Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ***

    Kterak Hollywood vykastroval dalšího kdysi tak osobitého režiséra... Blockbustery spíš míjím, neboť oni většinou míjí mne, na Robocopa jsem se ovšem těšil, jelikož právě tenhle film byl dalším, celkem logickým krokem v kariéře výjimečného brazilského režiséra José Padilhy, který se celosvětově proslavil svým opusem Tropa de elite (a jeho pokračováním). Tohle strhující syrové akční sociální drama z favel Rio de Janeira vypovídá velmi realisticky o tom, jak hodně je v mezní situaci posunuta hranice vnímání dobra a zla i toho, čemu se říká spravedlnost. Ten oslí můstek k příběhu robotického policisty, jak jej kdysi natočil Paul Verhoeven a nyní v remaku uzpůsobil k obrazu svému Padilha, se přímo nabízí. Spravedlnost vynucovaná absolutně, silou těžkooděnců BOPE, silou Robocopa. Obé velmi pravičácké, velmi kontroverzní, velmi nestandardní v relaci k západním hodnotám. Když píši ,,uzpůsobil k obrazu svému", myslím tím, co všechno mohl tak vysoce sociálně vnímavý tvůrce pocházející navíc ze země, která má kontroverzi vepsánu přímo ve svém sociálním uspořádání, z potenciálu dřímajícím v látce, jakou je Robocop, vytěžit. Ale ono to spíš vypadá, že si velká hollywoodská studia uzpůsobila k obrazu svému dříve tak osobitého režiséra. To, co jsem mu v Elitní jednotce věřil bezezbytku, náhle v přetuněném hollywoodském spektáklu smrdí kalkulem, do popředí se dostává módní pranýřovaní USA coby světového četníka (scény z Bagdádu jsou ovšem naprosto jalové a plané), onen fašistický rozměr zneužití policie vedoucí k proměně v policejní stát vyšel rovněž tak nějak do ztracena, jediným nosným uvěřitelným momentem je kritika nadnárodního kapitalismu, což mi na ideově (a ideologicky) tak bohatý námět přijde dost málo. Ano, jistě, je to remake, to má vznik takovéhoto filmu ospravedlnit, vždyť remake je teď v Hollywoodu taky v módě... Je to smutný paradox doprovázející Padilhův přestup do Hollywoodu - kritizovat omezování svobody ve světě a přitom se pro peníze vzdát své tvůrčí svobody...(2.5.2014)

  • flanker.27
    ****

    V poměru k tomu, kolik řečí šlo o tvůrčích rozporech na place, je výsledek docela koukatelný a docela zábavný. I když nemůžu říci, že by do diskuse na téma "kde končí stroj a začíná člověk" přinášel něco zásadního. Navíc občas je prostě vidět, jak je potenciál nevyužitý. Navodí se scéna, která slibuje právě diskusi o podstatě bytí a tak dále, ale většinou se od ní nakonec uhne. Abych ale jen nekritizoval, pravdu mají ti, kteří říkají, že na poměry "komerčního filmu" je Robocop "znovu a lépe" překvapivě chytrý a především není vůbec postaven na akci, ale spíš na osobním dramatu. Tím víc mrzí, že to není ještě hlubší, protože takový opravdu být mohl. Kvituji s povděkem, že oproti originálu zcela zmizela linie s Murphyho kolegyní a výsledek zůstává soustředěn pouze na vztah s manželkou. A co mne obzvláště potěšilo, to až překvapivě silné zarytí do "přinášení demokracie a pořádku" do cizích zemí. Skoro si říkám, že úvodní desetiminutovka by si zasloužila vlastní film. Je to tak na hraně mezi třemi a čtyřmi, díky úvodu to ale převalím nahoru. P. S: Výborná scéna s kytaristou.(9.2.2014)

  • DaViD´82
    ****

    Není běžné, aby v dnešní době drahý blockbuster (a natož remake osmdesátkového akčňáku) sázel především na nejednoznačné postavy, morální dilema o hranicích „člověčenství“ či kritiku Ameriky jakožto „světového policajta, který by si však měl zamést před vlastním prahem“; to vše samozřejmě (a bohužel) utlumené v rámci velkorozpočtových mezí a zředěné povinnou (a nadbytečnou) trikovou akční stránkou, ale ve výsledku zvolený kurz stejně potěší, ne že ne.(7.2.2014)

  • Xmilden
    ****

    Robocop se povedl. Na svědomí to má jak chytrý a domyšlený příběh, který zajímá osud postavy jako takové a smíření se situací že náš Robo již nikdy nebude člověkem, kterého by si jeho rodina přála mít. Příběh tedy zcela v pořádku a je opravdu velmi zajímavý. Režisér Padilha předvedl velmi kvalitní kus poctivé práce a lze se jen dohadovat o tom, kam by film vytáhl původní Darren Aronofsky. Obsazení herců je ukázkově luxusní a přestože mě chvilinku trvalo než jsem dokázal příjmout jakoukoliv postavu, herci skvěle padnou do svých rolí a zvláštní uznání zaslouží dvojice Oldman/Kinnaman. Pokud tady někdo vzpomíná na to jak dopadl remake Total Recall, tak mě by spíše u nového Robocopa pasovalo více přirovnání s novou Planetou opic. 80%(10.2.2014)

  • Marigold
    ****

    Tenhle film by mohl posloužit jako názorná ukázka toho, jak současný Hollywood občas vsadí na brain drain progresivních osobností z ostatních kinematografií a pak se je snaží zkrotit ve stroji. Padilhův rukopis "akčního sociálního dramatu" je znát na začátku, vidět střihové postupy a záběrování z "jiného světa" je samozřejmě osvěžující, ale usedlý rating, trochu enigmatické kouzlení s hudební dramaturgií v důsledku a překvapivě vyhaslá kinetika Carvalhovy kamery z akce dělají jen vycpávku. Navíc ji tvůrci občas provokativně spojují s náročnými konverzacemi o podstatě hlavní postavy. Nový Robocop je vlastně trochu radikální a trochu usedlé konverzační drama o chlapovi, ze kterého zbyl kus tváře a několik orgánů. Většina násilí originálu se z ulic přesouvá k tělu protagonisty, který více než polovinu filmu řeší svou identitu, rodinu a sžívá se s oblekem. Díky solidně napsaným dialogům a výborným hercům to funguje. Ideologicky film evokuje ironii originálu prostřednictvím pravičácké talk show a parodování marketingového zneužívání Murphyho / RoboCopa jako produktu pro masy. Znatelný posun je i přijetí globalizované perspektivy a proměny korporátní sféry z rejdiště "žraloků v oblecích" do ležérního hřiště filantropů v cool outfitech. Zatím Verhoeven kdysi natočil film, který se dá konzumovat jako dokonalý produkt americké kultury i jako její drsná parodie, "liberální fašoun" Padilha a jeho tým jsou o poznání doslovnější. Některým lidem to sice stejně činí problém rozklíčovat, ale ta kritická linie poukazující na mechanizaci válek i spravedlnosti je dost čitelná. Ve spojení s úvahami nad přeměnou člověka ve stroj se z toho stává docela produktivní záležitost k zamyšlení. Nový RoboCop nikdy nenabídne totální "krev, hovna a bláto" rozkoš originálu, na který se snaží příliš okatě neodkazovat (a když, tak spíš ironicky - použití Poledourisova motivu jako znělky pravičácké agitkové show). Hledá vlastní cestu k tématu. Proto má navzdory padání řetězu a poněkud pochybné gradaci druhé poloviny smysl. Special thx to vždy báječný Oldman, ležérní armyJobs Keaton a velmi přesně zranitelný Kinnaman. Držím tomu palce, ale nejspíš to prohučí jako (o něco problematičtější) Elysium. Jen doufám, že se dočkáme chvíle, kdy se poměr zrealizovaných a nezrealizovaných nápadů v soubojů producent x invenční tvůrce otočí. [75%](6.2.2014)

  • - Součástí promo filmu byly částečně funkční internetové stránky http://www.omnicorp.com/. (JoranProvenzano)

  • - Režisér José Padilha i herec Joel Kinnaman dělali všechno proto, aby film mohl být uveden pod ratingem R, což by bylo věrnější Verhoevenově předloze. Vzhledem ke stoupajícímu rozpočtu, který byl původně plánován na 60 milionů amerických dolarů a který se nakonec vyšplhal až na 120, bylo studio nuceno rating snížit na PG-13 v naději, že tak vyhradí vysoké náklady. Padilha byl pak během natáčení pod přísným dohledem, aby rating dodržel. (Mr. Filuta)

  • - Značná část obleku Robocopa (Joel Kinnaman) byla vytištěna na 3D tiskárně. (Veleknez)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace