Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (991)
Tak nějak na půl cesty. Verhoevenovu klasiku nijak neglorifikuju, takže jsem k Padilhově předělávce přistupoval bez předsudků, ale nakonec si mě nějak výrazně na svou stranu získat nedokázala. Jako akčňáknový Robocop svými akčními scénami nestrhne a jako satira je příliš nedotažený, ačkoli nějaké nadějné náznaky v něm jsou. Ale celkově prostě takové nevýrazně mdlé. ()
Robocop, jak by ho natočil Sigmund Freud. Co zůstane z člověka, když mu necháte jen ksicht a pár orgánů? Když mu vezmete emoce? Kde sídlí duše? A kam až může zajít Světový policajt ve svých snahách učinit svět lepším, svobodnějším? Ruku na srdce (do rozkroku nebo kam je libo), není to špatný film, ale nostalgie je sviňa a tak dávám přednost starší, akčnější verzi Robopoldy, přestože dnes už se svým pojetím a zpracováním řadí spíše mezi komedie. Dávám 59%, mohlo to být víc, kdyby scénář umožnil odhalit tělo hlavního hrdiny před proměnou v Aibo - vysoký, štíhlý, ramenatý, hmmm... jdu si pustit porno. ()
Proč to neříct rovnou, nový Robocop se povedl. Možná mi pomohlo, že nijak nelpím na krvavém originálu, José Padilha ale odteď patří mezi tvůrce, kteří dokáží jakž takž vyhrát nad těsným producentským dohledem. Jeho novinka sice nabízí překvapivě obyčejnou akci, které je ve filmu méně, než byste čekali. Vůbec to ale nevadí, jelikož se před vámi rozprostře výživné drama o americké morálce, přeměně muže ve stroj nebo dopadu robotického těla na manželství. Padilha na to jde vítaně zeširoka a zúročuje všechny linie, aniž by ale zapomínal na výborné hlášky nebo lehce satirický podtext. První hodina filmu je tudíž brilantní a chvílemi dokonce šokující, problémy však přicházejí později, když se musí Robocop vejít do parametrů blockbusterového třetího aktu, jenž nadšení trochu sráží. Ve výsledku je to ale pořád herecký koncert (Oldman! Keaton! Kinnaman!) s dostatkem inteligence a integrity na to, aby šlo o jeden z nejlepších remakeů poslední doby. Kéž by Padilhovi příště prošlo víc než jeden odvážný nápad z deseti! (7/10) ()
Nebudu chodit kolem horké kaše, originál nepovažuju za nedotknutelný film, jako mnoho lidí zde a proto jsem se k tomuto remaku stavěl poměrně kladně. A výsledek mě potěšil. RoboCop je fajn akční film, kde se mi nejvíce líbila linka "člověk vs. stroj a kdo kdy rozhoduje". Něco mi říká, že kdyby Padilha měl 100% tvůrčí kontrolu nad filmem, tak bychom se dočkali parádního akčního snímku. Takhle mi nezbývá než napsat, že doufám, že případné pokračování, pokud nějaké teda bude, se zbaví postavy Jaye Baruchela (mám ho celkem rád, ale tady rušil) a přidá na násilí, krvi a tak... :-) 80 %. ()
Originál byl satirou ozvláštněný akčňák, remake je spíš satira a psychologický film s (fádními) akčními scénami. Jádrem je nelehký přerod Murphyho v Robocopa a jeho fungování pod lobotomizující taktovkou proradné OCP, který zaujme i díky zajímavým postavám jeho dvou duchovních otců - pragmatickému robomagnátovi a doktorovi se svědomím v tradičně výborném podání Keatona a Oldmana. Scéna, v níž s Murphym zjistíme, kolik toho z něj pod robooblekem zbylo, je šokující jak pro postavu, tak pro diváka kladoucího si otázku, jak by se zachoval na hrdinově místě on. ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
![Robocop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/215/166215750_94fcd6.jpg)
Zajímavosti (34)
- Jelikož role Joela Kinnamana (RoboCop) vyžadovala nošení těžkého obleku, musel herec trénovat jako divý, dle svých slov "až do selhání". Absolvoval tzv. kruhový trénink, takže nikdy neopakoval tentýž trénink dvakrát. Při své výšce 188 cm se z tělesné váhy 83 kg při 13,5% podílu tuku dostal na hmotnost 84 kg při 9% podílu tuku. (ČSFD)
- Křestní jméno postavy Dr. Nortona (Gary Oldman) je Dennett, což je pravděpodobně odkaz na Daniela Dennetta, amerického filozofa a kognitivního vědce, který se věnoval problematice vědomí a svobodné vůle na fyzikální a chemické úrovni, která je klíčovým tématem filmu. (Mr. Filuta)
- Původně měl film režírovat Darren Aronofsky. (oje)
Reklama