Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Digitálna éra dorazila aj do tejto ságy a v tomto filme sú už scény, kde sú monštrá kompletne digitálne. A vyzerá to hrozne. Nehovoriac o novom designe Godzilly, ktorá vyzerá viac ako Tyranosaurus ako Godzilla. Hlavne je to šokujúce po tom, ako sa v predošlých dvoch dieloch podarilo inovovať výzor Godzilly, urobiť ho špecifickým no hrozivým zároveň. Príbeh je dosť dríst a postavy sú strašne nezaujímavé, no to by nebolo samo o sebe až také zlé, ako pre mňa nepochopiteľné rozhodnutie urobiť z Godzilly ultimatívne zlo a z King Gidoraha najväčšieho hrdinu. Kde ostali tradícia a hodnoty? ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Asi nejpropracovanější destrukce. Tvůrci si poprvé v historii Godzilly dávají záležet, aby jejich "hrdina" nebořil jen anonymní papundeklové kulisy, poprvé je v téhle míře zdůrazňováno, že v těch domech jsou lidé. Což bere filmu kouzlo, protože destrukce poprvé působí fyzicky nepříjemně. Nevím, jestli to není u téhle béčkové série s velkými gumovými loutkami spíš poněkud rušivé. Rozhodně se ale na ty souboje dobře kouká - jsou jiné než doposud, víc využívají digitálních efektů - dost na béčkovou přetaženost, ale ne tolik na pálení očí. Škoda nataženosti a nudného nosného příběhu. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

26) GODZILLA, MOTHRA AND KING GHIDORAH:GIANT MONSTERS ALL-OUT ATTACK (2001)___ALTERNATE REALITY SERIES 1999-2001___Jeden protivník už scenáristům nestačí, tři jsou mnohem lepší číslo. Na scéně figuruje záhadný stařík, který oživí tři monstra, která chránila Japonsko ve starodávných dobách. První je BARAGON, zástupce země, čtyřnohá obluda se srandovními ušisky, která své protivníky "podkopává", druhá je stará známá MOTHRA, zástupce vzduchu, přerostlá můra s křidélky Otakárka Fenyklového a třetí je trojhlavý drak KING GHIDORAH, zástupce vody, který bojuje způsobem "zakousnu se a nepustím". Úvodních 30 minut se připravuje půda pro velký střet, pak náhle ze země vyleze Baragon a vizuální orgie můžou začít.....Ano, skutečně orgie, protože tenhle díl je vizuálně velmi zdařilý. Modely baráků a krajiny už nejsou tak okatě papundeklové. Souboj Godzilly a Ghidoraha ve městě provázejí krásné ohnivé exploze. Triky už nejsou tak dementní, jako obvykle, taky už bylo v roce 2001 načase, že. Jenom ta monstra jsou pořád srandovně maňásková, což jenom kvituji s povděkem. Převodem do digitální podoby by Godzilla ztratila své půvabně naivní kouzlo. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Asi 3 nejlepší Godzilla film, jen zase podotýkám ten cpanej humor at byl chtěný nechtěný byl hroznej a trapnej. Nicméně příběh byl poměrně zdařilý a kostýmy i efekty byly bez chyby, herci jako vždy strašně špatní vyhrabaní z koše. Film jsem si užíval stejně jako celou serii godzill kterou jsem o víkendu zkoukl, jediné co bych asi ještě vytkl je zbytečná zdlouhavost která film dost ubíjí a to v kecacích scénách kterých tu je více než dost. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • Vůbec poprvé v historii filmových dobrodružství Godzilly byla jedním z herců, obsluhující kostýmy monster, žena. Konkrétně se jednalo o herečku Rie Ota, a monstrum, které si zahrála, byl Baragon. (Israha)
  • Původní verze scénáře počítala v rolích „Strážných monster“ z konečného ansámblu pouze s Baragonem, jehož měli doplnit Varan (z filmu Daikaijû Baran, 1958) a Anguirus (poprvé se objevující v Godzilla Raids Again, 1955). Nakonec však byli místo nich zvoleni King Ghidorah a Mothra; argumentem byla větší známost a lepší marketingový potenciál těchto monster. Obě monstra však prodělaly výrazný re-design, jehož cílem bylo je prezentovat jako podstatně slabší než jejich soupeř, Godzilla. (Israha)

Reklama

Reklama