Komentáře uživatelů k filmu (660)

  • Yoshitsune
    *****

    Voda kape, kap, kap, kap slyšíte ji kapat, ta voda............ta voda je nad námi a kape, kap, kap a nepřestává kapat. Sem velice rád, že se na plátna kin, opět dostalo monstrum, které je hmotné a neni to jen další entita, démon, prokletá duše, ztracená duše, duch minulosti, duch přítomnosti, duch budoucnosti, holka ze studně, krkající jeptiška a nebo jenom nějaký debil, co volá hlavním hrdinům ze zrušeného čísla aby jim oznámil, že si jde pro ně. Nic proti letošní Annabelle, která je perfektní, ale na můj vkus je tady až moc těhle výše zmíněných věcí a proto sem rád za klauna. Klaun je, jako Vetřelec a nebo Věc, je reálný, je to zhmotněná hrůza, hrůza které se musíte bát a nemůžete ji brát na lehkou váhu, je tam venku a číhá a dá se s ním bojovat. Ve filmu je vlastně hned několik faktorů strachu, strach ze sklepa, strach z šikany, strach z rodiče který vám chce ublížit, pak sou tu strachy dětských hrdinů, které zastupuje klaun. A však klaun,nepoužívá jenom hrůzu, jednou se chová groteskně a s hrdiny si hraje, štve je proti sobě, využívá jiné, vstupuje do podvědomí a nechává strach zakořenit a sílit. Ale ve filmu neni jenom strach, děs a hrůza, sou tu i hezký věci, jako je přátelství, letní láska, skákání do jezera a logicky léto, ano Eddie všichni víme že je léto, takže sou tady vtípky, pošťuchování, je tady i dětská nevinnost, která musí jít stranou a dětští hrdinové musejí dospět a postavit se strachu. Finální zůčtování s klaunem, považuji za jednou z nejvíce uspokojivých momentů, co lze v hororech vidět, je to jako když se zbavíte obrovské zátěže, co vás celou dobu táhne ke dnu. https://www.youtube.com/watch?v=X-uPhjSwztE(7.9.2017)

  • POMO
    ***

    Takto mala dopadnúť verzia z roku 1990. Dodnes by sme na ňu spomínali ako na jednu z referenčných Kingoviek. A dnešná verzia mala stáť na sofistikovanejšom, wanovskom strašení. Čím ju ale nechcem karhať. Film je zrežírovaný úmyselne "osemdesiatkovo", ctí predlohu i svoje postavy, vďaka kvalitnej práci s nimi ani pri 130 min stopáži ani chvíľu nenudí, v parádnom širokouhlom prevedení nemá jedinú remeselnú vadu, a poteší osviežujúcim záverom, aké sa už dnes v žánri nenosia. A hlavne hneď v úvode brutálne poruší pravidlo, ktoré som nedávno spomínal v komentári k druhej Annabelle - že deťom sa v mainstreamovom hollywoodskom horore nemôže nič stať. Ale k tomu strašeniu, ktoré je preň dosť zásadné - nebál som sa, a ani raz nezlakol. Akurát som s mladými vo finále cítil enormnú teamovú nasranosť a tomu uslintanému šmejdovi som chcel dať strašne do držky.(7.9.2017)

  • kleopatra
    ****

    Zfilmovat tak tlustýho Kinga s milionem odnoží a vedlejších příběhů s hustými myšlenkovými a pocitovými zastávkami je odvaha největší a už za to si tvůrců cením. Dopadlo to líp, než jsem čekala, jen bych příběh neporcovala na děti a dospělé, protože sílu IT vidím právě v prolínání strachu dítěte a dospělého s dítětem uvnitř. (10.9.2017)

  • verbal
    ***

    Jestli je film dvouapůlhodinová otravná pruda, nebo ne, se dá vcelku zdařile kriticky indikovat tím, jaxe vám chce v kině chcát. Mně se chce skoro vždycky, protože před tím do sebe zpravidla kopnu jedno až dvě lunga, a celou dobu pak intenzivně zapíjím přesolené čipsy, které sežeru ještě dřív, než začne spektákl samotný, abych tolik netrpěl, když mi zkuzvysynský Cinezmrd za mohutně přežiděných 160 kulí začne svévolně přerušovat parádní půlhodinový reklamní blok nějakým posraným filmem, ať chci, či nikoliv. Pardon, nepatrně jsem se opět nechal nadšením unést, ale cítím se vždycky jako bez předehry brutálně opíchaný do prdele dvoumetrovým černochem, když se tolik těším na skvostný komerční blok úplně zadarmo a někdo mi ho v nejlepším vypne. Ale zpět k tomu Tomu a sofistikované chcací determinaci. Takže, existují předlouhé filmy, u nichž, ač vám málem praská močový měchýř, sedíte přikovaný k sedačce, na hajzl ani nepomyslíte a radši si uděláte uzel na egu, jen aby vám z toho skvělého a napínavého děje něco neuniklo. A pak tu jsou ty, u kterých si celou dobu intenzivně přejete, aby už to, kurva, skončilo, a vy se konečně mohli jít vychcat, avšak nejdete, aby vám náhodou neuniklo to, proč z toho všichni ti přechytřelí gayxperti tolik cákají a ženou to do hrubě přeceňovaných výšin, až nakonec litujete, že jste si zbytečně uháněli problémy s prostatou, protože se u toho dalo chodit v pohodě chcát co deset minut. To „proč“ se u tohohle Toho dá vcelku jednoduše vysvětlit dvěma způsoby. Buď neviděli staré To či nečetli knihu, nebo jsou to prostě kokoti. Toto To a tamto To jsou totiž totálně totožné. Skvělá věta pro kokotavé, co říkáte? To nové To má akorát trochu více efixů, lépe hrající nesympatické děti, makabroznější rejtyng a pevnější režii, ale zase horší atmosféru, patinu i Penyvajse než to staré To. Ale jinak je to nachlup stejná časově přebušená nuda s otravnými fakany, plná obvyklých Štefanových midráků ze šikany a úchylných maloměstských rodičů, jež je jen grafomanskou overturou k famózní druhé polovině s dospělými, a kdyby byla o hodinu (300 stran) kratší, vaše hemoroidy (sítnice) by dozajista zaslaly panu Králi děkovný dopis. Můj měchýř říká „hnusná trojka“, nicméně je žádostiv, jak dopadne ta lepší část.(13.9.2017)

  • Cival
    ****

    Instant classic, jen víc v rámci teen báchorek než mezi horory. Výtvarně a atmosféricky vyladěný upgrade Stand By Me, který je chvályhodně i chytře věrný předloze.(12.9.2017)

  • Tosim
    *****

    Na horory nijak zvlášť nejsem a mám raději psychologičtější strašení. Od Kinga jsem přečetl klasiku Nadaný žák, Tělo a z novějších Puls a zaujaly mě. Všechny zásadní filmové adaptace jsem viděl. Tohle mě ale dostalo. Začátek, nechutné i krvavé scény. Zajímavé bylo, jak snímek řešil dětské problémy a trable dětí s naprosto nedětskými starostmi. Viděli jsme spoustu klasických myšlenek, ale i přes to měl způsob, kterým parta strachu čelila, na diváka stoprocentní dopad. Za mě žádné námitky a zvědavost na druhý, "dospělý" díl, je nezměrná. Škoda, že budeme muset čekat tak dlouho.(11.9.2017)

  • Isherwood
    ****

    S několikadenním odstupem to dozrálo. Jako adaptace přebujelé Kingovy předlohy výborné, jako horor o klaunovi se zálibou v mordování malých dětí o chlup slabší. Muschietti knihu osekal o ty nejkošatější větve, ale to nejpodstatnější, tedy děti, které se přestaly bát, a vydaly se vstříc zlu, vystihl bravurně. Skvěle vedené obsazení si sedlo a i přes mnohá zjednodušení to funguje. Graduje to výborně a finální střetnutí jde dokonce za hranici pečlivě, ale jinak vlastně velmi přízemně a uctivě zfilmované knižní imaginace. Každopádně tam zásadně postrádám To, jako takové. (spoiler!) Tedy jako těžce uchopitelné zlo, které se vtěluje do hluboce zasunutých strachů. V tomhle ale paradoxně může mít zásadní výhodu druhá, dospělácká, část. Pak je možné, že vznikne horové kombo, které si neoddiskutovatelně najde cestičku do žánrových učebnic. 4 a ½.(19.9.2017)

  • Malarkey
    ****

    Dětská dobrodružství s nádechem osmdesátých let započal před pár lety Super 8, ale na plno to rozjel až seriál Stranger Things v roce 2016. Rok pak trvalo, než to po komerční stránce vzorově využili i u filmu To. Ten toho využil opravdu se vší parádou, protože, co jsem četl, tak se z něj stane asi komerčně nejúspěšnější americký horor vůbec. A přitom bych osobně ani neřekl, že se jedná o horor. Dobře, začátek je trošku drsňačina, ale zbytek je úplně klasický dětský letní dobrodružství, kde si s castingem poradili úplně dokonale do posledního detailu. Popravdě mi ta parta až moc připomínala partu v Stranger Things. Jedna holka s klučičím střihem, jeden intoš, jeden ukecanej, jeden černej a tak dále. Na druhou stranu mi ale vůbec nevadí, že tvůrci tuto fungující myšlenku využili a představili právě v To. Naopak. Trošku mi ale po pravdě vadilo, že řada lekaček tu byla až moc umělých a na oko. Po shlédnutí jsem ale usoudil, že jsem vlastně nekoukal na horor, jako spíš na dětské dobrodružství a jako takové jsem si to užil opravdu perfektně.(20.9.2017)

  • Cervenak
    ****

    Výborný film. Neviem posúdiť, či je to dobrá adaptácia, lebo knihu som nečítal (mám ju a už dlhé roky zbieram na ten klát odvahu), ale ako samostatné dielo veľmi dobrá žánrovka. Vynikajúce detské postavy v podaní vynikajúcich detských hercov. Krv, žiadne servítky pred ústa, dobrá dobová atmosféra. K dokonalosti tomu chýba, aby to bolo ešte strašidelnejšie a napínavejšie. Skúseného hororistu tieto pokusy o ľakačky rozhodne nezaskočia - James Wan nás rozmaznal.(20.9.2017)

  • J*A*S*M
    ****

    Včera mě na Facebooku pod postem hipstersky plačtivého článku na Indiewire pobavil komentář uživatele, který parodoval občasné kritické lamentování nad touto adaptací IT slovy "je to vlastně moc dobré, ale vůbec to nepřipomíná Tarkovského Solaris". A přidal radu "shut up and enjoy the movie". Já s ním na jednu stranu velice souhlasím. Andymu Muschiettimu se podařilo natočit dobrý film, který se poměrně věrně drží kingovské poetiky. Z adaptací jeho hororových předloh patří rozhodně do TOP 5 (spolu se Shining, Misery, Carrie a The Mist). Herecké obsazení je úžasné a režijní vedení mladých herců jakbysmet. A Bill Skarsgård ztvárnil Pennywise výborně. I tak se ale na druhou stranu nedokážu ubránit pocitu, že se z toho dalo vytěžit víc. A to i při zachování všech tvůrců a dané škatulky "líbivý mainstreamový horor". Ono tu totiž na opravdové strašení není moc času - aby se to tam všechno vešlo, tak je každé strašení ukončeno jump scarem až překvapivě rychle, nestihne se to náležitě vyhrotit a napnout (čistě po hororové stránce mi třeba nedávná druhá Annabelle přišla funkčnější, děsivější). Nejvíc mě ale mrzí, že Pennywise zde není právoplatnou postavou, ale pouhým strašákem. Je skutečně veliká škoda, že nedostal víc prostoru na mluvení. V těch pár scénách, kdy stihne nejenom bafat, ale i slovně interreagovat se svými oběťmi, je ukázán potenciál, který nebyl vytěžen. Tak snad příště v Part Two. A přespříště a přespřespříště v řadě prequelů, protože takto nosnou a exkluzivně zahranou hororovou postavu - navíc vzhledem k očekávaným výdělkům - si studio nenechá jen do dvou filmů. 75 %(7.9.2017)

  • Enšpígl
    ****

    Obávám, že lidem co milují klauny tenhle film trošku zkazí iluze. Nám ostatním však dodá velmi, velmi kvalitní zážitek. Já jsem měl snad jedinej problém, že tam se ztráceli děti jak pára nad hrncem a nikoho to moc netankovalo, to mě moc normální nepřijde, ale to je tak k výtkám všechno. Dobovka, všechny "to" scény jsou skvěle natočený, nasnímaný i naefektovaný, tady fakt nehrozí nuda. Hlavní pointa filmu "přátelství až za hrob" se mně líbila uplně maximálně a absolutní vrchol pro mně představují dětské herecké výkony. Když z tohoto To šly osmdesátky , vzpoměl jsem si na začátky dnešních hollywodských superhvězd, které právě v 80's začínaly a často právě spolu a mám ten dojem, že tady jsem viděl začátky nejedný herecký hvězdy, takovej Jake Slim mě vysloveně nadchl, ten pohled na Billa s Bev, to bylo sice na pár sekund, ale dokonalý. Samozřejmě Bill Skarsgård předvádí dokonalou klauniádu o tom ani potom, ale ty herecký výkony té - náctileté party jsou neskutečně vyzrálý a sebejistý a Andy Muschietti je důkazem, že Argentina není jen Messi a hovězí.(11.9.2017)

  • Renton
    ***

    Osmdesátky nyní táhnou. Trendový "Stranger Things" ve velkém filmovém balení s klaunem z kanálu místo příšery z jiných dimenzí. O trochu slabší v ději, ale stejně našlapané ve výkonech dětských herců. Ztvárnění letních/nehororových scén perfektní, v hororové části až nadbytečně očekávatelných lekaček.(2.10.2017)

  • Marigold
    ****

    Velká škoda, že nepochybný potenciál tohohle projektu nakonec trochu dojíždí na málo invenční práci s hrůzou a strachem. Nenechte se mýlit. Pennywise je skvělý a pár lekaček opravdu vydařených. Ale Muschietti působí dojmem režiséra, který má na vytváření napětí málo času a trpělivosti, takže volí zkratky a navíc řádně oldschoolové. Bohužel Pennywiseovo vyskakování ze všech koutů plátna se postupně přejí a člověk pak jen nostalgicky vzpomíná třeba na mistrovskou stavbu zdánlivě nekonečného pekelného teroru v druhém Conjuring. Podobně filmy jako It Follows nebo Get Out vytváří z hlediska režijního dost nelítostný kontrast k téhle solidní rutině. TO ale exceluje skvělými postavami a inteligentním obrazem dospívání v indiferentním a nebezpečném světě. S figurami se dá velmi snadno identifikovat, film je vtipný a poetický, v něčem evokuje Stand by Me. Zároveň chytře hraje na trendy noty 80s nostalgie, škoda, že ne tak rafinovaně jako Stranger Things. Klub nul přiroste rychle k srdci, atmosféra Derry je patřičně tíživá... nicméně vtíravý pocit, že TO mohlo sáhnout ještě hlouběji do podvědomí, přetrvává. Musím nicméně bez mučení přiznat, že se těším na druhý díl. První kapitola patří rozhodně mezi lepší kingovské adaptace, ale když člověk vidí to množství nahromaděného talentu, je mu jasné, že mohla a měla patřit mezi nejlepší. A to se nestalo...(6.9.2017)

  • DaViD´82
    ****

    O poznání lepší osmdesátková amblinovka se vším všudy než horror; což je problém, jelikož to měla být stejnou měrou dobrá amblinovka jakožto i regulérní horror (přitom hudba tuto svébytnou dualitní dynamiku skvěle adresuje), ovšem jde spíše o temnou pohádku pro dospělé než o kombinaci "Gonnies versus Freddy Krueger". Jakkoli může jít o záměr, aby tam byl znatelný případný posun stylizace mezi dětskou a dospěláckou částí. Každopádně to kvůli tomu do značné míry působí jako celovečerní Stranger Things. Což je dost paradoxní s ohledem na že vycházejí právě z To a Stůj při mně. Nebojí se to tnout do problematických pasáží předlohy a přesto se věrně zachycuje pro předlohu stěžejní atmosféra pohledu party (skvěle obsazených!) přehlížených dětí na prahu puberty spojených bojem proti dospělými neviděnému primárnímu zlu. Spíše než na děsu se staví na všudypřítomné znepokojivé atmosféře, kde se za každým druhým rohem může (a nemusí) skrývat zhmotnění vašich nejniternějších strachů či co hůře, nemesis v podobě šikanují mládeže. V tomto ohledu bez výhrad. Problém nastává v momentě, kdy si Pennywise se svou kořistí pohrává; a to je na(ne)štěstí často. Skarsgård je sice naprosto výtečný (jakkoli zvažovaný Mendelsohn by dle mého byl ještě lepší), a speciálně to co dělá s hlasem či jeho "mrtvé" šilhavé oko jsou geniálně znepokojivé detaily, ale krom prologu ho nikdy nevidíme ve scéně, kde by zvolnil a zkusil se někomu ze Smolařů dostat do hlavy jinak než skrze bubáky. Buď po nich jde přepáleně naplno "uááá" geronimo způsobem a nebo není na scéně. Nic mezi tím, žádný plíživý postupně gradovaný strach z neznáma tu není. Veškeré scény zhmotněných nočních můr jsou sice intenzivní a některé i setsakra působivé a památné, ale nejsou ani ždibíček děsivé či dokonce strašidelné, jde prostě o akční atrakce za denního světla. Vše je strašně hrrr, že ve stopáži zůstalo jen a pouze to, co se nějak přímo (do)týká strachů některého ze Smolařů. A nic více. Žádná omáčka kolem, žádná scéna v rámci jejich rodin, nic s dospělými, žádné probdělé noci z prožitých traumat, prostě až na něco málo odkazů na kingversum nada. Je to ohlodané až do morku kosti. Ten morek je sice chutný, ale mírná pachuť promarněné šance na něco více než "pouze" nejlepší kingovinu posledních let po něm zůstane, ne že ne. Chtělo to holt krom té kosti i nějaké to maso na ní.(6.9.2017)

  • Superpero
    ****

    Oproti geniální předloze osekané a soustředí se to hlavně na patálie s klaunem, což je naprosto v pořádku. To co tam je, je udělané velice dobře a film se mi líbil. Klidně si To ale dovedu představit jako desetidílnou minisérii. Pak by to bylo bez výhrad.(10.9.2017)

  • hirnlego
    ***

    To 1990 pro děti, To 2017 pro teenagery, To 2019 pro dospělý? (akorát to teda klidně chci vidět znova, takže asi 3,5*?)(17.9.2017)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Warner Bros. (New Line) // Počet premietajúcich kín v USA: 4,103 // Otvárací Víkend v USA: $123,403,419 //(18.9.2017)

  • kiddo
    ****

    Fantastický dětský film, který naneštěstí strhlo do kanálu wanovské neumětelství moderního hororu, pro velký úspěch vytočené do červena. Z hororových scén nebyly na zabití pouze dvě - Georgie ve sklepě a Henry Bowers vs. televize. Tudíž ačkoli jsem nečekala nic než cynickou sračku v duchu Annabelle, vlastně jsem děsně zklamaná.(13.9.2017)

  • LIVINGDEAD
    ***

    S horrory s dětmi v hlavních rolích se roztrhl pytel...Bohužel, dokud budou v horrorech parchanti bojovat se zlem, vždy to bude jen dobrodružný film ala Tom Sawyer. 50%(29.10.2017)

  • tron
    ***

    „Tak. A teraz sa bojíš ty.“ Kniha ma - až na flashbacky do temnej minulosti Derry a škandalózne pornografické vsuvky (ktoré vo filme nemohol očakávať ani najnaivnejší divák) - nezaujala. Televízne spracovanie s kultovým Timom Currym je mi o čosi bližšie, hoci ide o béčko. Nové spracovanie od režiséra Mamy sa snaží byť áčkom. A v mnohých momentoch ním aj naozaj je. Je príjemne dlhé, čo je dobre. A obmedzilo sa len na detskú líniu, čo je rozumné. Za problematické by som označil hororové pasáže s príšerami. Tie síce majú celkom zaujímavý dizajn (napriek tomu, že väčšina z nich je počítačová), ale inak je to strašné klišé. Postavy sa rozdeľujú, namiesto atmosféry sa režisér spolieha skôr na bafačky, ktoré zvriesknu uprostred hrobového ticha, decká majú „halucinácie“, ktoré dospelí nevidia a podobne. Akonáhle „bežné“ príšery vystrieda jedinečne úchylný Pennywise, je to podstatne lepšie. Bohužiaľ, má prekvapivo malý priestor. Takže hororové scény sú v lepšom prípade priemerné. A vidno, že sa dosť strihalo (čo sa stalo s deťmi, ktoré sa na konci prestali vznášať? Ako dopadol otec-pedofil? Prečo decká To nezlikvidovalo okamžite, keď videlo, že spoločnými silami ho môžu ohroziť? Prečo ich nechalo žiť celé prázdniny? Komu nakoniec dala prednosť Beverly, Benovi alebo Billovi?). Našťastie, kasting je super a postavy sú prepracované. Mohli byť síce ešte prepracovanejšie, ale na hollywoodsky horor to nie je zlé. Tento klub lúzrov pozostáva zo sympaťákov, ktorých si obľúbime a sme na ich strane. Suma sumárum ako horor to príliš nefunguje (najdesivejšie obludy sú tie v ľudskej koži, ako to u Kinga zvykne bývať už od 70. rokov), čo je asi smutné. Ale rozhodne to funguje po stránke atmosféry, výpravy, dialógov, postáv, vzťahov medzi nimi atď. „Máte šťastie, že sme nešli podľa veľkosti pinďúrov.“(21.10.2017)

  • movie
    ***

    70% Potenciál v kvalitní předloze umlácený zbytečnou snahou strašit na každém rohu za pomoci vyhroceného audiovizuálního terroru. V některých momentech to bylo až příliš úmorné a vysilující. Palec nahoru za to, že se tvůrci nesnaží jet na 80. retro vlně a umí přitlačit i mimo vyjeté koleje (zdaleka nejstrašidelnější postavou je Henry Bowers a Pan Marsh).(26.9.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace