Zločin, který rozhodujícím způsobem zasáhne do životů všech zúčastněných, stojí na počátku dramatické minisérie HBO Europe, Pustina. Když se starostka severočeské vesnice Hana Sikorová ocitne na vrcholu svého boje proti velké těžební společnosti nabízející obyvatelům obce vysoké odstupné výměnou za opuštění jejich domovů postavených na ložiscích hnědého uhlí, zmizí její čtrnáctiletá dcera Míša. Pátrání po dceři Hanu po letech mírumilovného soužití s ostatními přivede k pochybnostem ohledně celé komunity, která se pod vlivem událostí začíná rozpadat a ukazovat svou pravou tvář. Objasňování záhady příběh rozvětvuje do několika prolínajících se dějových linií, gradujících do nečekaných souvislostí.(HBO Europe)
"Broadchurch" po česku. Malé město, všední postavy a spousta skryté špíny. Více takovýchto seriálů (ponurých, depresivních & inteligentních).;-) Hvězda dolů za místy absolutně nesnesitelnou Hanu Sikorovou - ani to, co se jí stalo, neomlouvá její nezdravení a žádání o výjimky, které by sama nikdy neschválila, jít o někoho jiného. Krom tohoto morálního (?) problému se ale jedná o český televizní top (Jaroslav Dušek rulez). P.S.: Vraha jsem NEtrefila.:-)(30.12.2016)
Problém byl v rozložení seriálu do stopáže, tím mám na mysli do jednotlivých dílů, občas kadence začala upadat, rytmus se zdráhal, nedělo se nic, a v tom na povrch vyplouvala jakási křečovitost. Ten akcent na to, že musí být něco vidět a slyšet, aby tam cosi bylo, ať už emoce, zvuku, pohyb ... toho se české herectví a filmařina zdeformovaná dobou normalizace a dobou předrevoluční těžko zbavuje, i když právě tahle miniserie se zdála být nadějnou vlaštovkou. Je třeba pochválit atmosféru a vizuál a zvuk. Překombinovanost děje je trochu na škodu. Nicméně krok zajímavým směrem. Trochu mi to připomnělo Schmittkeho a moje přátele ze zahraničí, kteří se do nehostinných končin opuštěných industriálních zón dostali náhodou autem a byli velmi překvapeni, tím, co mají před sebou.(27.2.2017)
V některých komentářích se objevují věty typu seriál dekády, na to odpovídám, že by to znamenalo znevážit význam a kvalitu Pustiny, protože česká seriálová tvorba se dlouhodobě pohybuje na úrovni bahna vypuštěného rybníka. Poslední český seriál, který ode mě dostal 5 hvězdiček, vznikl v režii Karla Smyczka v roce 1994, ano, mluvím o Bylo nás pět. A to mělo výhodu ve výjimečně kvalitní literární přeloze Karla Poláčka, která je kultovní klasikou české literatury. Ve skutečnosti vstoupila Pustina na půdu teritoria, kam se přes určité nedomrlé pokusy dosud nikdo v Česku nedostal. Je to první seriál, který naplňuje podstatu termínu quality TV. Ale ano, máme tu např. velmi slušné Případy 1. oddělení, ale ať se na mě jejich početný fanklub nezlobí, s plným vědomím, že je to v našich podmínkách nedosažitelné, říkám, že takhle by měl vypadat seriálový průměr, ne jeho vrchol. Pustina je nejen ambiciózní, ale i zatraceně dobře natočená záležitost, s citem pro postupné budování atmosféry, pro modelování uvěřitelných postav s hodnověrnými dialogy, skvělými hereckými výkony a špičkovou kamerou. Je prostě radost sledovat, jak režisér pracuje s jednotlivými prvky, buduje napětí a ukazuje, že česká televizní tvorba nemusí být jenom středoevropská napodobenina latinoamerických mýdlových oper. Hodnocení seriálu si nechám až na jeho závěr, konec konců, hlasy zasvěcených tvrdí, že finále zaostává za očekáváním, ale dosud zhlédnutých 6 epizod si uchovává spolehlivou pětihvězdičkovou kvalitu, takže doufám, že finále nebude tak bolestným zklamáním, abych musel jít s hodnocením níž. Appendix po závěrečném 8. díle: Žádný výraznější sešup kvality jsem nezaznamenal. Řada slavných seriálů končí tím, že jednoduše vyhnije poté, co je producent vyždímal domrtě. Za tohle finále se Štěpán Hulík stydět nemusí. Stojím si za tím, že Pustina je nejkvalitnější seriál vyprodukovaný u nás za poslední 2 dekády. Není bezchybná, vytknout se dá třeba reklamní estetika záběrů nebo motiv otce rodiny coby invalidního důchodce, který je pravidelný návštěvník místních bordelů, co strká prostitutkám několikatisícové částky a vozí se v luxusní káře. Ale pozitiva výrazně převažují. Pětihvězdičková nadílka je v tomhle případě namístě. Celkový dojem: 90 %.(4.12.2016)
A pak že nejde natočit u nás něco silného, současného, nezahleděného do sebe, nešablonovitého. Nedá se točit furt dokola vývar ze S tebou mě baví svět (v horším Televarieté) říznutým '45 nebo '68. Potvrzuje se, že trapné herecké výkony české produkce posledních pár desítek let jsou hlavně v trapných dialozích a scénářích, se kterými se musejí potýkat.(15.1.2017)
,,MYSLÍŠ, ŽE JE TO NĚJAK TRÁPÍ? JEJICH DÍTĚ TO NEBYLO...“///
Možná nejlepší (novodobej?) českej seroš. Parádní casting, kterej Zachariáš a Nellis vyždímali do morku herecký kosti. Pak ta lokalita – temnej prdelákov jménem Pustina, kde můžete najít všechno… kurvy, pasťák, drogy, smrt a hlavně lidi, který žijou i kolem vás. Dokonalá je Stivínová a famózní Dušek. Postavy mluvěj úplně normálně a příběh – ano milé HBO – tohle je drama (a ne ta vyčpělá píčovina). Mám dojem, že takovejhle svět opravdu existuje. A jak jste na tom vy? Co víte o svých sousedech?... (Hmm, nemá cenu se divit, vždyť často nevíme nic ani o svých dětech.)
///NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím, že bydlím v totální prdeli. 2.) Od seriálu očekávám všechno.
///PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ **(14.1.2017)
Allien.9
"Broadchurch" po česku. Malé město, všední postavy a spousta skryté špíny. Více takovýchto seriálů (ponurých, depresivních & inteligentních).;-) Hvězda dolů za místy absolutně nesnesitelnou Hanu Sikorovou - ani to, co se jí stalo, neomlouvá její nezdravení a žádání o výjimky, které by sama nikdy neschválila, jít o někoho jiného. Krom tohoto morálního (?) problému se ale jedná o český televizní top (Jaroslav Dušek rulez). P.S.: Vraha jsem NEtrefila.:-)(30.12.2016)
amirgal
Problém byl v rozložení seriálu do stopáže, tím mám na mysli do jednotlivých dílů, občas kadence začala upadat, rytmus se zdráhal, nedělo se nic, a v tom na povrch vyplouvala jakási křečovitost. Ten akcent na to, že musí být něco vidět a slyšet, aby tam cosi bylo, ať už emoce, zvuku, pohyb ... toho se české herectví a filmařina zdeformovaná dobou normalizace a dobou předrevoluční těžko zbavuje, i když právě tahle miniserie se zdála být nadějnou vlaštovkou. Je třeba pochválit atmosféru a vizuál a zvuk. Překombinovanost děje je trochu na škodu. Nicméně krok zajímavým směrem. Trochu mi to připomnělo Schmittkeho a moje přátele ze zahraničí, kteří se do nehostinných končin opuštěných industriálních zón dostali náhodou autem a byli velmi překvapeni, tím, co mají před sebou.(27.2.2017)
gudaulin
V některých komentářích se objevují věty typu seriál dekády, na to odpovídám, že by to znamenalo znevážit význam a kvalitu Pustiny, protože česká seriálová tvorba se dlouhodobě pohybuje na úrovni bahna vypuštěného rybníka. Poslední český seriál, který ode mě dostal 5 hvězdiček, vznikl v režii Karla Smyczka v roce 1994, ano, mluvím o Bylo nás pět. A to mělo výhodu ve výjimečně kvalitní literární přeloze Karla Poláčka, která je kultovní klasikou české literatury. Ve skutečnosti vstoupila Pustina na půdu teritoria, kam se přes určité nedomrlé pokusy dosud nikdo v Česku nedostal. Je to první seriál, který naplňuje podstatu termínu quality TV. Ale ano, máme tu např. velmi slušné Případy 1. oddělení, ale ať se na mě jejich početný fanklub nezlobí, s plným vědomím, že je to v našich podmínkách nedosažitelné, říkám, že takhle by měl vypadat seriálový průměr, ne jeho vrchol. Pustina je nejen ambiciózní, ale i zatraceně dobře natočená záležitost, s citem pro postupné budování atmosféry, pro modelování uvěřitelných postav s hodnověrnými dialogy, skvělými hereckými výkony a špičkovou kamerou. Je prostě radost sledovat, jak režisér pracuje s jednotlivými prvky, buduje napětí a ukazuje, že česká televizní tvorba nemusí být jenom středoevropská napodobenina latinoamerických mýdlových oper. Hodnocení seriálu si nechám až na jeho závěr, konec konců, hlasy zasvěcených tvrdí, že finále zaostává za očekáváním, ale dosud zhlédnutých 6 epizod si uchovává spolehlivou pětihvězdičkovou kvalitu, takže doufám, že finále nebude tak bolestným zklamáním, abych musel jít s hodnocením níž. Appendix po závěrečném 8. díle: Žádný výraznější sešup kvality jsem nezaznamenal. Řada slavných seriálů končí tím, že jednoduše vyhnije poté, co je producent vyždímal domrtě. Za tohle finále se Štěpán Hulík stydět nemusí. Stojím si za tím, že Pustina je nejkvalitnější seriál vyprodukovaný u nás za poslední 2 dekády. Není bezchybná, vytknout se dá třeba reklamní estetika záběrů nebo motiv otce rodiny coby invalidního důchodce, který je pravidelný návštěvník místních bordelů, co strká prostitutkám několikatisícové částky a vozí se v luxusní káře. Ale pozitiva výrazně převažují. Pětihvězdičková nadílka je v tomhle případě namístě. Celkový dojem: 90 %.(4.12.2016)
zelvopyr
A pak že nejde natočit u nás něco silného, současného, nezahleděného do sebe, nešablonovitého. Nedá se točit furt dokola vývar ze S tebou mě baví svět (v horším Televarieté) říznutým '45 nebo '68. Potvrzuje se, že trapné herecké výkony české produkce posledních pár desítek let jsou hlavně v trapných dialozích a scénářích, se kterými se musejí potýkat.(15.1.2017)
Fr
,,MYSLÍŠ, ŽE JE TO NĚJAK TRÁPÍ? JEJICH DÍTĚ TO NEBYLO...“ /// Možná nejlepší (novodobej?) českej seroš. Parádní casting, kterej Zachariáš a Nellis vyždímali do morku herecký kosti. Pak ta lokalita – temnej prdelákov jménem Pustina, kde můžete najít všechno… kurvy, pasťák, drogy, smrt a hlavně lidi, který žijou i kolem vás. Dokonalá je Stivínová a famózní Dušek. Postavy mluvěj úplně normálně a příběh – ano milé HBO – tohle je drama (a ne ta vyčpělá píčovina). Mám dojem, že takovejhle svět opravdu existuje. A jak jste na tom vy? Co víte o svých sousedech?... (Hmm, nemá cenu se divit, vždyť často nevíme nic ani o svých dětech.) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím, že bydlím v totální prdeli. 2.) Od seriálu očekávám všechno. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ **(14.1.2017)