Režie:
Paul W.S. AndersonScénář:
Philip EisnerKamera:
Adrian BiddleHrají:
Laurence Fishburne, Sam Neill, Kathleen Quinlan, Joely Richardson, Richard T. Jones, Jack Noseworthy, Jason Isaacs, Sean Pertwee, Emily Booth, Noah Huntley (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (871)
Nejzábavnější na tomhle filmu je, že někdo z toho vzal ty "zvuky z pekla" a pak to dal někde na net s tim, že je to nahrávka z nějakýho hlubinnýho vrtu, což je jasnym důkazem o tom, že peklo existuje. A hromada blbů na to samozřejmě skočila. Druhá věc, co stojí za zmínku, je písnička Funky shit od Prodigy, která zazní ale až u závěrečnejch titulků. Jinak zhruba do půlky to nevypadalo až tak špatně, ale ve chvíli, kdy jsem se dozvěděl, že ta vesmírná loď proletěla do pekla, jsem se málem pochcal smíchy. Tohle fakt může napadnout jenom američany :-) ()
Burácející atmosféra Neptunu a kosmická loď vyvržená z hlubin samotného pekla mě nenechala celých 92 minut ani na chvilku v klidu. Anderson umí když chce (bezchybný závraťový začátek) a nebýt trošku přestřeleného závěru dával bych 5* a s úsměvem. Takhle jen vzpomínám na dokonalé budování atmosféry v prvních dvou třetinách, skvělé herecké výkony Laurence Fishburna a Sama Neilla, hodně solidní triky a nápad, který kdyby se správně rozvedl mohl naplno uspokojit mého temného společníka. ()
Mám na to jedno slovo - Vostrý! To je první dojem jako víno, no ne? Paul Anderson posiluje můj respekt k němu (začal s tím už Residentem). Co mají ty dva filmy kromě osoby režiséra společného? Třeba vypilovanou práci kamery a trikové orgie? Nebo snad výbornou hudbu, tentokrát pod taktovkou Michaela Kamena? Á, už to mám - je to atmosféra - hutná a temně děsivá. Napětí se dá krájet, i když děs podobný Vetřelci zažijete jen v první půli filmu, ve druhé jde už jen o vyvražďovačku. Výsledek vidím tak na 70%. ()
Velmi bizarní nechutnost, která je skvěle natočená a po které vám nebude asi moc dobře na duši. Takových filmů se moc netočí. Tleskám Paulu Andersonovi za to, že bez ohledu na reeakci diváků vždy mocně tlačí na pilu a kašle na to, že průměrného diváka zhnusí. Jakpak asi vypadala původní nesestříhaná verze, která je o 40 minut delší? To teprve asi byla soda. ()
Obecně moc klasická sci-fi nemusím. Ten žánr mi nesedí. Příjde mi nenápaditej, je pořád o tom stejným dokola, nejde tam nic pořádnýho vymyslet ... No a to je právě ta perlička na téhle výjimce, která mne fakt dostala ... Většina stopáže filmu se tváří úplně klasicky a typicky pro daný žánr. Kdesi byla tajná raketa ve vesmíru, pak zmizela, teď se náhle objevila, máme nějaký zvukový záznam, který pokládá spíš další otázky ... No poletíme se tam podívat. Z toho jeden z posádky prostě vyčnívá, protože není členem, ale vynálezcem té podivné kosmické lodi. Klasika, pořád to stejný dokola říkal jsem si. A co tam najdou, buď nic a nebo mimozemšťany. Jenže to jsem se pletl!! Film mne držel celou dobu díky dobrým hereckým výkonům a velmi zajímavou výtvarnou stránkou. A když se začalo zjišťovat, "co tam vlastně je", tak jsem si říkal "To je mazec!!! Tohle jo!!" ... Poslední třetina filmu je doslova ... peklo... ()
Galerie (65)
Photo © 1997 Paramount Pictures
Zajímavosti (40)
- Skafandr, který herci nosili, vážil 65 liber (30 kilogramů). (Džejkop)
- Režisér Paul W.S. Anderson se kvůli práci na filmu vzdal možnosti pracovat na komiksové adaptaci X-Men (2000). Zdůvodnil to mimo jiné tím, že chtěl po snímku Mortal Kombat (1995) s přístupností PG-13 natočit drsnější film s ratingem R. (curfew77)
Reklama