Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nářez! Kam se na tohle hrabe Emmerich! Kombinace gumových příšer a moderních triků vytváří neodolatelně kouzelnou atmosféru. Proti Godzille tentokrát bojují potvory tři, což je jen dobře, protože poté, co se objeví, už budete jen zírat s otevřenou pusou. Škoda je snad jen pomalejšího rozjezdu, ale od zhruba 30. minuty je to jedna velká jízda. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Opět se změnil režisérský post, ovšem tentokrát vsadilo Toho na zkušeného režiséra. Kaneko měl na svém kontě do této chvíle již pěknou řádku filmů a tak si od něj hodně slibovali. Ti jenž viděli kupříkladu Gameru ví, o čem mluvím. Aby si diváci užili opravdové „orgie“, připravili si pro ně scénáristé pořádku porci akčních pasáží a především se tentokrát postaví Gojiře do cesty hned tři protivníci. Milovníci japonských monster filmů vědí, že rozhodně nemělo jít o žádná ořezávátka. Leč jakmile naběhly závěrečné titulky, nebyl jsem moc přesvědčený, zda se jim jejich záměr zcela povedlo zrealizovat. Přesto si troufám tvrdit, že tento díl je o třídu lepší, než jeho dva předchůdci.Jen s tím novým vzhledem Gojiry se stále nedokáži srovnat. Naštěstí se tentokrát zápletka točila i kolem ostatních monster, takže se to nakonec lehce vyvážilo (kvalita masek). Baragon vypadal pořád stejně nemotorně, jako když jsem jej viděl poprvé v Hondově filmu Furankenshutain tai chitei kaiju Baragon, jen s tím rozdílem, že tentokrát toho moc ze svého umění nepředvedl, takže se musíme spokojit s demolicí všeho, co se mu postaví do cesty. To samé se dá však říci i o zbylých dvou protivnících. Mosura rozhodně své pověsti čest neudělala vůbec, spíše tu byla jen do počtu (což mě zklamalo nejvíc, protože jí mám nejraději), takže zbyl jen fight s Kingu Gidora. Jenže i tady jsem narazil na to, že se tvůrci asi zapomněli podívat na předchozí filmy, kdo že to vlastně ten trojhlavý drak je. Gojira se však konečně odpoutala od svého nedobrovolného ochraňování Země, do kterého ji zhruba v polovině série pasovali scénáristé a konečně začala zase rozsévat hrůzu, bolest a smutek všude kolem sebe. Přestože se tu dá najít dost nedostatků a slabin, tak můžu konečně říct, že se zase u sledování Gojiry bavil. 70% ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Digitálna éra dorazila aj do tejto ságy a v tomto filme sú už scény, kde sú monštrá kompletne digitálne. A vyzerá to hrozne. Nehovoriac o novom designe Godzilly, ktorá vyzerá viac ako Tyranosaurus ako Godzilla. Hlavne je to šokujúce po tom, ako sa v predošlých dvoch dieloch podarilo inovovať výzor Godzilly, urobiť ho špecifickým no hrozivým zároveň. Príbeh je dosť dríst a postavy sú strašne nezaujímavé, no to by nebolo samo o sebe až také zlé, ako pre mňa nepochopiteľné rozhodnutie urobiť z Godzilly ultimatívne zlo a z King Gidoraha najväčšieho hrdinu. Kde ostali tradícia a hodnoty? ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tak sa nám tu v tomto prípade pekne pošejkrovalo s mytológiou, posypalo sa to v určitých situáciách dosť morbídnym humorom a nezabudlo sa ani na odporne nedokonalé CGI efekty. Ale čo čakať od ( vtedy ) takmer 50 ročnej série, ktorá sa už vlastne nemala kam uberať. Bojové ´´kaiju´´ sekvencie, si ale stále udržiavajú to svoje dokonalé, pre ,,obyčajného,, diváka riadne rozpačité kúzlo a potvrdzujú, že ´´old school´´ bude stále obľúbenejší, než digitálne orgie. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • S rozpočtem 9,5 milionu amerických dolarů a výdělkem okolo 20 milionů se jedná o nejúspěšnější film v sérii „Godzilla tisíciletí“, která vycházela mezi lety 1999 a 2004. (Terva)
  • Původní verze scénáře počítala v rolích „Strážných monster“ z konečného ansámblu pouze s Baragonem, jehož měli doplnit Varan (z filmu Daikaijû Baran, 1958) a Anguirus (poprvé se objevující v Godzilla Raids Again, 1955). Nakonec však byli místo nich zvoleni King Ghidorah a Mothra; argumentem byla větší známost a lepší marketingový potenciál těchto monster. Obě monstra však prodělaly výrazný re-design, jehož cílem bylo je prezentovat jako podstatně slabší než jejich soupeř, Godzilla. (Israha)

Reklama

Reklama