Režie:
Jiří Sequens st.Scénář:
Jiří Sequens st.Kamera:
Miloslav HarvanHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Jaroslav Marvan, Josef Bláha, Josef Vinklář, František Filipovský, Gustav Nezval, Helena Růžičková, Luba Skořepová, Jaroslav Mareš, Jaroslav Raušer (více)Epizody(13)
-
Přísaha (E01)
-
Malý a velký vrah (E02)
-
Lady Macbeth z Vinohrad (E03)
-
Otisky prstů (E04)
-
Černé rukavice (E05)
-
Případ lichého střevíce (E06)
-
Lodní uzel (E07)
-
Telegram z Neapole (E08)
-
Turecké náušnice (E09)
-
Kaprova smrt (E10)
-
Hra (E11)
-
Špion přijede v sedm (E12)
-
Svědomí (E13)
Obsahy(1)
Třináctidílný seriál kriminálních případů ze třicátých let 20. století podle povídek Jiřího Marka. Pražská "mordparta" policejního rady Vacátka bojuje s podsvětím. Ani ten nejrafinovanější zločinec nemá šanci uniknout dedukčním schopnostem inspektorů Mrázka (František Filipovský), Brůžka (Josef Bláha) a Boušeho (Josef Vinklář). Jejich práci si ze svého postu kriminálního rady hlídá Karel Vacátko (Jaroslav Marvan). Se stejným obsazením vznikly v letech 1970 - 71 čtyři celovečerní filmy - Pěnička a Paraplíčko, Partie krásného dragouna, Vražda v hotelu Excelsior a Smrt černého krále. V roce 1986 byl jako volné pokračování natočen seriál Panoptikum Města pražského. (mibara)
(více)Videa (20)
Recenze (273)
Občas pokulhává atmosféra 20.let minulého století + přespříliš hudby, která jde chvílemi na nervy a někdy ubírá na napětí dané situace + řada epizod neúnosně natahovaných = než někdo něco ze sebe vysouká, než někdo něco udělá apod.- to to trvá!...ale stále koukatelné díky skvělým hercům v čele s Jaroslavem Marvanem. ()
Seriál môjho dectva. Už ten začiatok je nezabudnuteľný! Vždy si spomeniem na pištoľ, ktorá mieri na mňa a na tú hudbu. Herecký koncert pánov Marvana, Vinklářa, Bláhu a Filipovského tvorí históriu televíznej kriminálky. Mám najradšej diel o otlačku palca. " Tumpach co stojíte jako tumpachovej????" Ja som dal 100% ()
Naprosto úžasná klasika, kdy už herci dávno nehraji „komicky“ jako po přechodu od němého filmu ke zvukovému, ale je znát jejich profesionalita. Kromě reálií „Staré Prahy“ potěší fakt, že tehdy ještě nebylo nutné, aby dílo bylo zábavné... Sledování tohoto seriálu je vždy pohlazením duše. Jelikož na ČSFD jsou problémy se „schvalováním“ Zajímavostí, informace připojím sem. V epizodě č. 6. Případ lichého střevíce, jde pan rada vyšetřovat na zámeček, kde proběhla bujará oslava narozenin továrníkova syna, při které nešťastně zemřela místní učitelka. Zámeček se nachází v obci Líšno sousedící s Bystřicí u Benešova. Zpustlý hrad (zvaný Léštno) pro svoji rodinu přestavěl Čeněk Daněk z Esse, spoluzakladatel firmy ČKD. Po válce mu byl zámek odebrán a přiklepnut Českému červenému kříži, momentálně je opuštěn. Zahrál si i v jisté detektivce. Tennisové kurty, kde zlatá mládež předstírala, že je svěží tam ovšem nenajdete. Filmovaly se na slavných kurtech na Vyšehradě vedle Jedličkova ústavu. V jednom záběru je vysoko nad kurty vidět Leopoldova brána. ()
Letitý český komplex, vylučující možnost vzniku kvalitní původní detektivky (chcete-li krimi, thrilleru, gangsterky, akčního filmu; dobrá detektivka z toho všeho má v sobě kousek a zpravidla cosi nevyslovitelného navíc k tomu), byl již před drahnou dobou překonán. Literární Markova předloha umožnila vznik atraktivního, skutečně divácky vděčného a přitom umělecky suverénního seriálu, který v požehnané době svého vzniku - byla to zlatá léta šedesátá a jejich vrchol, legendární Pražské jaro - přinesl jakoby mimochodem nevratný průlom do čínské zdi mlčení, lží a polopravd o prvorepublikovém Československu a jeho hlavním městě Praze. Jakoby důvěrně sousedská atmosféra pražské galérky a její servisní kontaktní organizace - pražské kriminální policie - vedle čtyř hlavních postav, ztvárněných dnes již bez výjimky mrtvými velikány našeho hraného filmu Marvanem, Bláhou, Vinklářem a Filipovským, v jehož případě to byla role životní navazující vlastně bezprostředně na jeho nezapomenutelný cruchotovský dabing, umožnily další příležitosti pro podstatnou část tehdejší české herecké thálie: Bohdalovou, Zímu, Brzobohatého, Kopeckého, Lipského, Prachaře, Kodeta, Zelenohorskou, Zázvorkovou a k tomu nádavkem přidaly přesvědčivou drobnokresbu všech vrstev tehdejší prvorepublikové společnosti. Aniž upadali do sentimentální nostalgie, dokázali HŘÍŠNÍ LIDÉ a jejich hlavní tvůrcové - režisér a spluscénárista Jiří Sequens s dalším scénáristou Jiřím Markem - podat nezkreslený obraz vysoké profesionální i lidské úrovně klíčových osobností i ostatních pracovníků tehdejší kriminální policie. Vzoru, ze kterého posléze po celou komunistickou éru žila i kriminalitou se zabývající část policie jiné - VB SNB. Nezapomenutelná vzpomínka na kruté zločiny, nápadité zápletky i až idylicky působící evokovanou provorepublikovou společnost v nás zůstává, ať už jsme pamětníky tohoto pozoruhodného členitého díla, nebo naopak jeho prvními, dychtivě nadšenými fanoušky objevujícími krok za krokem tuto klasickou, osvědčenou ameriku našeho národního filmového dědictví. ()
panelákové nedělní dopoledne plné dětské deprese. a smrad cibule z kuchyně. ještě vynýst bordel do kontejneru. ne po schodech, přes jeho odpornost pojedu pochcaným výtahem. ty tři patra se to dá. snad se tuhle neděli zase dožiju oběda. léto v prdeli. co víc než ta vlezlá melodie z televize, pod kterou si vždy vybavím tyto dny pouště. stejně na mě působí i Cirkus Humberto. totálně nepříjemné věci! ()
Galerie (301)
Zajímavosti (79)
- Předobraz inspektora Mrázka (František Filipovský) byl skutečný policista Tuček, tvůrci pořadu Barvy života (od r. 2001) vypátrali jeho vnuka, který na něho zavzpomínal. (sator)
- Točilo se hodně v Praze Podolí, místa jsou už dnes k nepoznání, staré domy zmizely a nahradily je novostavby. (sator)
- Natáčelo se šest povídek najednou ve stejných interiérech. (M.B)
Reklama