Režie:
Julius AveryKamera:
Khalid MohtasebHudba:
Jed KurzelHrají:
Russell Crowe, Daniel Zovatto, Franco Nero, Alex Essoe, Peter DeSouza-Feighoney, Laurel Marsden, Paloma Bloyd, Cornell John, Tom Bonington (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Film Papežův vymítač, který je inspirován skutečnými zápisky otce Gabriela Amortha, hlavního vatikánského exorcisty (Russell Crowe), sleduje Amortha, který se snaží vyšetřit děsivou posedlost mladého chlapce. Nakonec však odhalí po staletí staré spiknutí, které se Vatikán zoufale snažil utajit. (Falcon)
Videa (1)
Recenze (381)
Ne že by to nemělo záblesky zajímavosti. Nicméně se nacházely hlavně v Římě a ve vizuálně naprosto nezajímavých diskuzích ve sklepě a do hlavního příběhu moc neprosákly. Když jsme dostali flashbacky z minulosti a tak, proč se nemohly události z deníku také nějak vizualizovat? Nevinná rodina a její "trable" byly při nejlepším nijaké a při nejhorším stokrát viděná klišé. Konec byl takový... nenaplňující, i když krvavá mladá žena vypadala super. Kolem a kolem škoda a na film už si zítra nevzpomenu. ()
Hororových filmů na téma vymítání nelidských démonů bychom v historii kinematografie našli bezpočet - všichni Vymítači ďábla, Antikristové a Satanové mají obdobnou zápletku. V obyčejné rodině se objeví prokletí - démon posedne většinou dítě, které může zachránit jedině profesionální vymítač. Tenhle horor není v tomto ohledu nijak převratný, titulní roli zde nicméně ztvárnil Russell Crowe a jeho výkon spolu s vtipným italským přízvukem je na filmu to nejlepší. Pokud ale máte vymítačské horory nakoukané (já ne), můžete tenhle s klidem vynechat, ničím vás nepřekvapí, ale ani neurazí. ()
Gratuluju tvůrcům, že našli smysluplný důvod, proč točit tisícíprvý (zív) vymítačský horor s potenciálem epického rozšíření v sequelech. Negratulu jim, že se vlastního nápadu zalekli, ucukli, a natočili tisíckrát viděné schéma. Schéma dostatečně zábavné a řemeslně zručné, aby ho stálo za to zhlédnout, ale pořád jen schéma. Russell Crowe velmi fajn, některé triky a genericky upravený démonický hlas o poznání méně fajn. ()
Russell Crowe ve svým fyzickým stavu pašíka bere už každou pitomost, co se namane. A přitom první půle se mi líbila dost, dokud Russell hýří charismatem a vtipem a nechybí i pár fajn vizuálních nápadů. Jenže s přibývajícími minutami je to čím dál hloupější a generičtější a závěrečný souboj dvou knězů, kde vzduchem lítají těla, šlehají plameny a zakrvácený ženský lezou ze železné panny, vypadá jak nějaká parodie od Mela Brookse. Takhle to dokurvit, to je umění. Dík aspoň za Franca Nera, dlouho jsem ho v ničem neviděl. ()
V úvodu film baví postavou netradičního rebelského kněze, zajímavě ztělesněného skvělým Russellem Crowem. A o to více pak nebaví bezhlavým žánrovým skopitačením v poslední třetině, která je více směšná než děsivá či jakkoliv působivá. Nejlepší scéna filmu, kterou vrcholí ještě koukatelná, teprve rozvíjející se dějová linka, je někde v polovině. Kino mainstream s hvězdným hereckým tahounem, v rámci žánru stokrát zbytečnější než chuťovky, které se ani nedostanou do místních kin (X, Pearl). ()
Galerie (10)
Zajímavosti (22)
- Okrúhlu medailu, ktorú páter Gabriele (Russel Crowe) vo filme používa, je rubová strana svätobenediktínskej medaily. Nad krížom je slovo pax (pokoj), ktoré bolo benediktínskym heslom po stáročia. Okolo okraja zadnej strany medaily sú písmená VRSNSMV - SMQLIVB začiatočné písmená latinskej modlitby pri vyháňaní diabla: Vade retro Satana! Nunquam suade mihi vana! Sunt mala quae libas. Ipse venena bibas! (Odíď Satan! Nikdy ma nepokúšaj svojimi márnosťami! To, čo mi ponúkaš, je zlo. Vypi si ten jed sám!) (Arsenal83)
- Russell Crowe sa stretol s osobnými priateľmi Amortha, vrátane jedného, ktorý sprevádzal Amortha pri viac ako 150 exorcizmoch, aby lepšie spoznal postavu, ktorú hral. (Arsenal83)
- Russell Crowe (Gabriel Amorth) se v rozhovoru zmínil, že humor, který vložil do postavy, je jeho vlastní hereckou interpretací, pro kterou sice v materiálech o její skutečné předloze nenašel definitivní důkaz, ale měl pocit, že je to ospravedlnitelné pojetí jejího charakteru. (Tarmenel)
Reklama