Reklama

Reklama

eXistenZ

  • Kanada eXistenZ (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hra nebo skutečnost? Kde končí jedno a začíná druhé? Kanadský thriller z budoucnosti možná nepříliš vzdálené. Allegra Gellerová, jedna z nejlepších počítačových programátorek blízké budoucnosti, se osobně účastní testování své úplně nové hry, zvané eXistenZ, s testovací skupinou. Tyto hry nové generace však potřebují tzv. bioport, neboli port zavedený do lidského těla. Hra se pak napojuje přímo na nervový systém hráče a zavádí ho do světů nejdivočejší fantazie. Při nahrávání nové hry do portů testovací skupiny je však Allegra Gellerová fyzicky napadena, nahrávání je přerušeno a systém poškozen. S pomocí pověřeného průvodce Teda Pikula se jí podaří uniknout, pronásledovatelé z konkurenční firmy jsou jim však v patách a navíc je unikátní virtuální systém nové hry téměř zničen. Jediná cesta, jak jej zachránit, je hrát hru s přítelem. Ted Pikul však nemá zaveden bioport...
Nový opus kontroverzního kanadského režiséra Davida Cronenberga s nečekanou pointou je tentokrát polemikou o hranicích virtuální a skutečné reality se všemi pocitovými a morálními důsledky pobytu člověka v nich. Téma filmu je vyjádřeno už v samotném schematu filmu, v němž je tato hranice téměř popřena volnými přechody mezi realitami, což postavy samé i diváka udržuje v neustálé nejistotě o tom, kde jsou a s kým vlastně mluví. Výprava Cronenbergova filmu nijak nezaostává za esteticky bizarním světem ostatních jeho filmů, ovšem ani za fantazií některých již dnes známých počítačových prostorů. Film získal Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1999 za Mimořádný umělecký přínos a v témže roce Cenu stříbrného vřískotu na Festivalu fantastických filmů v Amsterodamu. O rok později získal kanadskou výroční filmovou cenu Genie za střih. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (434)

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Videodrome upgraded na nové milénium. Videokazety nahradili "počítačové" hry a "živé" konzoly z geneticky upravených obojživelníkov, paranoja a relatívnosť našej reality však zostala. Herecké výkony sú adekvátne prostrediu, v ktorom sa nachádzame (t.j. nie sú úplne prirodzené, ale keďže sledujeme nie postavy, ale postavy hrajúce postavy hrajúce postavy atď, tak prečo by aj mali byť?) a celý film je nadmieru zábavný a zamysleniahodný. Trikrát hurá pre démona Davida Cronenberga. 10 / 10 (ale Videodrome je lepší) ()

Ainy

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že jsem u toho večer usla, což na druhou stranu kvituji. O to horší by pro mě bylo, kdybych to dokoukala do konce a stoprocentně se ujistila, že jsem promarnila čas, který jsem mohla věnovat regeneraci mozkových buněk. Někdy to do konce dám, ale to spíše ze zvědavosti, jestli byla nebo nebyla chyba před koncem usnout. Nebavilo mě to. Myslela jsem si, kdovíjaká to nebude herní pecka budoucnosti, plná akce a zvratů ... místo toho jsem dostala nudu a samé kuchání mutantních zvířátek. Ohodnotím, až to dám celé a třeba změním názor i komentář. ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Moc dobrej Cronenberg, kterej se tady zaplať pánbuh drží s úlety celkem při zemi, i když o rozruch je ve scénáři také slušně postaráno už jen samotným námětem. Jedná se o vizionářský výlet do světa her a herních konsolí (samožřejmě zohledněno rokem 1999). Dost otřesně hrající Jennifer Jason Leigh vyvine úplně novou a převratnou platformu hraní, která hráče uvrhne do paraleního světa, jenž je tak reálný, že hráči potom hrozí neschopnost rozpoznávání reality, což zajisté může vést až k šílenství. Film obsahuje pár dosti gore, možná až splatter efektů, není však ani náhodou hororem, i když je schopen si vybudovat slušnou atmosféru. Hodně překvapený jsem byl při prvním testování hry, kdy vyobrazení herního světa bylo pro mne velkým překvapením. Mně se tohle hodně líbilo, plnou palbu nedávám kvůli minoritním chybkám a celkovému porovnání s další režisérovou tvorbou. Řekl bych, že se na eXistenZ hodně díval pan Nolan a nechal se i inspirovat pro svůj Inception, stejně jako Cronenberg mohl pokukovat po Kathryn Bibelow. 85% ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mě to moc nebavilo. Avšak od chvíle, kdy se dostaneme do hry to začíná být opravdu bláznivě ''morbidní'' jízda, ve které jsem se zhruba v polovině totálně ztratil. Tak nějak jsem ztratil přehled co má být realitou a co životem ve hře. No konec mi to každopádně pomohl rozluštit. Co se týká samotných efektů (masek) mutantů, tak zde jsem moc spokojený nebyl. Každopádně pistolka ze zubů a kostí mě pobavila a chtěl bych mít takovou hračku doma. 7/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cronenberg sa scenáristicky maximálne vybláznil. Ako správny magor ale už po rokoch nevie, čo divnejšieho a bláznivejšieho vymyslieť v rámci designu jeho rekvizít. V predchádzajúcich filmoch tieto prvky tvorili s dejom harmonický celok. Tu mi pripadá, že je to už mierne prehnané a ja osobne by som k danej téme zvolil iný designérsky prístup. Videl som už dávno, keď som ešte nebol s jeho tvorbou oboznámený, takže pozriem znova a možno zmením názor. VIDENÉ ZNOVA 4/20: Tak na druhýkrát a ako už čistý hardcore fan Cronenberga zvyšujem hodnotenie, na plný počet to nie je, pretože predsa len sme už na túto tému videli toho spústu a existenz tak trocha zostarol. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (10)

  • Přestože Cronenbergova díla nikdy nebyla zárukou finančního úspěchu, nenajdeme v jeho filmografii větší propadák než eXistenZ, který nepokryl zisky z tržeb své patnáctimilionové náklady ani z pětiny. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Dvaja z producentov filmu sú Maďari, preto nemusí byť náhodou veľkosť písmen v jeho názve. Medzi veľkými X a Z vzniká slovo "isten", čo po maďarsky znamená "boh". (tomashrabek)
  • Keď Kiri a jeho asistent opravujú Allegrino hracie zariadenie, Kiri hovorí "Köszönöm, köszönöm, köszönöm," čo je v maďarčine "Ďakujem, ďakujem, ďakujem." (tomashrabek)

Související novinky

Hollywood podle Cronenberga

Hollywood podle Cronenberga

07.02.2006

Intriky a výstřednosti všeho druhu v americkém filmovém průmyslu budou stěžejním tématem připravovaného tragikomického dramatu kanadského režiséra Davida Cronenberga (Dějiny násilí), MAPS TO THE… (více)

Reklama

Reklama