Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V 15 letech manželkou. V 19 královnou. Ve 20 legendou... Mladičká habsburská princezna je nucena se provdat za budoucího francouzského krále Ludvíka XVI, čímž má dojít ke smíru mezi zeměmi. V 15 letech se rozjívená dívenka Antoinetta ocitá s tichým a netečným manželem v barokním bludišti jménem Versailles. Zde je zavlečena do cizokrajných rituálů, ceremonií a intrik, které sešněrovávají její rozmarný charakter, zatímco sílí tlak na početí dědice trůnu. Nesmělý Ludvík přitom dává z neznámého důvodu přednost honitbám, nauce cizích jazyků a výrobě zámků a klíčů. Rozčarovaná Antoinetta začne drancovat státní pokladnu… večírek může začít... Netradiční přístup k životopisnému formátu zvolila držitelka Oscara (Ztraceno v překladu) či Zlaté palmy (Oklamaný), Sofia Coppolová, dcera hollywoodského velikána Francise Forda Coppoly (Kmotr, Apokalypsa, Drákula). V puntičkářské režii dle vlastního scénáře Coppolová virtuózním způsobem zobrazuje složitý vnitřní svět nezralé dívky, která byla zavlečena do ještě složitějších pletich a zákonitostí královského dvora, jenž ovlivňoval tehdejší evropské dějiny. Osud mladistvé vladařky ale není vystižen obvyklými filmařskými prostředky. Coppolová ve své tvorbě totiž důsledně zužitkovává své zkušenosti z prostředí modelingu, návrhářství a designu. Veškerá duševní pohnutí Antoinetty jsou proto charakterizována pomocí projevů barokní výpravy, ať už se jedná o způsob líčení, pečlivě zvolené rekvizity či stylizace kostýmů, které se samy o sobě stávají rovnocennými „postavami“ vyprávění. Stejným způsobem pracuje ve filmu moderní hudba, sice zcela vyvázaná historické hodnověrnosti, zato rozpustile nahrávající naturelu hlavní hrdinky a jejích pověstných soirée. Snímek obdržel Oscara za nejlepší kostýmy. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (557)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Obdivuju Marii Antoinettu za to, co vydržela a překousla. Vjejí situaci bych nezvládla zůstat snad ani týden - v cizí zemi, z cizím frigidním chlapem, v zámku, kde jí ženy pomlouvali a muži (kromě vlastního manžela) by si to s ní nejradši rozdali... Nikdo se jí nemohl divit, že si našla zálibu v bujarých večírcích, luxusních šatech a nejvybranějším jídle. Ale nikdo se taky nemohl divit francouzskému lidu, že dvůr kvůli ní rozhazoval takovou spoustu peněz. No a pak samozřejmě obdivuju Sofii Coppolu, která tohle všechno dokázala natočit tak, že to skutečně vyzní tak, jak jsem to popsala. Marie je zobrazena jako člověk z masa a kostí - narozdíl třeba od "Královny" ale opravdu lidsky, nemuselo tu probíhat žádné "schvalování" scénáře apod. (ona Marie už je hezky dlouho pod drnem, tak kdo by taky řešil, co si o ní lidi budou myslet ;-)). Skvělým tahem bylo obsazení Kirsten Dunst, která je zde opravdu báječná a ještě lepším zařazení současné a nedávno minulé rockové hudby mezi barokní klasiku na soundtrack. Úžasně to film oživí a narozdíl od většiny filmů z podobného prostředí pak nepůsobí tak stroze, nabubřele a nedosažitelně. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Marie Antoinette byla Sofii Coppola inspirací. Mě - pokud bych stavěla jen na právě viděném - by jí nebyla. Přes záplavy šatů (famózní práce Mileny Canonero) a tisíc plus jednu jahodu na dortu jsem tu osobnost málem prošvihla. Náznaky byly, ale prostor, který se věnoval opulenci, je přebil. A když konečně začal film dostávat dramatický spád a charaktery hloubku, tak skončil. Kdyby ho tak natočil třeba Forman, říkala jsem si, ale to by pak možná ztratil tu půvabnou čistotu a průzračnost, které jako společný rys Sofia svým filmům dává. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vizuálně opulentní příběh naivního osamělého děvčátka obklopeného nepřátelským prostředím, které se zoufale snažilo splnit svou státnickou úlohu (tak jak byla v té době pro šlechtičny zamýšlena), a aby se nezbláznilo, užívalo si plnými doušky těch "drobných benefitů", které její postavení přinášelo;) A světe div se, poněkud ji to změnilo... Čili Marie Antoinetta není v žádném případě historický film - nejsou tu žádní udatní šermíři, žádní proradní rádcové, žádné bitevní scény ani úkladné vraždy. Jen "svá" Sofia Coppola a její vize realizovaná skrz čtyřiadvacetiletou princezničku hereckého řemesla Kirsten Dunst. Co všechno ta vize obsahuje, to výtečně popsala Nathalie, před kterou se tímto opětovně skláním, zneužívajíc jejího komentáře ke zkrácení svého. Sofia, cara mia, stále jedeme na stejné vlně. 80% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Francie ji nenáviděla, vy ji budete milovat. V rámci historických dramat nesmírně odvážný projekt, který vypráví příběh skrze nálady hlavní hrdinky, jež by navíc klidně mohla žít v současnosti. Otázkou zůstává - byla by z ní Paris Hilton, nebo princezna Diana? Nádherné kostýmy, perfektní soundtrack a skutečné Versailles (nutno podotknou, že pohledem kamery ještě honosnější než v reálu). Marie Antoinetta je jako mnohopatrový dort. Nesedne každému, ale skoro každý si z ní nějaký chutný kousek uždibne. Chce to hodně empatie, abyste se nudili na těch správných místech. Myslím, že napodruhé se mi to podařilo. 85% Zajímavé komentáře: Nathalie, mm13, curfew77 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Sofia Coppola se s ničím nepáře a tak už v prvních minutách nechává svou Marii vejít do světa dvora, intrik, jídla, večírků, prodivných praviděl, smíchu, rozkoše i slz. A používá zajímavé postupy a nadchla mě a já byl unešen. Možná je pravdou, že veškerý ten styl spolu s moderní hudbou trošku zastínil ososbnost, leč dle mě vnímavý divák hledá a najde. Není třeba tlačit na pilu. Jen ke konci filmi už nedrží moc pohromadě a i přes přítomnost vynikajících scén (klanění se davu) musím dát "pouze" 90% :-) ()

Galerie (55)

Zajímavosti (20)

  • V mnoha scénách jsou na palácových lustrech jsou podle všeho viditelně použity žárovky místo svící, což je prokazatelné i tím, že plamínky na nich se ani nehnou. (hansel97)
  • Ačkoliv v názvu filmu není ve jméně šlechtičny pomlčka, ve skutečnosti se tak píše, Marie-Antoinetta. (Morien)

Související novinky

OSCARS - výsledky

OSCARS - výsledky

26.02.2007

Rozdáno. Až na pár výjimek (jako například kategorii Nejlepší zahraniční film) se moc překvapení v letošních Oscarech neudálo. Nejvíce Oscarů, konkrétně v těch nejsilnějších filmařských kategoriích -…

Oscary již po devětasedmdesáté

Oscary již po devětasedmdesáté

23.01.2007

Rok se s rokem sešel a opět se budou vyhlašovat prestižní každoroční akademická ocenění - Oscary. Nejvíce nominací mají: Babel (7), Dreamgirls (8), El Laberinto del Fauno (6), Královna (6), Krvavý…

Reklama

Reklama