Reklama

Reklama

Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...

Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (384)

panjosef 

všechny recenze uživatele

Za mne určitě spokojenost, byť to není nic objevnýho. Možná proto, že mám rád sci-fi. Každopádně rozhodně povedenej film navázanej na populární historickou spekulaci, s pustou měsíční atmosférou, krásně praskajícími a škrčícími vysílačkami a komorním hereckým obsazením. Líbilo se mi na tom, že se film na rozdíl od podobných současných found footage drží sympaticky při zemi v duchu hrubozrnné reality jako dnes již old school found footage klasiky typu Blair Witch Project nebo Det okända. Není třeba se tedy obávat nějakých pitomých poloastrálních deformací handy-kamerou točené reality a´la Grave Encounters etc. Cizorodý prvek zde samozřejmě přítomen je, ale skutečně spíše v duchu sci-fi upgradované racionality než v nějaké rušivé formě jako uvedený příklad. Takže ve výsledku se v podstatě jedná o více než sympatický mix snímků typu Event Horizon, Europa Report nebo Last Days on Mars s old school found footage ve vínku zmíněných Blair Witch Project a Det okända. A to jsou obě dvě skupiny subžánrů, které můžu. 7/10 ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Ta snaha o autenticitu je naprosto úžasná. Funguje to skvěle. Co pohořelo, je absolutně nezáživ[CENSORED]řítel a celková neatraktivita toho, co dělá astronautům na Měsíci problémy. Bohužel musím konstatovat, že na horor jsem se silně nudil a VŮBEC se nebál (jedno, dvě mrazení). Čím víc mě to ale mrzí, tím víc jsem si - jak si uvědomuji zpětně - užil atmosférickou vesmírnou expedici jako takovou. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o souvislosti mezi Pablem Picassem, Apollo 18 a Sofoklém. ____ Ač se to nezdá, představuje Apollo 18 nesmírně zajímavý experiment, kde je určitá monotónnost děje vyvážena různými způsoby, jak je tento děj vizuálně zaznamenán. Apollo 18 dodržuje jednotu místa času a děje, známou z antických her, kde se také o všech ostatních událostech dovídáme díky chóru nebo z úst poslů či účastníků hry, zde z úst velící základny na zemi. Dokonce i klíčoví astronauti jsou tři, podobně jako u Sofokla, který jako první zavedl v antickém dramatu tři herce. Tato jednota děje spolu s určitou jednotvárností a nedějovostí (v tom filmu se toho vážně moc nestane) je ovšem vykompenzována doslova a bez nadsázky desítkou různých vizuálních formátů, záznamů, tonalit, barevných podání - přesně po vzoru zákona zachování energie aneb když někde uberu (story), musím jinde přidat (styl). Takže tu máme pohyb po ose zrno-šum-vyžehlenost DNRkem, barevný záznam i černobílý, statický kamery v rohu po lehký 16mm do terénu, různý poměry stran od 1.33 po 1.85, trhání a chyby v obrazu, změny fpska, a do toho ještě průzory skafandrem nebo okénka v lodi (tematizace rámů obrazu, řekli by jistě nějací fajnšmekři přes vizuální studia)… a tohle se děje fakt po celý film, je to až neuvěřitelný, jako byste si neustále nasazovali jiné brýle s jinými skly. Důležitost tak ve filmu nemá to, co se odehrává před kamerou, nýbrž to, co se odehrává v kameře, z čehož je patrné, proč určitá dějová monotónnost filmu zas tak nevadí (velmi podobný princip různých záznamů využívala found footage duchařina Grave Encounters, kde to bylo obohacený ještě třeba o noktovizory – vidění ve tmě). Apollo 18 tím překlápí 3D dění do 2D záznamu, který je klíčový, podobně jako to udělal Picasso, který ovšem přidal o jeden rozměr víc, neboť překlopil 4D do 2D - Picassovy obrazy žen s dopředu hledícíma očima a nosem na stranu byly pokusem zobrazit čtyřrozměrnou perspektivu, protože ten, kdo na ženu hledí ze čtvrtého rozměru, vidí její tvář, nos i týl současně. Že se to Picassovi podařilo, zatímco filmaři nemají se čtvrtým rozměrem šanci moc hnout, je celkem logické, jelikož film má mnohem blíž k reprodukci skutečnosti než malba, která je expresivnější. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

No vidíte, když se chce, tak to jde a fikce je naservírována s příjemným cynickým nadhledem, který letošní blízký trapný a rádoby autentický příbuzný Paranormal activity 3, neměl a v podstatě se položil sám. Modní vlna found-footage filmů se dostala až na Měsíc, a oproti svým desítkám blízkých či vzdálených příbuzných je ve výhodě, protože není tolik svazována přitažlivostí zemskou a tudíž se na ní neodrazí známé lidové rčení o hlouposti, která nadnáší. Opět však platí, že mise Apolla 18 s trojčlenou americkou posádkou na palubě pracuje s fantasmagorickou tezí o mimozemských civilizacích, ale nečiní tak průhledně, ale slouží to hlavně k rozvinutí divákovy fantazie a úvah na toto téma a ten v podstatě může a nemusí s výsledkem souhlasit, ale vyvolá to určitě jeho zvědavost. Tento podnět pak tvůrci dokonale zužitkují od prvního seznamování s posádkou přes první setkání s nepojmenovatelným nebezpečím po následnou nákazu jednoho z členů a to vše je pěkně zakončeno naprosto cynickým prohlášením ze základny, že členové mají "smolíka" a zachráněni v žádném případě nebudou, ale budou prohlášeni za národní hrdiny. Je to působivá noční můra, ale napínavé to taky stoprocentně není, i když jsem zaznamenal něco jako urputnou snahu o postupné vygradování děje a záběry jakoby z roku 1972 jsou na tu dobu až mimořádně kvalitní, což je v podstatě problém všech filmů v tomto žánru natočených. Přesto si myslím, že je tohle jeden z nejlepších zástupců svého žánru, protože jako jeden z mála zapojuje do své fikční jízdy i diváka a dává mu na vybranou a ten je dokonce ochoten ve slabších chvilkách uvěřit, že snad to až takový blábol nebyl. Hodně tomu napomáhá dokonale přesvědčivá iluze měsíční krajiny, akorát s těmi stíny na Měsíci jsem si nebyl moc jistý. A rusáci ty "amíky" zase jednou v letu do vesmíru předběhli. 80% ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Tohle je o trochu inteligetnější  Moontrap, ale fakt jen o trochu, protože i zde postavy neoplívají inteligencí a nebo pudem sebezáchovy. A byť se první polovina fakt vleče, tak ta druhá to všechno, dost vynahrazuje a to hlavně atmosféricky. Potvory to má slušný, škoda že sou to jen takový krátký záběry na ně a místy to je lehce nechutný. Ale ve výsledku je to průměrnější film, který opět a zase má nějaký potenciál, ale ten nedokáže plně využít a tak spadne do klasických hloupých klišé. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (10)

  • Scénář byl během natáčení neustále přepisován. (Cheeker)
  • Sovětský lunární modul, který se objevil ve filmu, je skutečně existující jednomístný lunární modul LK (Lunnyj Korabl – měsíční plavidlo).  Byl součásti sovětského lunárního programu, ve kterém měl přistát jeden kosmonaut a zvítězit v závodu o Měsíc. Nakonec k Měsíci nikdy neodstartoval, protože vývoj nosné rakety N-1 pro tento projekt s lidskou posádkou byl neúspěšný. V lednu 1970 ze sovětského lunárního programu odešli poslední kosmonauti. (lukano)
  • Úvodná scéna filmu bola v skutočnosti natočená až v úplnom závere. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno