poster
  • Japonsko

    2nd GIG

  • anglický

    2nd GIG

Animovaný / Akční / Sci-Fi / Thriller

Japonsko, 2004–2005, 10 h 50 min (Minutáž: 25 min)

  • VanTom
    ***

    Přiznávám, že zamotaný případ "Jedenácti jednotlivců" a spiknutí v pozadí, opírající se o komplikovanou geopolitickou, ekonomickou, filozofickou i společenskou situaci Japonska budoucnosti (s dnes velice ožehavými otázkami nepokojů a začleňování uprchlíků), jsem při rychlém čtení obsáhlých titulků ani nestíhal chápat. Rozplétání klubka nitek v obšírných dialozích náročných na soustředění mne tedy příliš nerajcovalo, pookřál jsem až při skvělé závěrečné akci, kdy už byly karty loženy. Takže zbývalo si užít několik brilantních samostatnějších odboček (ep. 17: Red Data) a okének do minulosti charizmatických členů Sekce 9, líbilo se mi také výraznější polidštění Majorky. Třeba po druhém zhlédnutí budu mluvit jinak, jestli na něj někdy dojde.(12.3.2018)

  • Arachneuss
    *****

    Nabušený audiovizuál s chytrým scénářem, podepřen sympatickými postavami. První řada dovedená k dokonalosti. Tachicoma roboti už nemají vir dětinského humoru, příběh je mnohem těmnější a odehrává se v globálním měřítku. Potěší absence stand-alone epizod, díky čemuž je vše součástí jednoho velkého děje. Mimochodem, asi nejsem jediný kdo si všiml, že Kamiyama v 90% všech záběrů na Motoko klade hodně velký důraz na ňadra... Oba palce nahoru za díly Nuclear Power a Poker Face.(29.10.2010)

  • Utero
    *****

    Nádhera. Podle mě o dost lepší než první série. Lepší záporák (Gouda), lepší zápletka (uprchlíci), zajímavější nové postavy (Kuze, premiérka,..) a stejně dobrý opening! Druhá série především nabízí více temnoty a propracovanější děje jednotlivých epizod. Potěší především epizody zabívající se minulostí členů ze sekce 9 (Hlavně ta z Majorčina dětství byla snad tou nejlepší epizodou z celé série) Nelze než maximálně doporučit!(30.8.2010)

  • Djkoma
    *****

    Tam kde končila první série , přichází série druhý a Motoko nenechává nikoho na pochybách, kdo je pánem Japonska budoucnosti. Výrazně prohloubená psychologie postav (motivace, životní okamžiky rozhodnutí, životní setkání...) a ještě větší důraz na kyberpunk čiší z každé minuty. Už tu není tolik vedlejšího balastu, který v první sezoně mohl trochu vadit a obdobně se "otravné" tačikomy schovaly do stínu hlavních postav. Díly jako Poker Face nebo post-apokalypticky laděný Excavation pro mě osobně dost vyčnívají, ale jako celek funguje celá sezona naprosto skvěle. Svět Ghost in the Shell je úžasný, promyšlený, chytrý, ale současně (audio)vizuálně podmanivý a zábavný. Koho to může zklamat? Odpůrce čehokoliv sci-fi a anime? Ty lituji...:)(22.10.2010)

  • Gemini
    *****

    V zásadě platí vše, co jsem napsal u první série. Je tu ale několik odlišností. Například tentokrát nelze rozlišovat mezi Stand Alone a Complex epizodami - jednak jsou hlavní linie v podstatě tři, a jednak jsou daleko propletenější než v sérii prvé. Vysoká kvalita zůstala zachována, dvě "tribute to" epizody filmového fanouška potěší, a Motoko, pro kterou je to tentokrát poněkud osobnější, je ještě lepší (a zavilejší) než dřív. A konečně jsem se dočkal velmi spešl epizody jen a jen o Saitovi, což je samozřejmě taky plus;) Celkově musím 2nd Gig hodnotit o kousek výš než první sérii, i když třeba její SA Ep. 10 zůstává co do atmosféry nepřekonaná. Zkrátka a dobře, jen tak dál, Section Nine;) 90%(12.8.2014)

  • - V 18. epizodě je ve scéně, kdy Batou pozoruje ze sochy anděla Berlín, možné najít podobnost se scénou z filmu Nebe nad Berlínem (1987), ve které neviditelní andělé pozorují město a jeho obyvatele. (Jigvell)

  • - V 5. epizodě se objeví zmínka o Patrickovi Sylvesterovi, fiktivním politickém teoretikovi, který publikoval deset esejí o přirozenosti revoluce. Ishikawa objevil zvěsti o Sylvestreho nevydané práci, která se jmenuje Jedenáct jednotlivců. Jedná se o ideologickou bibli teroristické skupiny, jenž nese stejné jméno. Tato esej se údajně zabývá událostmi během incidentu z 15. května roku 1932, kdy jedenáct námořních důstojníků zavraždilo tehdejšího premiéra Inukaie Tsuyoshiho. (Jigvell)

  • - Druhá epizoda je z velké části poctou k filmu Taxikář (1976) od Martina Scorseseho, a to včetně monologů, zacházení se zbraní před zrcadlem a záchranou prostitutky. V této epizodě jsou také zahrnuté odkazy na New York a fakt, že stejně jako Travis (Robert De Niro) se i Gino, hlavní postava této epizody, vrátil z války, na kterou se společnost snaží zapomenout. (Jigvell)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace