po pilotu jsem byl nadšený a chtěl jsem víc to, v čem je Mr. Robot nejnápaditější, a to samotné hackování lidí, ale místo toho jde cestou, kdy se z Elliota stává druhej Michael Scofield či Walter White - geniální mozek, který dokáže vše jako je i hacknutí věznice a útěk věznů. Celá tahle Prison Break/Shayla linie se v kontextu jeví jako nejvíc zbytečná a nemá na kauzalitu žádnej vliv, ale i na psychologii postav. Nejúmornější je ale abstákový díl, kterej mi hodně připomněl vatovej díl Breaking Bad s mouchou. Pokud Dexter měl jako trofeje sklíčka s krví, tak Elliot má cdčka s hacklými daty, a takhle nějak funguje celý seriál, tedy koncetrát osvědčených postupů a přístupů, které už byly tolikrát viděný. Např. linie Wellicku až moc vykrádá Underwoodovi. Bohužel nepoučení diváci tenhle seriál zase budou vynášet do seriálových žebříčku podobně jako v loni True Detective, přitom se ale nejedná o nic převratného. Včetně tolik zmiňované obrazové stránky, neboť s podobnou vizuální koncepcí, kdy eyeliny jsou ve spodním kvadrantu, pracuje soustavně Tom Hooper. Nejlépe v King's Speech, kde tím ze standardního UK dramatu udělal něco mnohém víc. To nic nemění na tom, že miluji Bambul. ()