Režie:
Wes CravenScénář:
Kevin WilliamsonKamera:
Mark IrwinHudba:
Marco BeltramiHrají:
Neve Campbell, Courteney Cox, David Arquette, Skeet Ulrich, Rose McGowan, Matthew Lillard, Jamie Kennedy, Drew Barrymore, W. Earl Brown, Kevin Patrick Walls (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Film Vřískot od mistra hrůzy Wese Cravena byl kritikou pasován na nejlepší hororový thriller 90. let. Obyvatelé malebného městečka (mezi nimi Drew Barrymore, Courteney Cox a Neve Campbell) se postupně stávají obětmi lstivého psychopata s pokřivenou láskou k hororovým filmům. Když maskovaný vrah pokračuje v napodobování filmových masakrů v opravdovém životě, začne byt jasné, že rozluštit tuto záhadu znamená být zavražděn. Vřískot je stále velmi populární u širokého publika zvláště pro svůj jedinečný styl a morbidní humor. Rozesměje vás, dokud nezačnete... vřískat. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (725)
Po telefonu můžete objednat stůl v restauraci, nadat tchýni, mít bezpečný sex za dlouhé peníze a nebo taky verbální předehru před vlastním rozkucháním.. První důkaz talentu scénáristy Kevina Williamsona, jenž tuze rád nechává študentíky s cedulkou na palci u nohy vychladnout v márnicích, s láskou opečovala nyní už legenda hororového žánru Wes Craven a pochopitelně si přihřála polívčičku i zábavnými odkazy na své předchozí snímky (zabití televizí ala 'Shocker', či školní uklízeč Fred v červeno-černém pruhovaném svetříku). Vřískotu se musí nechat, že zdařile katapultoval žánr teenage vyvražďovaček do komerčních sfér, několikanásobně navýšil prodeje masky Ghostface, vzbudil zájem o obrazy Edvarda Muncha a v neposlední řadě nachystal živnou půdu pro budoucí tvůrce parodií. Ostatně, ten bubák s nožíkem se občas choval, jako by už byl na place u bratří Wayansů.. ()
Áno, kompletný Vreskot som videla až 12 rokov po jeho vzniku. Nie je to prvý ani posledný raz, čo poznám najprv paródie až potom originálny horor ;-) Áno, pozrela som si dokonca aj film o filme s rozhovormi a všetkými tými vysvetleniami, prečo je Scream taký geniálny, čo znamenal pre znovuoživenie tínedžerských hororov (sú vážne až také nepostrádateľné?).... Ale nie, nepodľahla som absolútne jeho čaru, nevyviedol ma z miery, to šialenstvo okolo ma obišlo, keď vznikol a teraz ho už nedobehnem. Súhlasím s Civalom i Monologom - po chvíli som sa začala nudiť, potom stále viac, no a ten prekombinovaný záver ma veru "do víru deja" už nevrátil. Vo svojom čase a pre znalcov hororu asi novátorské dielo - ale i o tom by sa dalo diskutovať. V o rok staršom Upírovi z Brooklynu je čierneho humoru viac než vo Vreskote a je úprimnejší čo sa týka miešania a priznávania sa k žánrom. Nestal na Vreskot vlastne kultom preto, že humor nikto slovkom nespomenul a diváci sa potom cítili úžasne výnimoční, lebo ho tam našli? Dobrý marketing je predsa na nezaplatenie ;-) ()
Nikdy jsem neskrýval, že horory nejsou zrovna moje parketa. U hororových komedií to je tudíž asi podobný. Vřískot je v mnoha ohledech filmem přelomovým. Získal si řadu pokračování přímých i nepřímých. S Vřískotem stejně jako s mnoha podobnými filmy mám trochu problém. Přijde mi to všechno strašně laciný. Příběh jako z nejbrakovějšího komiksu, trapné chování postav. Samozřejmě, že jde o nadsázku, ne skutečný svět. Přesto mi přijde ujetý smát se tomu, jak se lidi kuchají nožema a všude cáká krev. To vše bez jakéhokoli důvodu nebo motivu, kdy jediný motiv je zabavit diváka. Já se prostě moc nebavil a nic vtipného v tom neviděl. Fakt, že se podle týhlé šablony udělalo x dalších filmů a lidi na ně chodí, je spíš smutný. 40% ()
Baf! Lekli jste se? Pokud ano, tak pro vás bude Vřískot horrorem minimálně desetiletí. Pokud ne, tak víte co je horror... No a teď vážně. Vřískotu jde spíše o zábavu stavěnou na uvědomělém pošťuchování tradičních vyvražďovacích klišé než o vzbuzování pocitů děsu. A to je ve výsledku problém, jelikož nakonec se sám v těch nejstandardnějších klišé utopí. ()
"MYSLELA JSEM, ŽE JSI MRTVÝ." - "ASI BYCH UŽ BYL. NIKDY BYCH SI NEPOMYSLEL, ŽE BUDU TAK RÁD, ŽE JSEM PANNA." Telefon, bílá maska a tuny filmových odkazů. Oč potupněji byly v první polovině 90. let teenagerovské vyvražďovačky pohřbeny hlavně zásluhou New Line Cinema (LAST FRIDAY: JASON GOES TO THE HELL, FREDDYHO SMRT: POSLEDNÍ NOČNÍ MůRA), s o to větší parádou se v druhé polovině 90. let zase vrátily zásluhou dvou mužů - filmového maniaka, scenáristy Kevina Williamsona (dále scénáře k TAJEMSTVÍ LOŇSKÉHO LÉTA a VŘÍSKOTU 2) a hororového guru Wese Cravena. Williamson napsal scénář rozverně si pohrávající se subžánrovými klišé, s bezchybnými dialogy a skvělými hláškami, kde postavy nejsou jen maso na rozkrájení, který Craven s jasně patrným nadšením velmi zručně a dynamicky natočil. Následovala nová vlna vyvražďovaček (včetně tří pokračování VŘISKOTU), kterou zastavila až vlna remaků japonských hororů, po kterých přišla vlna remaků hororových klasik a vlna exploitation... Takže abych to shrnul: fanoušci budou nadšeni - a na těch ostatních nezáleží. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (148)
- Dewey (David Arquette) po svém příchodu na párty sebere žertovně jednomu z mladistvých lahev piva a hned mu ji zase vrátí. V následujícím záběru ji však stále drží v ruce. (Alfréda)
- Kevin Patrick Walls, který hrál přítele Casey Beckerové (Drew Barrymore), získal tuto maličkou roli jako útěchu po neúspěšném konkurzu na roli Billyho Loomise (Skeet Ulrich). (Alfréda)
- Telefón, ktorý mala postava Casy (Drew Barrymore) na začiatku filmu, bol ten istý, ktorý mala vo svojom dome Sidney (Neve Campbell). (2-Xtreme)
Reklama