Režie:
Danny BoyleScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
John MurphyHrají:
Cillian Murphy, Naomie Harris, Megan Burns, Brendan Gleeson, Christopher Eccleston, Alex Palmer, Christopher Dunne, Luke Mably, Ricci Harnett, Noah Huntley (více)Obsahy(1)
Skupinka aktivistů, která bojuje za práva zvířat, vtrhne do laboratoře, kde vědci zkoumají opice infikované vzteklinou. Ochránci pustí opice z klecí ven, ty je okamžitě pokoušou a nakazí.
Pracovník kurýrní služby Jim (Cillian Murphy) se probudí v nemocnici z kómatu a zjistí, že budova zeje prázdnotou. Zděšený a osamělý mladý muž nemocnici opustí, aby objevil celou hrůzu. Londýn se naprosto vylidnil. Někde jsou vidět umírající. Pak potká Selenu (Naomie Harris) a Marka (Noah Huntley). Virus zlikvidoval téměř celé město. Selena pozná, že i Mark je infikován smrtelným virem, proti kterému není obrany, a v pudu sebezáchovy ho zabije. K malé výpravě se přidává Frank se svou dcerou Hannah. Zásoby pitné vody docházejí. Skupinka hledá východisko. Po vyslechnutí zpráv o počasí získají informaci o vojenské jednotce kdesi mimo město. To by mohla být záchrana. Ale deprimovaní trosečníci netuší, kde na ně číhá ještě větší hrozba.
Režisér Danny Boyle (např. Trainspotting, Pláž) předává prostřednictvím filmu divákům brutální vizi apokalypticky opuštěného Londýna a lidí, kteří se stávají tváří v tvář smrtelnému viru cyniky a ztrácejí emoce. Je to zároveň drsné poselství o tom, jak destruktivní je ztráta přirozené lidskosti.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (850)
Scenáristicky premakaná reprodukcia námetu priemernej romerovky Day of the Dead, pokazená nevhodným vizuálnym a hudobným pojatím. Chcem vysokorozpočtový, celuloidový remake Guillerma del Tora s hudbou Marca Beltramiho! ()
Rozhdoně lépe zpracovaný film na stejné téma než Doomsday (2008) a proto se stydím, že jsem tenhle snímek Dannyho Boyla neviděl dřív. Tohoto režiséra si budu muset zapsat za uši, protože jeho "klaustrofobické" filmy dokáží opravdu vyvolat ten stísněný pocit (Mělký hrob o člověku v hrobě, Trainspotting - uvěznění v drogách, Pláž - uzavřeni na ostrově, Sunshine - ve vesmírné raketě). Po scénáristické stránce se příběh drží daných pravidel a proto taky dobře funguje. Expozice je jasná během prvních pár minut, poznáme hlavního hrdinu, který ke konci projde změnou a úplně se obrátí na ruby. Jen ten konec mě trošku zklamal, nevím zda bych znova věřil armádě. Ale snad to dopadlo/dopadne dobře. ()
Dvacet osmička je pro mnoho příznivců post-apokalyptických a zombie filmů něco jako kult, který se musí uctívat, a také se jedná o základní pilíř nového žánru produkce 21. století z hnízdečka britských gémiů. Nejedná se ani tak o šílenou zombie akci, ale spíše o vyvolání sklíčenosti a to díky prázdným vylidněným ulicím a deprimující hudbě z produkce Johna Murphyho(soundtrack, který se opravdu povedl). Oba tyto hlavní faktory ovlivňují divákovy pocity po zbytek celého filmu, a i když se nejedná o akci jako tomu bylo v "Úsvitu Mrtvých", tak přesto je vytvořen dokonalý pocit prázdnoty a akční temné atmosféry. Je pravda, že o klasické zombie se nejedná a hovoří se zde o nakažených, avšak je na každém, jak si to odůvodní. Každopádně setkání s nakaženým na zámečku, který obývá vojenská jednotka, a následný útok nakažených je něco neuvěřitelného a deprimujícího. Některým důchodcům by nestačil ani kardiostimulátor, aby to rozdejchali. 90% ()
Cillian Murphy prochází liduprázdnými londýnskými ulicemi za minimálního využití digitálních triků a je to úžasné. Jenom čekáte, odkud na něj něco vyskočí a co to ksakru bude. Když to na něj konečně vyskočí, není to nic moc a hlavně to není příliš strašidelné, spíš hnusně realistické, syrově nasnímané a nepřátelské k vašemu zažívacímu traktu. Kameraman se vyblbnul jako malé děcko, načež střihač jeho materiál zpracoval způsobem, který výsledek plodné činnosti malého děcka nepřipomíná. Takže zběsilé, nikoliv chaotické a umně balancující mezi věrohodností a efektností. Pokud budete mít odvahu nahlédnout pod béčkový povrch, zjistíte, že film tak povrchní není a dokonce v sobě nese nějakou tu ideu (všichni utíkáme před smrtí). Konec buďto přesně odpovídá představám producentů, anebo se v tom jednou kratičkém záběru skutečně objevilo slovo HELL coby důkaz autorova cynismu. Těžce akční, lehce psychologický hororový thriller. Výtečně zrežírovaný a umenšující váš pocit viny při rabování supermarketu ve vylidněném městě. Jděte do toho! 80% Zajímavé komentáře: Natascha, Cooper, HAL, R.O.man ()
Syrový britský horor, který pomalé zombies nahradil rychlými nakaženými, čímž tento hororový subžánr ovlivnil na léta dopředu. Zajímavým tahem bylo obsadit do hlavní role Cilliana Murphyho, jehož tvář má chlapecké až holčičí rysy, zajímavě pak vynikne jeho proměna z "toho, kdo se veze" na "toho, kdo nakonec všechny zrube". Paráda. Horror movie of the year ()
Galerie (87)
Photo © 2002 20th Century Fox
![28 dní poté - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/713/164713676_b19f37.jpg)
Zajímavosti (57)
- Kvůli úvodní scéně, v níž Jim (Cillian Murphy) kráčí vylidněným Londýnem, musela policie na hodinu uzavřít ulice v centru pro běžný provoz. Řidiči byli žádáni, aby inkriminovaná místa objeli nebo cestu odložili. Ke komunikaci s nimi produkce chytře přizvala "samé atraktivní policistky", aby tak předešla agresivním reakcím. Nemocnice, v níž se Jim probudí, je rovněž skutečnou nemocnicí - o víkendech nebyla v provozu, manažeři ji filmařům pronajali na několik týdnů. Produkce také poctivě posílala peníze na nemocniční fond. (HellFire)
- Scenárista Alex Garland a režisér Danny Boyle se hodně zabývali sociálními nepokoji. Ve filmu se proto odrážejí např. i události z Rwandy a Sierry Leone (mrtvá těla v kostelech), aktuální záběry z těchto konfliktů nicméně chybí. (HellFire)
- Robertu Carlyleovi byla nabídnuta role majora Henryho Westa (Christopher Eccleston). (HellFire)
Reklama