Reklama

Reklama

Bídníci

(seriál)
  • Francie Les Misérables (více)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekaly před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (125)

akisha 

všechny recenze uživatele

Tři mi přijdou moc, ale dvě nemůžu dát už jen kvůli úžasné Charlotte Gainsbourg. Takže... První přehmat - Depardieu. Jestli dokázal jakž takž stvárnit Monte Crista (zřejmě protože se většinu času objevoval v krajkových kostýmech nebo pláštích, což mu dodávalo potřebný šarm), tak Jean Valjean v jeho podání připomíná spíš břichatýho hospodskýho. Opět vidím jako chybu, že jeho syn si odehrál asi tak pět sekund na začátku, místo aby to vzal celé. Věřím tomu, že by to uhrál a koukat na Depardieua v každé minisérii jak hraje snad úplně každou historickou postavu je už značně unavující. Dál tu máme Malkoviche, který nepopiratelně hraje dobře, ale jakýkoliv jeho výkon je pohřben přihřátým dabingem Vašuta, u nějž každá věta zní tak teple, jako by Malkovich měl s každým postranní úmysly. Takže zbývá Clavier, který vyžral vděčně zápornou roli, pěkně si jí užil a mě přesvědčil, že Napoleon nebyla výjimka. Abych nezapomněla, Máriův fanatický výraz působí značně děsivě a úchylně. Ale dívat se na to dá a párkrát to i docela zaujme. Vyrovnat se Monte Cristovi se ale nepovedlo ani náhodou. ()

Hopsik 

všechny recenze uživatele

Zajímalo by mě, zda ti jednohvězdičkáři četli Bídníky. A tím myslím skutečně četly, bez přeskakování apod. jak mají někteří zvykem. Z těch všech adaptací co jsem viděl( všechny kromě filmu s Gabenem, sháním ve vysoké kvalitě) je toto nejzdařilejší dílo. A to především po stránce obsahové, jelikož měli tvůrci dostatek času zaznamenat souvislosti a tím pádem nebyla nutnost překrucovat. I když originálu nedosáhne filmové zpracování nikdy. Nejvíce mě zarazil komentář uživatele canakja. Myslím že právě jeho komentář je bez ducha a jiskry. Navíc "nechutný konec" jak říká v knize v podstatě je. Tak proč by měl být ve filmu přikrášlen? Celé dílo je v podstatě nechutné a surové, přesně tak, jak to bylo v té době, kdy se příběh odehrává. V Hugově době. 4 hvězdy a nechávám si rezervu na Gabena :) ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Příběh propuštěného galejníka je sám o sobě tak dobrý, že jej v podstatě asi zkazit nelze a první díl byl velmi nadějný, líbil se mi.. Pak jsem ale postupně nabyla pocitu, že se začínám nudit, všechno mi bylo detailně vysvětlováno, opakováno, zdůrazňováno, až to na mě začalo působit dojmem, že mám být jako divačka ÚB. Poslední díl se mi stal utrpením, bylo to příšerně dlouhé, no a Gérard Depardieu ze mě žádné emoce nevydoloval.. Co bych ráda pochválila je výběr hereček, ať už malé či velké Cosette nebo Fantine, zamlouval se mi i značně sympatický Gavroche a co musím zmínit je herecká kreace Johna Malkoviche, jeho Javert je v tom černém kabátě téměř démonický a z jeho soustředěného pohledu doopravdy mrazí.. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Detailní a přesné zpracování tohoto překrásného příběhu. Díky tomu, že je to minisérie se toho nemusí moc vynechávat a příběh je vyprávěn celý. To mu dodává na démoničnosti a atraktivitě. Já si všechny 4 díly narámně užil. Především první část je naprosto úžasná a ona sama by si snad našla místo v mé Top 10. Přestože žádná další epizoda už neměla takovou kvalitu, minisérie nepůsobí nevyrovnaným dojmem a každý díl každá byl velmi dobrý a sám by si asi těch 5 zasloužil. Každý má působivou syrovou atostféru románu, té doby. I ztvárnění revoluce mě oslovilo. Nesmím, ale taktéž zapomenout na některé brilantní herecké výkony a scénáristické uchopení postav románu. Javert je zde skutečně zcela bezcharakterní, posedlý slizoun, ze kterého jde až strach. A to co s něho udělal Malkovich, je naprosto nevídané. Hned jak se objeví na plátně, sliz vám teče po obrazovce a vy z té postavy máte až znepokující pocit. A přemýšlíte, jak může skutečně taková lidská posedlost existovat. O to víc pak divákovi připadá, zajímavý jeho konec. Christiana Claviera mám dost rád a velmi mě potěšilo, že zde hraje Thénárdiera. V této roli mohl využít svůj všestranný herecký talent. A to i ten komediální. Výsledkem je to, že Thénardiér je i zde skutečně nebetyčný zloun a odporná bestie, která je někdy až tragikomická. Posobný případ je u verze z Gabinem, kde ho hraje Bourvil. Až bych řekl, že celá minisérie nemá jedinnou slabinu. Ale bohužel má a to Depardiieua. Ten je prostě určitý osobitý úmělec a člověk. Ale na Valjeana se vůbec nehodí a ani se mi nelíbilo, jak ho zahrál. Ale nehodlám kvůli tomu dávat čtyři. Toto zpracování sice nemá na to s Gabinem, ale je i tak je úplně úžasné a musím mu dát 5. ()

Nataniel73 

všechny recenze uživatele

Mimoriadne silný príbeh ľudskosti napísaný Victorom Hugom a na filmové plátno majstrovsky prenesený hlavne vďaka hereckým výkonom hlavných protagonistov. Chváliť herecké umenie Gerarda Depardieu, ktorý kde sa blysne tam zažiari by bolo nosením dreva do lesa a tak zmienim hlavne vynikajúco stvárneného Javerta v podaní Johna Malkovicha a v neposlednom rade parádne herecké predstavenie v podaní Christiana Claviera. Ten zažiaril aj v podobne ladenej snímke Napoleon. Predovšetkým musím vyzdvihnúť vynikajúci scenár majstrovsky zvládnutý vyššie uvedenými hviezdami. Dobrák Jean Valjean, krásna Cosette, úlistný Tenardier či chladnokrvný Javert sú postavy, ktoré vyžadujú nesporný herecký talent a toho máme v tomto štvordielnom snímku na rozdávanie. Prvá časť dojme diváka svojou naturálnosťou až surovosťou, v prostredných častiach sa dej rozvíja ľahko predvídateľným smerom aby v tej záverečnej a podľa môjho úsudku aj najlepšej časti vygradoval do dojemného finále. Scénka pri ktorej Jean Valjean umiera dokonca rozplakala aj moju priateľku. Silných scénok je tu však neúrekom a každý typ diváka si musí prísť na svoje. Osobne nemám dôvod dať menej ako päť hviezd aj keď drobné chyby sa tu určite nájdu (napríklad taký Gavroš vôbec nestárne, polomŕtvy Mariusz si rukou pomáha pri vstupe do kanála). Za mňa 90% aj vďaka tomu, že opakované pozretie dokáže vo mne vyvolať rovnako silný zážitok ako tie predošlé. Nadčasový snímok obohatený výbornou hudbou, vtipnými dialógmi a silným emocionálnym zážitkom. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo v Praze, nebo také v Plasích na Plzeňsku. Svatba Cosetty (Virginie Ledoyen) a Maria (Enrico Lo Verso) byla natočena na Malostranském náměstí před kostelem sv. Mikuláše. (Lynette)
  • K natáčení interiérů věznice se filmaři vydali do bývalého barokního vězení v Kutné Hoře, které bylo od roku 1945 opuštěno. Vězení však již prošlo úpravou a dnes je v něm Okresní soud. Díky citlivé rekonstrukci zůstaly v objektu zachovány všechny artefakty upomínající na původní účel budovy. (sator)
  • Jan Kuželka ve filmu ztvárnil majitele kavárny, ve které začala Velká francouzská revoluce a měl mít dialogy s Johnem Malkovichem (Javert) ve francouzštině, kterých se vzhledem ke své neznalosti cizích jazyků velmi obával. Kvůli tomu, že odbory v jednu chvíli vyhlásily za pět minut konec natáčení, o ně však zásahem Josée Dayan ke své radosti přišel. (JoranProvenzano)

Reklama

Reklama