Kamera:
Jóiči ÓgamiHudba:
Jóko KannoHrají:
Kóiči Jamadera, Unšó Išizuka, Megumi Hajašibara, Norio Wakamoto, Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Iššin Čiba, Maaja Sakamoto, Mika Doi, Šigeru Čiba, Šin'ičiró Miki (více)VOD (1)
Epizody(26)
-
Asteroid Blues (E01)
-
Toulavej pes (E02)
-
Honky-tonk ženy (E03)
-
Šarvátka u brány (E04)
-
Balada padlých andělů (E05)
-
Pochopení pro ďábla (E06)
-
Královna heavy metalu (E07)
-
Valčík pro Venuši (E08)
-
Srandičky s Edem (E09)
-
Žalozpěvy Ganymedu (E10)
-
Hračky v podkroví (E11)
-
Jupiter Jazz, část první (E12)
-
Jupiter Jazz, část druhá (E13)
-
Bohémská rapsodie (E14)
-
Má rozkošná valentýnka (E15)
-
Psí serenáda (E16)
-
Houbový taneček (E17)
-
Mluv jako dítě (E18)
-
Divocí koně (E19)
-
Pierrot le Fou (E20)
-
Boogie woogie feng-šuej (E21)
-
Kovbojskej funk (E22)
-
Osvobozená duše (E23)
-
Smolné ženy (E24)
-
Lidové blues, část první (E25)
-
Lidové blues, část druhá (E26)
Obsahy(3)
Bývalý nájemný vrah, bývalý polda, podvodnice, hacker a datový pes tvoří nesourodou partu lovců odměn, která pročesává vesmír a má věčně hluboko do kapsy. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (158)
Směsíce těch nejrůznějších filmových žánrů a hudebních stylů namíchaná tím nejlepším možným poměrem ingrediencí. Posádka lodi Bebop je sorta unikáních jedinců se zajímavými životními příběhy, jejichž společné soužití je nesmírně zábavné sledovat, no a Spikeovo frajerismus sahá až za hranice vesmíru :-) ()
Cowboy Bebop patří do té skupiny seriálů, kterým se nedá téměř nic vytknout. Snad jedině absence stěžejní dějové linie může pár lidí zamrzet. Ovšem k vyzdvihnutí toho nabízí Bebop daleko víc. Skvělou netradiční atmosféru, soundtrack, který se umisťuje na předních místech anime žebříčků, zajímavé charaktery a především spoustu zábavy vycházející jak z nevnucujícího se humoru, tak z slušné akce. Vzhledem k atraktivnosti jednotlivých dílů mi hlavní dějová linie příliš nescházela, ale bohužel se mi nepovedlo do seriálu nijak vcítit. ()
V jedné hře zazněla otázka "Does this unit have a soul?" Ve hře si musí odpovědět každý sám, zde lze ale velkými písmeny napsat ANO. Žánrová ruleta (které dominují mnou oblíbené žánry) stejně jako novější Firefly - co epizoda, to krátký film, co záběr, to malba, co skladba, to vrchol hitparád, co věta, to perla. Dokonce i na osobité "next episode previews" jsem se s každým dílem těšil. Nadčasové dílo, které by si měl každý alespoň jednou za život "sjet". Jediným mínusem tak pro mě je tuctová zápletka s Julií, i přes její vynikající zpracování. Nic z tohoto vás ale nemusí zajímat, stačí se podívat na dodnes aktivní fanouškovskou základnu a (alespoň v době psaní tohoto textu) vznikající hraný seriál a je jasno, že Cowboy Bebop si svůj status jednoho z legendárních anime zaslouží. A narozdíl od Firefly se možná i doby kdy se Cowboy Bebop odehrává dožiju. ()
Těžko zaškatulkovat: dospělé vesmírné pirátsko-gangstersko-westernovo-dobrodružné anime střídá styly jak na běžícím pásu (a podle nich i hudební žánry na jedinečném soundtracku). Různorodé případy smolařské posádky lovců odměn po celé naší sluneční soustavě pobaví zápletkami i vtipem (a nadstandardním zpracováním), nicméně citelně postrádají nějaký komplexnější dějový oblouk "odněkud někam". Nepočítaje v to tedy ty zásadnější epizody, které poodhalují minulé osudy svérázných postav. „See You Space Cowboy…“ ()
Nejlepší anime seriál, jaký jsem dosud viděla (pravda, nebylo jich mnoho - ještě Code Geass, Neon Genesis Evangelion, Ergo Proxy, Ghost in The Shell a začátek nedokoukatelně špatné Pricess Lover). Postavy jsou pěkně vykreslené, SF svět je zajímavý, příběhy v jednotlivých epizodách poutavé, vtipné i melancholické a seriál dává smysl (na rozdíl od veškerých dalších jmenovaných). ()
Galerie (525)
Photo © Bandai Visual Company
Zajímavosti (20)
- Souboj mezi Spikem a Abdulem Hakimem ve druhé epizodě na mostě se shoduje se soubojem mezi Billym (Bruce Lee) a Hakimem (Kareem Abdul-Jabbar) ze snímku Hra smrti (1978). Spike používá i stejný bojový styl a to Jeet Kune Do. (Jigvell)
- Trojice starochů (Antonio, Carlos a Jobim), je ve skutečnosti odkazem a poctou populárnímu brazilskému skladateli a muzikantovi Antonio Carlos Jobim. (P. J. D.)
- V úvodním snímku osmého dílu je možné spatřit, že se diváci v kině dívají na honičku myši a kočky. Scéna byla inspirována populárními kreslenými příběhy Toma a Jerryho ze seriálů Tom a Jerry (od r. 1940) a Tom a Jerry (od r. 1990). (P. J. D.)
Reklama