poster

Hříšní lidé města pražského (TV seriál)

Krimi / Komedie / Drama

Československo, 1968 - 1969, 10 h 21 min (Minutáž: 13x50 min)

Předloha:

Jiří Marek (kniha)

Kamera:

Miloslav Harvan

Hrají:

Jaroslav Marvan, Josef Bláha, Josef Vinklář, František Filipovský, Gustav Nezval, Helena Růžičková, Luba Skořepová, Jaroslav Mareš, Jaroslav Raušer, Oldřich Velen, Jiří Smutný, Josef Beyvl, Eduard Dubský, Jan Libíček, Helga Čočková, Zdeněk Dítě, Ladislav Gzela, František Hanus, Vlastimil Hašek, Karel Houska, Václav Kaňkovský, Lubomír Kostelka, Zdeněk Kryzánek, Oldřich Lukeš, Jiří Lír, Rudolf Macharovský, Vladimír Menšík, Míla Myslíková, Jindřich Narenta, Petr Oliva, Karel Pavlík, Jaroslav Satoranský, Blažena Slavíčková, Jiří Sovák, Otto Šimánek, Věra Tichánková, Miloš Vavruška, Josef Větrovec, Miloš Willig, Stella Zázvorková, Svatopluk Beneš, Ladislav Boháč, Zdeněk Braunschläger, Květa Fialová, Hana Kreihanslová, Ladislav Potměšil, Jan Šmíd, Jana Šulcová, Jitka Zelenohorská, Josef Bek, Kamil Blahovec, Zdeněk Blažek, Božena Böhmová, Jiří Bruder, Radoslav Brzobohatý, Jaroslav Cmíral, Bohuslav Čáp, Jana Drbohlavová, Josef Elsner, Stanislav Fišer, Nataša Gollová, Libuše Havelková, Gustav Heverle, Jaroslav Heyduk, Jana Hlaváčová, Jiří Holý, Josef Kemr, Jiří Kodet, Miloš Kopecký, Václav Kotva, Ferdinand Krůta, Otto Lackovič, Pavel Landovský, Václav Lohniský, Růžena Lysenková, Marie Marešová, Pavla Maršálková, Adolf Minský, Jaroslav Moučka, Milan Neděla, Miloš Nesvadba, Stanislav Neumann, Ivo Niederle, Miroslav Nohýnek, Jiří Novotný, Viktor Očásek, Jiří Plachý ml., Nina Popelíková, Ilja Prachař, Zdeněk Procházka, Ilja Racek, Vladimír Ráž, Martin Růžek, Zdeněk Řehoř, Jan Skopeček, Jiřina Steimarová, Lubomír Lipský st., Pavel Spálený, František Svačina, Martin Štěpánek, Hana Talpová, Václav Trégl, Ladislav Trojan, Robert Vrchota, Jiří Zahajský, Bohuš Záhorský, Josef Zíma, Pavel Kvasnička, Věra Nerušilová, Otakar Brousek st., Evelyna Steimarová, Jana Sedlmajerová, Hermína Vojtová, Bohumil Švarc st., Josef Hlinomaz, Otto Budín, Ivo Gübel, Ludmila Roubíková, Jarmila Beránková, Štěpán Bulejko, Jiří Cimický, Ivanka Devátá, Darja Hajská, Miroslav Homola, Ladislav Kazda, Milan Kindl, Vladimír Krška, Jiří Mikota, Mirko Musil, Oldřich Musil, Zora Polanová, Čestmír Řanda st., Svatopluk Skládal, Judita Čeřovská, Jiří Datel Novotný, Oldřich Hoblík, Rudolf Jelínek, Petr Kopřiva, Milan Mach, Carmen Mayerová, Karel Peyr, Karel Smyczek, Ela Šilarová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Helmutek
    ****

    A nemám daleko k pěti - obdivuhodoně zdařilá atmosférická záležitost s naprosto neuvěřitelnou plejádou herecký smetánky, která se v seriálu za celejch těch 13 dílů vystřídala. Zasazení do období první republiky funguje bezvadně, detektivní rozměr neni hloupej ani prvoplánovej, zápletky jsou originální, herecký výkony téměř všech (předevšim ale samozřejmě ústřední čtyřky s Marvanem v čele) jsou bezvadný. Některý díly ale i tak jsou lepší a silnější než jiný.... A ta Liškova hudba? To pro mě bylo možná úplně největší překvapení: snad každej díl má svoje zvláštní a jedinečný téma, to vždycky skvěle padne k ději, no a písničky samotný (např. Maruko nebo Nešahej, nešahej) ani neni třeba dál rozebírat. Třeba to hudební téma třetího dílu (Lady Macbeth z Vinohrad) ve zvonkohře je prostě neuvěřitelný; až mě mrzí, že se nikde nedá sehnat žádnej kloudnej soundtrack. WTF moments: Tak třeba Skořepová sápající se po Fišerovi, vilně šeptající "Když já mám na tebe slabost, ty syčáku jeden. Ty můj Robertku malinkatej...". Ale jinak - děj je občas zbytečně moc zjednodušenej, stane se podezřele moc náhod (třeba potkání hraběnky ve vlaku /díl Telegram z Neapole/); občas příliš zkratkovitá a ne úplně objasněná detektivní rovina (např. ve slunečních lázních odehrávající se díl Turecké náušnice: vrahem byl sice trpaslík, ale proč? Jeho motiv? - to už se bohužel nijak neřešilo, jakkoli to bylo v rozporu s prostorem, kterej během celýho dílu dostane trojice podrobně zkoumanejch podezřelejch, který jsou nakonec nevinní) atd. A bohužel hodně retardovaně na mě působily vlastně asi všechny honičky, který se v seriálu odehrajou (díly Kaprova smrt, Špion přijede v sedm...) - pokud v uzavřenym prostoru nedokáže pět a víc zdravejch chlapů-policajtů zastavit jednoho zmateně, ne zrovna profesionálně prchajícího kriminálníka a groteskně u toho ve snaze chytit ho promáchávaj rukama, tak je prostě něco špatně.(19.4.2015)

  • Anderton
    ****

    Absolútne dokonalá atmosféra starej Prahy a jej Genia loci. Možno najlepší kriminálny seriál, aký bol v našich končinách kedy natočený. Lenže rovnako, ako v každom seriály (aj v Colombovi), sú proste niektoré diely slabšie a niektoré zločiny menej zaujímavé. To je ale vec vkusu a úlohou tvorcov je zaujať čo najväčší počet televíznych divákov, takže to nepovažujem vlastne ani za zápor. Seriál sa nevyhýba humoru, čo jeho výrazné plus a najpádnejší dôvod, prečo je neopozerateľný.(13.8.2012)

  • MM_Ramone
    ****

    A dejte mi zahrát, pane inšpektóre. Dejte mi zahrát, už jsem zase dóle. Dejte mi zahrát v čistým dur, než přišijou mi číslo na mundur, na mundur, šedivej, vošklivej. Zákon, zákon šlape jim na pérka. Brání se, brání, pražská galérka. Jo, člověk míní, ten nahoře to změní a potom zbejvá jen mřížový snění. A dejte mu zahrát, pane inšpektóre. Dejte mu zahrát, než vypadne z róle. Dejte mu zahrát v černým mol, ať pozná sám ten velkej lidskej bol ze zrady, velikej, falešnej. A dejte jim zahrát, pane inšpektóre. Dejte jim zahrát, a každýmu sóle. Jeden zná pravdu, druhej lež, malér je svázal k sobě za faleš, na řetěz, za faleš, na řetěz, za faleš. Hříšní, hříšní, hříšní hříšníci. Hříšní, hříšní, hříšní viníci. Vini, vini, viní viníci. "Hříšní lidé města pražského". ****(15.11.2017)

  • kiddo
    ***

    Hele, já to chápu, dobová tvůrčí omezení, stylizace daná úhlem pohledu postav a jádyjádyjáda, jenže já prostě mám tak nějak celkově dost silný problém chápat Hříšné lidi jako projekt vymykající se nejenom Sequensově tvorbě, ale komoušským nalejvárnám obecně. Naopak, svým důrazem na fízlovské zájmy a autoritu opravňující dneska naprosto nepřípustné policejní praktiky mi připadají vcelku příznační.(5.8.2013)

  • Ydrosten
    *****

    Jó to bejval zločin ještě specifický. Všichni mněly všechny vobčíhlý a pokud k nějakejm zločinům došlo, hned se vědílo vo koho kráčí, páč všichni mněly svůj osobitý styl. Kulhavej Tonda, šilhavá Mařka, 4prstej Vomáčka a další ESA posvětí. Rada Vacátko prostě mněl svůj rajón zmáklej po všech směrech.(29.3.2014)

  • - Předlohou 4. dílu s názvem „Otisky prstů“ se stal skutečný případ z 20. let 20. století. Dne 19. října 1927 se neznámý pachatel vloupal oknem do spořitelny ve Smolnici, kde vyloupil pokladnu. Pod rozbitým oknem se našly střepy skla s otisky prstů Aloise Košťála. Ten v té době ovšem seděl v pankrácké věznici, odkud byl propuštěn až 27. 11. 1927. Při dalším šetření kriminalisté zjistili, že úlomky skla zajištěné na místě činu nepocházejí z rozbitého okna, ale donesl je tam Košťálův spolutrestanec, který byl před touto loupeží propuštěn na svobodu. Alois Košťál se tímto způsobem snažil obelstít daktyloskopii. Právě kvůli otisku svého prstu byl totiž odsouzen za vyloupení pokladny, které provedl v dubnu 1924. [Zdroj: Svět ženy] (Gabretta)

  • - Jedová chýše stála ještě v roce 1926, protože si “zahrála” ve filmu Karla Lamače Dobrý voják Švejk (1926). (Zdroj: Jaroslav Šerák)

  • - Jaroslav Marvan odehrál celý seriál v jednom obleku, točilo se čtyři roky. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace