Nastala chyba při přehrávání videa.
  • woody
    ***

    Mohlo to být i horší, což o to. Vtěsnat megalomanskou Mooreovu předlohu do divácky přijatelného a zároveň kasovně úspěšného filmu je úkol hodný dr. Mannhattana, ne tak klipaře Snydera. Při úžasné titulkové sekvenci zřejmě vypotřeboval všechnu svoji kreaci a umění zkratky (je v ní představena celá historie vigilantů s kongeniálním hudebním podkresem Boba Dylana). Ale pak už to jen upadá... Mnohé je nevyřčeno, postavy jen letmě načrtnuty (hlavní padouch má všehovšudy 3 scény) a proto nepůsobí závěrečný klimax, jak by měl. Herci se rozhodně snaží, Earle Haley se stane bezesporu kultem (jako Joker, třebaže je nesrovnávám) a i kritizovaný Matthew Goode mi do té role sedl jak ulitý... Ještě k tomu závěru: v komixu je šíleně překombinován, zde je to opravdu jediný světlý bod, kdy se film od adaptace vzdaluje a přitom jí neubližuje... Ale stejně nevím, jestli mám být rád, že vidím své oblíbené dílo rozpohybované obrázek od obrázku bez nějaké přidané hodnoty s minimem myšlenek nebo zklamán, že to - možná, třeba - šlo udělat o trošku líp. (S TDK nesrovnávat, Batman má za sebou sedmdesátiletou mytologii, kterou mohli Nolanovi upravovat a pohrávat si s ní, tady nic takového není)(6.3.2009)

  • Dadel
    *****

    Výborně! Jeden z nejlepších comicsových filmů, co znám, což je o to podivuhodnější, když uvážíme, o jak složité a nezfilmovatelné dílo se jedná. Scénář byl zručně poskládán dohromady, takže jsem ani neměl problém se v něm orientovat. Hezká retro stylizace, příjemná znepokojující atmosféra a krásně padnoucí oldie songy (obzvlášť Bob Dylan ve skutečně nádherných úvodních titulcích a celá pasáž s Philipem Glassem). Potěšili i herci, především Jackie Earle Haley a Billy Crudup, jen obsazení Matthewa Goodea se moc nepovedlo. Comics jsem nečetl, ale film mě přiměl to udělat - jde o první comicsový film, kterému se to podařilo. Doufám, že film bude mít úspěch, v opačném případě by mi to bylo opravdu líto.(6.3.2009)

  • Adrian
    ****

    Po zhliadnuti Watchmen som si este vyraznejsie uvedomil limity filmoveho Sin City a 300 aj vdaka podstatnemu faktoru, ktorym je pribehova jednoduchost az plochost papierovej predlohy. Film Watchmen ma nastastie predlohu, ktora svojou kosatostou a obsahom tem ponuka obrovske pole na uvahy a zapojenie mozgu aj inak, nez cisto koncentraciou na "audiovizual co najviac sa snaziaci kopirovat predlohu" (a preto Sin City i 300 mi uz od polovice nemali moc co noveho ponuknut). Film Watchmen je velmi doslednou adaptaciou (dalo by sa povedat, ze mozno az adopciou) svojej predlohy a tak na pracu Snydera a jeho tim mozno pozerat vseobecne z dvoch pohladov. __________Jednak tu moze byt povzdych, ze nic nove do filmoveho sveta Watchmenov nepriniesol a ze ide "iba" o preklopenie pribehu na ine medium. Aj vo filme su tak vsetky hlavne motivy a podtexty, ktore ma predloha - demytizacia hrdinov, ich pribeh sluziaci iba ako odrazovy mostik pre popisanie sirsich problemov - od politiky statu az po jej vplyv na stav nasej planety a posobenia ludi na nej celkovo. __________ Na druhej strane si vsak mozme radostne oddychnut, ze filmari nic podstatne nevynechali a ze prave, hoc pracovali s tak na myslienky bohatou latkou, bolo tu aj riziko, ze to cele zmrvia o to vacsmi. Ako optimista beriem tuto druhu alternativu, hoc s nou ida ruka v ruke poznanie, kde Snyder sam a jeho tim ma limity. Najvacsie klady filmu su totiz zasluhou Alana Moorea a jeho predlohy. Snyder nastastie iba nepatrne pozmenuje urcite veci voci predlohe a vacsinou su akceptovatelne. ____________ Vynimkou je vsak posledna polhodina - t.j. zaver a dovetok. Oproti predlohe neprijde sice k ziadnemu dolezitemu vyznamovemu posunu, ovsem obrazne povedane, zatial co predloha k silnemu zaveru vybudovala velkoprudovu dialnicu, tak film si k nemu vystaval uzku a zaprasenu polnu cesticku. Nasledky konania "vy-viete-koho" (ktory mimochodom bol o nahlad do svojej minulosti oproti ostatnym postavam najviac ochudobneny - co je skoda a je to citelne v klimaxe. Snad to napravi DC verzia), resp. jeho planu nemaju vo filmovej podobe pre mna ani zdaleka tak patricne opodstatnenie ako v predlohe, nehovoriac o tom, ze v dovetku v rozhovore medzi dvoma postavami - muzou a zenou, zaznie jedna myslienka, ktora odporuje tomu, co bolo pricinou zaveru a vyustenia pribehu do jeho doby. Jednoducho, dovetok ide z casti proti logike zaveru (co som postrehol nielen ja, ako clovek, ktory predlohu pozna z viacnasobneho precitania, ale aj kolega v sale, predlohou nedotknuty). ______________ Snyderov najvacsi prinos tak ostava paradoxne vernost predlohe (t.j. ze sa nesnazil zmenit toho este viac, pretoze nasledky mohli byt ovela kastrofalnejsie) a nepochybne v style. Spojenie jednotlivych vyjavov znamych z predlohy do pohybu je funkcne, akcne sceny natocene vyborne - prehladne ciste a dynamicke zaroven, vacsina hercov obstojna, ak nie priam vyborna (Rorschach) a som maximalne spokojny aj s vyberom doboveho hudobneho doprovodu. _________________Film tak vo vysledku spolahlivo funguje ako trailer na komixovu predlohu pre cloveka (znameho), ktory ju necital a nesiel prednostne na film s tym, ze uvidi coolovu akcnu sekanicu a dokazal spolahlivo do deja a atmosferou pohltit i mna, ktory predlohu povazuje za bezchybne nadcasove dielo.(3.3.2009)

  • Shit
    ****

    Stalo se přesně to, čeho sem se trošku obával při pohledu na 2 a půl hodinovou stopáž a to, že to jaksi bude hrozně zdlouhavý. Sice hned než se člověk pořádně usadí, tak nám Snyder pustí absolutně kulervoucí souboj Komedianta se zabijákem maskovaných, kterej mě málem složil i se sedačkou, protože takovou cool akční nálož hned v prvních minutách sem nečekal ani ve snu, navíc celý Watchmeny, i tenhle úvod, táhne naprosto perfektní soundtrack a boží vizuální stránka, jenomže to je na dlouhou dobu vše, co fakt vyrazí dech, pak je sice několik zábavných vsuvek z bývalých akcí Watchmenů ve kterých nejvíc baví zejména Komediant, taky aby ne, že jo, ale neni to nic, co by navodilo stejnou atmosféru jako začátek, krom toho zbytečných keců a kliček je v příběhu až přespříliš moc na úkor akce, což je podle mě velká škoda a kvůli tomu to je zdlouhavý a kvůli tomu to nemá spád a kvůli tomu se musí sedět v kině 160 minut. Co se týká samotných postav, tak o nejlepší postavu si to rozdali Komediant a Rorschach a nakonec o kousek vyhrál Rorschach kvůli super vsuvce z vězení, kde mi připomněl starýho dobrýho Marva ze Sin city a navíc Komediant se po začátku nadobro vytratí a nahradí ho nemastnej neslanej Nite Owl II, kterej vypadá jako plastovej a sparodovanej Batman a nevyužitá, ale sexy Silk, naštěstí je ale celkem využívanej Dr. Manhattan, kterej měl sice se svejma schopnostma daleko větší potenciál na vytvoření gigantickýho mega pekla, ale i jeho rozprašování nepřátel stojí za to, akorát mu na jeho auře nepřemožitelnýho borce ubírá to, jak pořád chodí s holou prdelí a s bimbasem navrch. Celkově nejsem nějak zklamanej, bavil sem se, ale je to podle mě zbytečně udělaný, aby to vypadalo jako děsně kvalitní film odproštěnej od komiksových i jiných klišé, ale tak trošku na úkor zábavy(10.3.2009)

  • choze
    ****

    Snyder zvládl geniální komiks věrně přenést, rozpohybovat, vizuálně vypulírovat a opentlit pár vtípky (což rozhodně není málo), ale život mu v mých očích vdechnout nedokázal. U nádherného úvodního retro klipu jsem sice zamáčkl slzu, ale po zbytek filmu jsem už necítil téměř nic. Typově dobře vybraní herci (s výjimkou Ozymandiase) defilovali v dokonale zrekonstruovaných kostýmech a kulisách a deklamovali věty z komiksu, ale jak postavy, tak jejich osudy mi byly ukradené stejně jako klimax, při kterém se mi v komiksu vždy stáhne krk. První polovina mi navíc přišla jako šílený flashbackový guláš, kdy se vlastní děj pohybuje hlemýždím tempem (v komiksu mi to nijak nevadilo), aby se v druhé půlce nevzrušeně doloudal k nijak šokujícímu finále. Už několikrát jsem četl cosi o tom, že film je brutálnější než předloha, ale aspoň mě přijde šest celostránkových panelů posetých rozmašírovanými mrtvolami nám dobře známých vedlejších postav podstatně brutálnějších než nějaká otevřená fraktura ruky a rozsekaná hlava a taky jsem moc nepobral, co měla v tak realisticky pojatém příběhu znamenat ta nerealistická akce. Zkoumal jsem, kochal se, ale neprožíval.(8.3.2009)

  • - Na castingu dal Snyder každému herci do ruky scénář a komiks. Herci si tak mohli přizpůsobit vlastní dialogy. (HellFire)

  • - Na telestěně je vedle reklamy na Apple možné vidět vidět také filmy Šílený Max 2 - Bojovník silnic (1981) a Rambo II (1985). (grovik.net)

  • - Původní komiks, kterým byl snímek inspirován, napsal Alan Moore a ilustroval Dave Gibbons. První výtisky pak spatřily světlo světa v roce 1986. (helen catter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace