Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    *****

    Ne, fakt jsem to nečekal. Remake RoboCopa mi naprosto vyrazil dech. No kde začít. Nejprve musim pochválit obsazení, jelikož ačkoli ve filmu nehraje vyloženě žádná hvězda, byl zřejmě casting vybírán citlivě a k filmu to sedí. Po delší době se do popředí vrací Michael Keaton (a že je na něm vidět, jak se snaží), charismatický hlas Samuela L. Jacksona a především Gary Oldman, který fenomenálně ztvárnil geniálního lékaře a inženýra, který tohoto kyborga přivede na svět. Absolutně mě ale také mile překvapil naprosto neznámý Joel Kinnaman, který se na Murphyho prostě neskutečně hodí. Kde by však papírově v dnešní době měl film vévodit je samozřejmě audiovizuální stránka a to co před třiceti lety nešlo, je dnes vypipláno k dokonalosti. Rozhodně není pravidlem, aby CGI efekty působily až takto futuristicky, ale díky bohu se to povedlo a vypadá to prostě božsky. Co mě však dále překvapilo, bylo citlivé převzetí hlavního námětu z původního filmu, ovšem obohacené o smysluplně vymyšlené scénáristické prvky, který původní příběh dosti rozvíjí a dává mu větší hloubku, což mi navíc vůbec nepřišlo trapné, či nikterak nepravděpodobné nebo celkově ujeté. Na plné čáře u mě vyhrává scéna, kdy je RoboCop postaven proti 50 jiným robotům a tímto tréninkem musí projít. Akce je totiž zpracovaná tak profesionálně a líbivě, že ačkoli už delší dobu neujíždím jen nad akčním scénami se spousty vystřílenými náboji a mrtvými těly, tak jakmile šel Murphy do akce, byl jsem v rauši. Film je navíc nesmírně napínavý a i když ze nejprve musí nutně přijít vysvětlovací úvod, ke konci to celé postupně graduje a nesmírně napíná. Nevim, kdy jsem naposled zažil tak velkou porci napětí...90%...[6.02.2014_Cinestar_Černý most](6.2.2014)

  • tron
    ***

    Som výrazne zmätený. Má to viacero pôsobivých náznakov, vypovedajúcich o tom, že ak by režisér dostal úplne voľnú ruku, mohla z toho za istých okolností skutočne byť sci-fi udalosť roka. Takto je to len niečo veeeeeľmi jemne nadpriemerné. Niečo, čo obsahuje zopár super postáv, zábavných vecí, kvalitných hercov, mrazivých nápadov, výstižných momentov i podarených pasáží, oproti ktorým však v ostrom kontraste stoja scény dlhé, nudné nezáživné a ani akcia (od ktorej sa vzhľadom na meno režiséra asi čakalo najviac paradoxne napriek tomu, že ani jedna z jeho všetkými dosť nepochopiteľne milovaných Elitných jednotiek rozhodne nie je akčný film) nestojí za veľa.(15.11.2016)

  • ORIN
    ****

    Pravičácký Padilha natočil elitářskou podívanou z blízké budoucnosti. Stomilionový rozpočet nedával moc příležitostí k experimentování, zásah hollywoodských pánů producentů je cítit na sto honů. A tak se po úvodní, inovativní a kvalitně načrtnuté polovině (především expozice Pata Nováků a jeho pořadu Novákův element a "pracovní" pasáž mezi 30. a 60. minutou jsou vynikající), v té druhé jen dohraje to, co je rozehrané. Druhá polovina je totiž hollywoodský standard se vším problematickým, co toto spojení přináší. Každý dílčí prvek či prostředek má sice svou funkci a zapadne do celkového konceptu, ale motivů je příliš mnoho na to, aby film měl nějakou hlubší a zřetelně čitelnou výpovědní hodnotu. Slabé 4*.(13.6.2015)

  • POMO
    ***

    V prvej polovici RoboCop pozoruje psychológiu premeny človeka v robota a naťukáva otázky etiky, aniž by mu chýbali prvé náznaky vizuálnej efektnosti. V druhej polovici sa film zrýchli a dôkladne budovaná dramaturgia sa rozpadne (zvrat, ktorý nechápu ani jeho stvoritelia (tzn. ani sám scenárista), kedy si RoboCop sám nastaví ako prioritnejšie riešenie svojej minulosti než prebiehajúcich zločinov, je začiatkom tohoto rozpadu) a zo zaujímavého sci-fi sa stáva akčný výplach. Akoby film Padilhovi prestrihali a skrátili producenti kvôli vyhoveniu konzumnejším divákom, ktorí viac než akčný výplach nepotrebujú. Škoda. Cynické pohľady na medzinárodnú politiku USA a zopár vydarených vtipov ("Ja som iba z marketingu!") svedčia o tom, že nový RoboCop mohol byť rovnocenným remakom, nastaveným zrkadlom spoločnosti chytro posunutým do nového tisícročia.(15.2.2014)

  • Tom_Lachtan
    ****

    To si humanoid říká, jaká je škoda, že se Robocop prohání v Amerikánijském Detroidu, namísto toho, aby například likvidoval kyber-punkové neo-IRA-teroristy v Dublinu, nebo klidně i zmutované pásovce ze středního konga, protože obé by nebylo tak nehezky okleštěno o tak zábavné věci, jako je kopání do amerických reálií, nebo postavy řešící morální následky svých činů a čelící jejím následkům. Obé ve výsledném filmu sice je, ale jen v malé a mrzké podobě, která dává tušit, že kdysi v prvopočátcích prvních nástřelů scénáře tam toho mohlo být mnohem víc. Nemám rád zbytečné remakování, tohle ale naštěstí zbytečné není, už jen proto, co se z původního kultu stalo za sérii hrozných hovadin sračkoidních parametrů, navíc tvůrci moudře rozhodli zasadit Robocopa do odlišného světa a nepokoušeli se napodobit lehce agresivní punkovou netechnikální atmosféru jedničky, nepovedlo by se jim to, místo toho sází na zábavné a funkční polo-hlavní postavy (ano, mluvím tu o triu Keaton / Oldman / L. Jackson), které ovšem nesou mnohem zábavnější linii příběhu, než je ta osobní, jaká to škoda, z té se totiž dalo vytáhnout mnohem víc, než jen nudný a neoriginální origin (fuj, to je ale ošklivé slovní spojení), který sází v podstatě jen na osobní pomstu, ovšem tak tuctově provedenou, až mě z toho bolí levá pata. Dobrej film, ale rozhodně v žádném případě není moc chytrý, ve vyvrcholení filmu zcela naopak. PS: po prvních ukázkách se mi děsivě nelíbila zbroj, narozdíl od té původní totiž nevypadala jako robotělo, ale jen jako oblek, naštěstí ve finále působí lépe, ovšem je docela zarážející, že samotný Robocop vypadá v mnoha scénách (konkrétně v těch, kde ještě nedostane černý nátěr) hrozně uměle a očekával bych, že v digitální dílně dostane titulní postava větší péči .(10.7.2014)

  • - Približne v polovici tretej minúty je počas inštruktáže v živom vstupe z Teheránu za Mattoxom (Jackie Earle Haley) v pozadí vidieť automobil Škoda 120. (FesterNZ)

  • - Režisér José Padilha i herec Joel Kinnaman dělali všechno proto, aby film mohl být uveden pod ratingem R, což by bylo věrnější Verhoevenově předloze. Vzhledem ke stoupajícímu rozpočtu, který byl původně plánován na 60 milionů amerických dolarů a který se nakonec vyšplhal až na 120, bylo studio nuceno rating snížit na PG-13 v naději, že tak vyhradí vysoké náklady. Padilha byl pak během natáčení pod přísným dohledem, aby rating dodržel. (Mr. Filuta)

  • - Ak by herec Michael Keaton odmietol rolu Raymonda Sellarsa, producenti mali v zálohe pripraveného Clivea Owena. (m.a.t.o.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace