Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    *****

    Scénář: David Hayter, Alex Tse .. XII. Perfektní po mnoha stránkách. Listujme. Už během úvodních „Minutemen titulků“ jsem byl na pokraji blaha. Co přišlo dále bylo neméně poutavé - notně nekorektní, co se obsahu týče (nadčasová kritika politiky, tahanic o energetické zdroje, studené/jaderné války, odpadlých maškarádů a s tím celý alternativní vývoj druhé poloviny dvacátého století), omamné co do výtvarné stránky plné nekompromisních scén s místy hodně brutální akcí. Neznámé herecké tváře neruší, ale to už je Snyderova oblíbená a vydařená castingová záležitost. Sám Zack Snyder se opět, co do stylových hrátek, vyžívá. Předvádí (přepisuje či vylepšuje) jeden perfektní obraz za druhým a polevuje jen lehce v kvalitě při konverzačních scénách. Velice dobrá je taktéž použitá hudba, zvláště několik dobových fláků totálně potěšilo a umocnilo dané scény. Jako audiovizuální pochutina bezchybně hutné, kdy krmi dostane každý receptor. Délka filmu vůbec není na škodu, Rorschach má detektivní zápisky skromnější, ale potřebné flashbackové rozkrývání pozadí postav mohlo být klidně ještě obsáhlejší. Jen je se třeba připravit na pozvolnější druhou polovinu, která se k odstrašující jaderné válce dostává pozvolna a ne zrovna strhující cestou. Každopádně je výborné, že se moc neškrtalo a obsah není nijak výrazně plochý. Jelikož jsou však Watchmen tak obrovským dílem, jdou cítit v jistých místech rezervy a nedostatečný důraz na tohle či tamto. Vyberte si, rozporů si zde každý najde hodně. Přesto jsem z kina odcházel dostatečně ba nad roky očekávanou míru spokojený. ___ Druhá, čistě vychutnávací, projekce nekompromisní kvality jednoho z nejlepších comicsových snímků nejen letošního roku pouze upevnila - nyní nezbývá, než jen vyhlížet várku modrých HD kotoučů s kompletní DC verzí. Watchmen vstupují do učebnic.(5.3.2009)

  • Marigold
    *****

    Největší překvapení za poslední roky. Snydera tak úplně nemám rád (300 potvrdí) a komiks neznám, čili se zdálo být zaděláno na prvotřídní čelní srážku. Jenže po absolvování tří hodin a třiceti pěti minut ve světě Watchmen jen v úžasu smekám. Smekám před tím, jakou narativní strukturu si Snyder vyvolil, jak upřednostnil bohatou mytologii před přímočarou zápletkou, smekám před hloubkou jednotlivých postav, smekám před naprosto geniálními kompozicemi (Hollisův poslední souboj, v němž se mu promítají slavné údery jeho života, Rorschachovo obrácení v masku v doupěti pedofila), smekám před tím, jak pro mě nestravitelný fetišismus a efektaření transformoval Snyder v neskutečně koherentní a esteticky vybroušený celek (titulková sekvence radikálně valchuje, nemám slov), smekám před začleněním čistě komiksové vložky Black Freighter, která fantasticky souzní s celkovým laděním filmu... smekám, i když je tam tam pár zbytečných záběrů, pár vyšinutých vazeb a zbytečných onanií. Smekám před filmem, který řadím vedle Nolanových Batmanů mezi tři nejlepší komiksárny, které kdy spatřily stříbrné plátno. Ani nevím, jestli být smutný, že jsem to neviděl v kině, protože ty bezmála 4 hodiny u televize byly téměř duchovním zážitkem čirého vytržení z post-moderní mytologie...(22.3.2011)

  • tron
    ****

    „V daždi zmokne každý. Dobrý aj zlý. A Komediant bol od každého niečo.“ Podobne, ako V AKO VENDETU, i tento stopercentne vážny film som dlhé mesiace bojazlivo obchádzal. Divné kostýmy, čudní herci, modrý nahý chlap so svietiacimi očami... komiksový hrdina, ktorý sa volá Komediant, k hrdinovi má v skutočnosti poriadne ďaleko a zabijú ho v prvých piatich minútach. Nie, nie Tron, to nebude nič pre teba, to je už až príliš originálne. Nakoniec som to ale riskol a ako u V AKO VENDETY, i toto ma strhlo. Dlhá minutáž mi neprekážala a hoci som sa bál, že všetkému tomu kvázi politikárčeniu a „alternatívnemu svetu“ vôbec neporozumiem, dej plynul bez zásekov, mal som perfektný prehľad v postavách, ich motiváciách, vo vzťahoch medzi nimi, akcie bolo máličko, ale bola výborná, špeciálnych trikov síce smršť, ale rafinovane komponované do košatého deja, aby na seba zbytočne nestrhávali pozornosť. Nečakane použité pesničky mali účinnosť bomby; keď sa na pohrebe rozozvučal Simon & Garfunkel, naťahoval som ako dievčatko. Je to niečo ako „The Avengers“ po tridsiatich rokoch: Spider-Man začal chľastať, Kapitán Amerika skončil v blázinci, Tony Stark sa hanbí za to, čo kedysi robil a z Daredevila sa stal sadistický psychopat.(4.5.2011)

  • Nathalie
    ****

    Prvních deset minut filmu bylo zábavných. Komiks jsem nikdy nedržela v ruce a měla načtenou pouze základní mytologii watchmenovského universa. Vedle mě seděl partner, který o Watchmenech nikdy v životě neslyšel a házel lehce vyjevené pohledy na všechny strany. Ty vyčítavé si schovával pro mě. Okénko první: analýza superhdinského mýtu je výrazně zajímavější od Eca, Watchmeni nepřekračují limity komiksovosti. Okénko druhé: jediné dvě zajímavé postavy jsou polobůh achilleovského druhu Adrian Veidt a diovský Dr. Manhattan, který se pohybuje napříč časem a prostorem a víří transcendentálno a modrý falus. Ti dva veskrze dobrosrdeční trumberové brutálních metod a rádobymarloweovský Rorschach zastupují v podstatě onen klasický typus superhrdinů s vyšší mírou brutality, ale i při sekání končetin jsou vedeni nezdolnou touhou páchat dobro a prosazovat spravedlnost drsnými, ale férovými metodami. Mnohem lépe rozpad superhrdinské osobnosti demonstrují Veidt v alexandrovsky nelidském podání Matthew Goodea a zejména Dr. Manhattan, jehož myšlenkové pochody a distanční ve-smírná moudra relativizují civilizaci více než cokoli jiného. Okénko třetí: antiutopistické vyznění a protest proti idealistické zásadě účel světí prostředky v éře na pokraji jaderné války působí lehce naivně, stejně jako politické pozadí, do něhož jsou Watchmeni vsazeni. Okénko poslední: Hlavní otázka asi měla znít: Qui custodiet ipsos custodes? Ale na konci je spíš připomenuto, že Hominem te esse, memento. Těžko si představit něco beznadějnějšího... 70% Special thanks to: Adrian(11.3.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Co se stalo s americkým snem? - Splnil se!" Nemohu si stěžovat na nedostatek suchých hlášek, ale přesto blahem nevrním. Nevím totiž zcela přesně, co si mám myslet o snímku, ve kterém zlo může být prezentováno jako dobro, maskovaní tvorové neustále propocují přiléhavé trikoty při záchraně světa a do toho, místo filmové hudby, pěje Bob Dylan o měnících se časech, Simon s Garfunkelem šeptají do zvuku ticha nebo Nena vypouští 99 balonků. Po nepříliš zralé úvaze jsem se rozhodl, že budu tento snímek brát jako slušně natočený, poměrně zábavně zfilmovaný comics s hodně přepálenou stopáží. Pokud další případná mise nebude výrazně zkrácena, tak se jí odmítám zúčastnit.(5.4.2016)

  • - V závěru filmu se v pokoji v televizi objevuje úvodní znělka k seriálu Krajní meze (od r. 1995), ve kterém si několik herců z filmu také zahrálo. (Ruuzha)

  • - Rorschach (Jackie Earle Haley) povie vo filme asi najslávnejšiu vetu kráľa Leonida z predchádzajúceho filmu Zacka Snydera 300: "Never surrender" (Nikdy sa nevzdávaj). (Metou)

  • - První trailer k filmu byl premiérově promítaný před Temným rytířem a vyvolal obrovský zájem o grafickou novelu, která se okamžitě dostala zpátky mezi knižní bestsellety. (FilmFan24)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace