Reklama

Reklama

Horizont události

  • Velká Británie Event Horizon (více)
Trailer

V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (871)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Další obří rest splněn a tentokrát asi u nejambicióznějšího filmu Paula W.S. Andersona. Sam Neill je tu skutečně démonický a já jsem za tyhle sci-fi horrory ála Vetřelec dost rád. Škoda, že od the Life s Gyllenhaalem tu nic podobného nebylo...75% ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $50miliónovTržby USA $26,673,242Tržby Celosvetovo $47,073,242║ Tak toto je jediný podarený film z dielne rutinéra Paul W.S. Andersona. Toto mu fakt vyšlo aj keď dokonalé to nie je ale aspoň nič nekopíruje a ešte dokáže zachytiť dávku neskutočnej temnoty, rovnako tak napätie tu nechýba a dizajnovo to je dosť dobre vytvorené. /videl v kine: 70%/ ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Kde byla vesmírná loď Horizont události po celých sedm let? Nejspíš v Pekle, jak zjistí posádka záchranné lodi, která se za ní vydala k Neptunu. Doktor Weir (skvělý S. Neill) sestrojil vesmírnou loď s nadsvětelnou rychlostí! Tedy, ona není tak rychlá, ale k přemisťování v prostoru a času využívá speciální bránu, takže zkrátka do nekonečné vzdálenosti skočí. Nu, není to nic neznámého, jelikož kdysi dávno v jedné předaleké galaxii takhle létali běžně.....ovšem na Zemi je to novinka. Dnes trochu pobaví údaje, kdy v roce 2015 byla první stanice na Měsíci, v roce 2035 byl kolonizován Mars atd. Ostatně v polovině minulého století si mnozí mysleli, že v roce 2000 budou na Zemi už jen roboti... Vizuálně působivý snímek odehrávající se většinu času na lodi, která získala kdesi v hlubinách kosmu vědomí. Obrazy zkázy a smrti, které se v podobě halucinací objevují směrem k závěru stále častěji, jsou znepokojivé a mrazivé. Hodnocení ponechávám, protože pro mne tenhle snímek příliš nezestaral. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí se neubráním srovnání s Resident Evilem. Anderson od té doby neposunul svou režii ani o kousek dále a stále se vyžívá ve svých drásavých lekačkách ve chvílích největšího klidu, na kterých staví primární článek filmu. Tyhle dva filmy jsou si podobné tak moc, že pro režiséra jistě nebyl problém střihnout si Horziont ještě jednou...jenom v podzemí. Jsem mimochodem sám, kdo si té strašné podobnosti všiml? Ale zpět, nehodnotím Resident Evila, nýbrž Horizont. Abych řekla pravdu, nenudil jsem se ani chvilinku a i když mi celkem pěkně stylizovaná sci-fi říznutá peklem tématicky ke konci už vůbec neseděla, herecké obsazení a trocha absurdně pomrkávací nadsázky nakonec zmohla to, že jsem tenhle kousek nehodil do smetí. Přesně takhle si představuji film na sobotní večer na Nově... ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší. Když v roce 1979 s tímto sloganem přišel do kin kanonický Vetřelec, odstartoval svým úspěchem renesanci subžánru sci-fi hororu. Ten se těšil velké popularitě v Americe padesátých let, kdy snímky o zlotřilých mimozemšťanech žily z paranoie vůči východnímu bloku, případně odrážely hrůzu z jaderné katastrofy i rapidně se rozvíjející vědy. S ochladnutím ideologického běsnění a především pak tváří v tvář reálnému závodu o dobytí kosmu přišel žánr o svou hybnou sílu a jeho příspěvky se staly zábavnou výplní nočního vysílání televize. Vetřelec coby čistokrevný horor postavený na psychologických a mytologických archetypech připomenul, že neprobádané dálavy mezihvězdného prostoru mohou skrývat hrůzy, které ze Země, kde vědecký pokrok okrajoval sféry tajemna a iracionálna, závratně mizely. Nadcházející dekáda přinesla vedle přímého pokračování a desítek laciných kopírek směřujících na bující videotrh také další dnes ikonické příspěvky, které sci-fi horor ustanovily jako jednu ze stabilních žánrových kategorií, jež se má čile k světu dodnes, jak ukazuje letošní premiéra Život (Life, 2017). Devadesátková produkce Horizont události je sympatická tím, že nijak nezastírá svou brakovost, ale vedle šestákové přímočarosti vlastní VHS titulům se chlubí také působivými efekty a výpravou i strhujícím formálním rukopisem. Režisér Paul W.S. Anderson, který proslul svými hyperrealistickými videoherními filmy v čele se sérií Resident Evil, za pomoci efektních kamerových kompozic a rychlého střihu proměňuje omezené prostředky a několik málo studiových interiérů na pohlcující horskou dráhu vesmírnou archou hrůzy. Na rozdíl od hrůzy personifikované do roztodivných mimozemských tvorů, Horizont události kráčí ve šlépějích lovecraftovského absolutního zla dalece přesahujícího malého člověka, které spojuje s prvky groteskně fyzických hororů Cliva Barkera. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Galerie (65)

Zajímavosti (40)

  • Před natáčením několika svých posledních scén trávil Sam Neill (Weir) každý den sedm až osm hodin v maskérně. (HellFire)
  • Scéna na začátku filmu, kdy dr. Weir (Sam Neill) otevře žaluzie, je doprovázena zvukovým efektem, který pochází z videohry "Doom". V ní je slyšet při otevření dveří. (Džejkop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno