VOD (2)
Série(12) / Epizody(245)
-
Série 1 (2005) - 22 epizod
-
Série 2 (2006) - 21 epizod
-
Série 3 (2007) - 15 epizod
-
Série 4 (2008) - 25 epizod
-
Série 5 (2009) - 22 epizod
-
Série 6 (2010) - 23 epizod
-
Série 7 (2011) - 13 epizod
-
Série 8 (2012) - 24 epizod
-
Série 9 (2013) - 24 epizod
-
Série 10 (2014) - 22 epizod
-
Série 11 (2015) - 22 epizod
-
The Final Chapter (2017) - 12 epizod
Obsahy(3)
Doktorka Temperance Brennanová je vysoce kvalifikovaná forenzní antropoložka, která pracuje v Jeffersonově institutu a kromě toho píše romány. Když selžou standardní metody identifikace těla, když jsou ostatky tak silně rozložené, spálené nebo zničené, že to kriminalisté vzdají, orgány činné v trestním řízení povolávají Brennanovou a spoléhají na její nadpřirozenou schopnost číst stopy zanechané v kostech oběti. Většina orgánů činných v trestním řízení si nedokáže poradit s inteligencí Brennanové, její touhou po pravdě ani s tím, jak se bezhlavě vrhá do každého vyšetřování. Zvláštní agent FBI Seeley Booth je výjimkou. Bývalý armádní ostřelovač Booth nedůvěřuje vědě a vědcům, „šilhavcům“, jak jim říká, kteří se, když jde o řešení zločinů, zabývají fyzickými důkazy. Ale ani on nemůže popřít, že kombinace jeho sociální inteligence a vědeckého důvtipu Brennanové z nich dělá skvělý tým. (Disney+)
(více)Videa (243)
Recenze (422)
Mám raději kriminálky, kdy geniální detektiv všechno poctivě vydedukuje, než když nějaká vědecká analýza určí pohlaví pachatele, pak jeho věk, národnost, víru a nakonec rodné číslo. Přesto mne to mezi analyzátory kostí baví, neboť popichování mezi pragmaticky ubručeným Boothem a nepraktickou vědátorkou Kůstkou je naprosto vynikající a to ostatní alespoň nepřipomíná nic, co by tuzemští kriminalisté mohli najít ve svém vybavení. Čtyři hvězdy jsou asi moc, ale zase málokterý detektivní seriál mi umožní se alespoň jednou v každém díle upřímně zasmát. ()
Bones nepřinášejí nic nového do televizní zábavy, odpovídají současnému trendu krimi-sérií, tzn. hi-tech provedení a s moderní vědou v popředí (tady soudní antropologie). Naštěstí to není dokonalost pusta lidského faktoru. Na diváka je totiž aplikován křesťansko-americký model společnosti. Proč? Inu protože do popředí se nám hrne rodina a víra. Booth je vlastně takový chrabrý a čestný kovboj, občas lehce rozervaný (to když mu ve výkonu spravedlnosti brání nějaký byrokratický šiml nebo má dilema volby mezi nejbližšími). Prostě a jasně správňák, po kterém každá ráda skočí. Svoji existenci opírá hlavně o víru jak v Boha tak v rodinu. I přes výše řečené mu ovšem nedělá potíže se chovat lidsky se všemi možnými slabostmi a nedostatky, takže s jistotou střídá v posteli své dvě ex, rád popíjí v baru atd. Oproti tomu Brennenová je mírně řečeno nesocializovaná a nadlidská díky své totální víře ve vědu. Její jednání je leckdy šokující, neboť říká pravdu obnaženou na dřeň bez ohledu na to komu a v jakém rozpoložení. Trochu problém. Zprvu netvárný materiál -zahleděný do své inteligence- aka Kůstka se dostává pod lidský vliv svého parťáka a rovněž asi buditele do říše normálního života. A jak seriálový čas plyne tak divák nabývá nefalšovaného pocitu, že hlavní hrdinka je polidšťováná, že lehce přetavuje své hodnoty. Její "vysvoboditel" je na stranu druhou neustále ujišťován, že věda může sloužit lepšímu dobru a není určená jen kroužku ujetých magorů. No a koneckonců přichází očekávání, kdy si oba hlavní hrdinové padnou do náručí, což se samožřejmě se stoupajícím počtem dílů stává častěji a častěji, ale nikdy ne doopravdy. Kosti nejsou typickým CSI seriálem, už jen pro svůj druhý celkem spletitý plán, dokonce se ani neberou tak vážně. Právě díky konfrontaci vědy a lidství nastává řada absurdně vtipných až černohumorných situací, obzvlášť ve chvíli, kdy má Kůstka proslovy ohledně lásky, sexu a víry v Boha. No a jako třešnička na dortu - Stephen Fry coby psycholog Gordon Gordon v druhé polovině druhé série. Těchto pár dílů stojí za shlédnutí, protože patří asi k tomu nejlepšímu, co Kosti můžou nabídnout. BTW časem vlastně diváka vůbec nezajímá, co v tomhle seriálu řeší za případ, ale vyloženě se těší na brutální průpovídky a slovní přestřelky, jj starý dobrý osvědčený mustr a-lá Moonlighting. 70% ()
Výběrem i chováním postav, jejich telenovelovitým pitváním vzájemných vztahů a vůbec plytkostí mi tenhle seriál (i přes ty "naturalistické" záběry obětí) přijde zacílený na teenagery. Můžu se mýlit, viděla jsem jen několik dílů, ale prostě mi to příliš nesedlo. 50% EDIT: OK, dala jsem tomu po čase další šanci a přestože nehodlám nic měnit na počtu hvězdiček, přihodím několik procent za zábavnost. 63% ()
Dobře vím, že tento seriál není dokonalý a souhlasím se spoustou připomínek ve zdejších komentářích. Přesto na něm ujíždím a během dvou týdnů jsem zvládla zhlédnout už celých pět řad. Velmi zábavné krimi, které představuje tým z Jeffersonova ústavu, zabývající se především forézní antropologií a pomáhající FBI chytat zločince. Podle Kůstky a Bootha si docela dobře umím představit Fidelmu a Eadulfa, hrdiny knižní detektivní série Petera Tremayna z raně středověkého Irska, jelikož jednotlivé díly představují jistě velmi zajímavé případy, přesto pokládám za nejzábavnější sledovat, jak se vyvíjí citový vztah a funguje chemie mezi Kůstkou a Boothem, z čehož vznikají jak velice romantické situace, tak i nezapomenutelné hlášky (pár jsem jich vybrala k jednotlivým epizodám). Kůstka bývá občas na facku, nicméně víme, že je to kvůli smutku a strachu někde hluboko v jejím nitru (viděno i při editaci 11.09.17 po konec páté série, tj 5-22). ()
Obsahuje spoilery! Kvalitativně byly Kosti na výši až do konce šesté série. Pak přišlo Kůstčino otěhotnění a veškerá chemie mezi ní a Boothem šla jednoduše do kopru. S počátkem série osmé navíc hormony zjevně přemohly i scénáristy. Kůstčina asociálnost a neporozumění citům ostatních už nevyzní věrohodně, ze sympatické vševědky se stává nafoukaná šprtka. Opakují se náboženské motivy a apely na rodinné hodnoty, což je jen mírně řečeno otravné. Předvídatelnost se navíc drží nejen B&B linie, ale i kriminálních případů. Ze zábavné a jiskřící podívané se stala emoční selanka vhodná tak do Rosamundy Pilcher. Doufám, že devátá série bude poslední. ()
Galerie (3 029)
Zajímavosti (74)
- Na konci epizody odjíždí Kůstka (Emily Deschanel) ve stejném taxi číslo 5260 jako v epizodě První případ (2010), a to navzdory tomu, že tyto dvě události se odehrávají s několikaletým zpožděním. (Ficik)
- Natáčení pilotního dílu probíhalo na Dullesově mezinárodním letišti a Arlingtonském národním hřbitově. Ostatní epizody pocházejí z Washingtonu. (reich)
- Doktor Hodgins (T.J. Thyne) pri zmienke o kanibalizme hovorí o peruánskych futbalistoch, ktorí havarovali v Andách a jedli mäso mŕtvych spolucestujúcich. V skutočnosti to bol uruguajský rugbyový tím. (eleven11)
Reklama